Lian Li PC-V1200B Plus Zwart Review

Leon303 4 december 2007, laatste update op 4 december 2007, 1.035 views

Lian Li PC-V1200B Plus Zwart

Pluspunten

• licht, aluminium
  • koelmogelijkheden
  • ruimte en inbouwmogelijkheden
  • veel thumbscrews.

Minpunten

• geen stoffilter
  • geluid
  • klein gat om stroomkables door te stouwen

PC-v1200B

2GB GEil CL4 4-4-12 PC2 6400
Gigabyte 7600gs silent
OCZ Stealthxstream 600W

Installatie
De kast zat netjes verpakt in een doos met rondom schuim.
Dat kast dient men open te maken met een schroef aan de achterkant.
Dit kan uiteraard zonder schroevedraaier worden gedaan.
Men trekt vervolgens aan de schroef en een hele rij met pinnetjes verschuift.
trek de bovenkant van het zij paneel iets naar je toe en dan omhoog.
Deze kast heeft een psutray die kan je zo los schroeven en en dan aan je voeding vast maken en je schuift hem er zo in. Het gat om de kabels door heen te doen is wat aan de krappe kant maar het lukt wel met wat gepriegel. Een Klepje zou handiger zijn geweest.
het makkelijkst is om nu de cpu airduct en de verschuifbare
zijfan te demonteren. Nu denk je dat je alle ruimte hebt om alles makkelijk er in
te schroeven, maar dat valt wel tegen. Je krijgt een handig tooltje om de zeskantige afstandbusjes te monteren. hardstikke handig, die had ik nog niet.
Eerst heb ik de tuniq tower gemonteerd en met de fan richting de voorkant van de kast. Dit komt namelijk door dat de fan aan de achterkant lucht aanzuigt in plaats van blaast. Ben nog aan het testen wat de best manier is van monteren en wat de boel het koelst houdt.
Nu kan het moederbord erin. Het moederbord zit op ze kop en met de tuniq tower er in heb je geen werkruimte om de cpustekker erin te doen, dat heb ik dan voor het monteren gedaan.
Het schroefje in het hoekje bij het I/o gedeelte heb ik niet vast kunnen schroeven.
Levert geen problemen op voor de rest.
Het installeren van de harddisk gaat met schroefjes en die schuif je zo in de brackets. Er zitten dan nog twee schuifjes die je moet in drukken en hij zit zo vast als een huis.
dvdwriter er in(ouderwets met schroefjes), videokaarten ander pci-kaarten krijg je er zonder problemen erin. monteer de zijfan weer op ze plek.
Alle stekkers er in en hij is klaar.

Het is jammer dat het moederbordtray niet removeable is.
Je hebt namelijk in het hoekje van het ioShield en waar me tuniq tower zit,
weinig ruimte om te werken. Dus daarom eerst stekkers in de buurt aansluiten
en dan je moederbord plaatsen. De ruimte van bodem tot tt120 is 3mm en je hebt een vinger ruimte van koeler tot de fan. De cpuduct past ook niet meer in die positie. Het mooie is dan deze kast voor dat er veel met thumbscrews wordt gewerkt
(pcikaarten,voorkantfan, verschuifbare zijfan, cpuduct psutray en zijpanelen)

Bouwkwaliteit en afwerking
mooi aluminium alleen het moederbord gedeelte is nog al krasgevoelig.
de kast is mooi stevig, zijpanelen hadden van mij wel iets steviger mogen zijn.
Mooi zwart afgewerkt en lekker met je vette vingers er aan en je kan gaan poetsen om hem mooi te houden.
jammer dat de usb,geluid en firewire onder aan de kast zitten
ik houd niet van bukken.
Ik had wel graag meer stoffilters gezien. De enige plek waar een stoffilter zit is de voorkant. En de kast zit vol met gaten waar stof kan worden aangezogen.
(voorzijde, onderkant en achterkant zit vol met gaten)
Deze kast had wat stiller mogen zijn.
dmv fancontrollers en geluidsdemping
Er worden ook nog kabelklemmetjes geleverd
met tiewraps.

Inbouwmogelijkheden
5x5.25"
6x3.5"
fdd benzel
cd-rom benzel

koeling
Alles heeft ze eigen compartiment.
ja koelt lekker
cpu idle 32 graden.
maar het kan koeler, ben nog aan het testen wat de beste manier is van het monteren van de fans. Moet ook nog de kabels maar is netjes opruimen.
3 fans doen hun werk.
zijfan kan je verplaatsen.
en bij een kleinere cpu koeler kan je gebruik maken van de cpuduct

ja alles is aluminium en
maar toch vind ik dat het aan iets aan de dure kant
Ik zou iets meer geluidsdemping willen zien.
Eventueel fancontrollers.
rare psucover had er wel uitgemogen.
(snap het nut er niet van)

Heb jij ook een Lian Li PC-V1200B Plus Zwart?

Morgen is het Sinterklaas
Maar dat betekent niet
Dat het er mooi uitziet
Om heel veel korte zinnen te maken.

Tweakers.net
Zorgt zelf al
Voor een goed leesbare layout van je survey
Je kan dus zelf gewoon een lang verhaal typen
En hier wordt vanzelf regels van gemaakt.
staat je foto op de kop of is het een BTX kast? :+
Die foto klopt. Dit is een ATX/E-ATX case met mobo op zijn kop. Bij de meeste moederborden is dit geen probleem maar let er wel op dat sommige heatpipes niet ondersteboven willen werken. (Bvb die op Asus borden)

Die "rare" PSU cover dient om de voeding langs achter in en uit de kast te halen. Probeer je voeding er maar eens langs de zijkant in te duwen. Niet te doen in zo een krappe ruimte.

Ik behaal de beste resultaten met de achterste en zijfan als outtakes. Dus dan moet je de achterste fan even omdraaien, die is standaard intake. De redenering van Lian Li is gebaseerd op het gebruik van een stock CPU heatsink maar voor een tower heatsink kun je hem beter omdraaien.

Met een lange magnetische schroevendraaier kan je normaal wel bij dat hoekje geraken als ik die foto bekijk. Ik zet zelf met een Scythe Infinity en daar is het ook de enige manier.

BTW: Dit is de PC-V1200B Plus II. De originele "Plus" had een blower naast de uitbreidingsloten ipv een frame met 120mm fan.

[Reactie gewijzigd door VTOLfreak op 4 december 2007 21:55]

Pardon? Die van mij werkt prima op zijn kop (Asus M2N32-SLI Deluxe Wifi Edition). Hij zit op het moment in een Aerocool Bay Dream, zie systeem specs + foto in mijn profiel. Ding koelt zo perfect. Zo net een Lian Li PC-V2000A Plus II bestelt overigens. zelfde als deze, maar dan meer plek voor de hdd's. Denk dat ik hier ook een review van ga schrijven :)

Ontopic: Kwa geluid, wat heb je hier zelf nog aan gedaan? Deze zelf nog op 50/70% laten lopen? Anderen zeggen juist dat ze vrij stil zijn. Plus de prijs een minpunt? Je kiest der zelf voor lijkt me als je der 1tje bestelt...
Overigens Layout van de review vindt ik een beetje matig, en heb je wel een beetje een kabel zooi :P
Ik gebruik een Asus P5K-E en hier had ik dus problemen mee. Heatsink op de NB zo warm dat je je hand verbrand en 2cm verder was de heatpipe koud. Nadien bleek dat deze niet van het sintered type is. Goed om te horen dat niet alle Asus borden dit probleem hebben.

Zijn kabel zooi vind ik nog meevallen. De mijne zit propvol en is nog een stuk erger... :P

[Reactie gewijzigd door VTOLfreak op 4 december 2007 22:39]

@VTOLfreak:
de "rare" psufan cover is niet de bracket om de psu te installeren.
er zit een open/close schuifmechanisme op.

@GoldenBatt:
Ik heb de de kast gereviewd als de standaardkast zonder mods en aanpassingen. tuurlijk kan ik hem stiller maken, heb zat fans, fancontrollers en dempingsmatten liggen. maar dat komt er nog is boven op de prijs. Nu kom ik op het andere punt de prijs. Voor het geld heb je volgens mij wel betere kasten voor het geld of hij had wat met meer extra's moeten hebben.
sorry dat ik het zeg, maar je klachten over het slecht bereikbaar zijn van de cpu aansluitingen en schroefjes in die hoek zal eerder liggen aan je keuze van koeler dan aan de kast.