AMD A8-3870K Black Edition Review

8819 22 april 2012, laatste update op 22 april 2012, 2.281 views

AMD A8-3870K Black Edition

Pluspunten

• 100watt maximaal verbruik
  • game met een ingebouwde igp
  • Los alles instelbaar wegens black edition
  • 4cores voor een koopje

Minpunten

• de box koeler diep triest

Ik heb deze cpu gekocht omdat een kleine maar zeer stille krachtige systeem wilde gaan bouwen .
Meer een game systeem dan een voor media toepassingen .
Ben van een intel q6600 afgekomen naar de amd fm1 socket .
Ik kan goed merken dat de amd fm1 velen malen sneller is met verwerken en opstarten .
Maar de meest belangrijkste vind ik de igp .
De igp ben ik zeker tevreden mee .
Ik speel zelf maar 1 soort game en dat is starwars online .
De igp kan zeer makkelijk met zijn 400 uni shaders zeer goed de game draaien .
Ook wow draait heerlijk . (getest)
Men moet niet vergeten dat dit toch een onbourd vga is .
De prestatie is te vergelijk met een ati 3870 losse kaart .

De fusion cpu verbruik maar 100watt max
Ik heb de cpu overgekokt naar 4x3000@3200mhz en de igp van 600@740mhz (geen voltage verhoging)
Dit blijft zeer goed stabiel .
Aangezien ik een ms-tech voeding heb wil ik deze niet al te zwaar belasten (wat een brakke voeding is)
De geheugen die ik gebruik is geklok op 1333mhz van kingston .

De originelen koeler is diep triest en word door mij persoonlijk niet gebruikt .
Het lijk op een ouwe amd koeler van socket a .
Geen heatpipes niks .

Maak gebruik van een ouwe socket 939 koeler van een amd 64 x2 6000+ (ja het past)
Deze heeft wel 2 heatpipes en houd de cpu\igp op 43graden (1560rpm) en tijden het game rond de 63graden (2700rpm)
Niet slecht voor de ouwe socket 939 box koeler ( anderen koelers passen niet in mijn kast )

Binnen kort word het uit gebreid met crossfire met ati hd 6570 lowprofile kaart

Heb jij ook een AMD A8-3870K Black Edition?

Deze review is triester dan die meegeleverde boxed cpu cooler :+ }:O
Ben ik niet met je eens, gewoon een nette & compacte to-the-point review..... :*)