Icemat Black 2nd Edition Review

125679 26 februari 2008, 1.480 views

Icemat Black 2nd Edition

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Werkt heel fijn

Minpunten

• Duur
  • Koud

Een tijdje geleden heb ik van een mede-tweaker deze mooie Icemat Black 2nd Ed. overgenomen. Daarvoor had ik al overwogen een nieuwe te kopen, maar inclusief verzendkosten kom je dan al snel op 40 uit. Nu was ik, inclusief verzenden, 25 kwijt :)

Omdat over een muismat niet bijzonder veel te vertellen is, zal ik de plus- en minpunten van de mat doornemen.

Positief:
Het uiterlijk. Zo'n strakke, zwarte muismat ziet er gewoon erg goed uit, in tegenstelling tot de (kunst)stoffen gevallen die je veelal ziet. Daarbij wordt hij door de tijd heen ook niet lelijk (rafels, verkleuringen, etc).
Het gebruik. Het is gewoon een heerlijk muismat. Ten eerste omdat mijn optische muis veel nauwkeuriger werkt op de Icemat dan op mijn houten bureaublad. Ten tweede omdat de muis veel soepeler is te bewegen dan op hout of een 'standaard' muismat. Hij is gewoon erg glad. Ten derde omdat hij goed blijft liggen dankzij 6 siliconen voetjes. Wanneer je lekker aan het fraggen bent is het toch wel fijn dat je je muismat niet meeneemt wanneer je je plotseling 180 graden omdraait :) Als laatste is de mat erg groot: groter dan een A4'tje. zodoende zit je bijna nooit over de rand van de mat heen.

Negatief:
De prijs. Zonder twijfel is het veel geld wat je betaalt voor een muismat. Het is dat ik hem tweedehands kon kopen (overigens in complete nieuwstaat), anders had ik het niet gedaan.
Koud. Tja, de mat is van glas, dus gewoon erg koud om aan te raken. Hij warmt natuurlijk wel langzaam op, maar dat duurt even.

Het geheel is echter zo prettig om mee te werken, dat de Icemat zeker een beoordeling 'goed' waard is!

Heb jij ook een Icemat Black 2nd Edition?

Koud?
Tja normaal ICE is ook niet warm he ;)
Ben ook aan het overwegen om hem te kopen.

Met welke muis heb jij hem getest?
Ik heb een of andere ~5 jaar oude optische huismerk-muis van Completer in Rotterdam. Heel simpel ding, maar ligt heerlijk in de hand en werkt (nog steeds) probleemloos.
heb deze mat nu ook al een goede 8 maanden en icm mijn g5 echt een droom alleen zie je in de zomer nogal gouw zweetsporen!!!! en moet je hem vaak afstoffen omdat glas nogal wat stof aantrekt.
Ik heb inderdaad af en toe (tijdens een heftige frag-sessie bijvoorbeeld ;)) last van wat zweet dat blijft liggen. Als je er vervolgens met de muis overheen gaat pakt die de beweging niet meer heel goed op.

[Reactie gewijzigd door 125679 op 26 februari 2008 22:32]