Specificaties Tower, 4 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Sonata Sonata III 500 Review

guidovw 4 december 2007, 1.454 views

Antec Sonata Sonata III 500

Pluspunten

• Stil
  • Best mooi
  • Kwaliteit
  • Stoffilter (in het frontpanel)

Minpunten

• Kabelmanagement !
  • Sloten ?
  • Rubberen voet-doppen

Kwaliteit voeding Score: 5

Hallo, dit is mijn eerste revieuw, en ik doe mn best ;)
Ik heb deze kast gekocht eind augustus '07 samen met mijn nieuw systeem. Omdat mijn buget niet zo groot was had ik niet z veel keuze. Na wat rondkijken op internet zag ik deze Antec Sonata III + 500W voeding staan voor 115euro. Een paar dagen later was hij van mij.

Uitpakken

De kast was goed verpakt.
Binnenin de kast zat er een doosje met alle vijzen in en 2 sleuteltjes waarmee je het front deurtje en de sidepanel kan vastzetten.
Ik weet niet waarom ze dit hebben gemaakt. Ik vertrouw de mensen in mijn huis genoeg, misschien is dit handig voor een lanparty maar ik denk dat je dan een andere kast neemt met fancy lichtjes enz.
Ik heb die slotjes in ieder geval niet nodig.

Inbouwen

Het inbouwen verliep eigenlijk best vlot.
Ik had nergens problemen mee.
Maar let op: de voeding is niet modulair (niet dat ik dat verwachtte voor 115E maar goed), er zitten vl kabels aan en om deze weg te stoppen is een heel werk.
Dit vind ik een van de grootste nadeelen.
Er zit namelijk maar 1 sidepanel aan, enkel links dus.
Hierdoor kan je de kabels niet langs de achterkant van je mobo wegstoppen en moet je ze ergens anders kwijt.
Ik heb ze achter de voeding en achter de 2.5inch drivebays gestoken (wat en groot werk was) en nu zitten ze redelijk goed weggestoken.
Ik heb geen ervaring met grote koelers (zoals de scythe infinity of de tuniq 120)
maar ze kunnen er in, las ik op internet.
Mijn Asus X1950pro pastte er goed in, de kaart mag zelf nog een stuk groter zijn. Eind deze week is mijn HD3870 binnen en die zou er in moeten kunnen.

Vormgeving en Bouw

Ik vind de kast er goed uit zien, gewoon een deftige en goede kast.
Dik metaal, waardoor er weinig te horen is.
Er zitten geen fan gaatjes in, enkel echteraan (wat vrij logisch is).
Het frontpaneeltje is volgens mij beter dan de Sonata II als ik het zo lees.
Verder las ik op Hardware.info dat de airflow niet zo goed is omdat er slechts 1x een 120mm fan in kan. Mijn hardware heeft geen last van te hoge temperaturen, in mijn kamer is het in de winter niet warmer dan 10C aangezien ik hier geen verwarming heb :P .

Voeding

Dit is naar mijn weten een heel goede voeding, er mag misschien 50W bij voor crossfire enz. Verder is de voeding ook niet modulair.
Mijn systeem is zeer stabiel, dat is ook de bedoeling, niet ? :D .

Je krijgt waar voor je geld !
Als je een iets groter budget hebt zou ik wel gaan voor een andere kast, waar je de kabels wel kan weggwerken, en een modulaire voeding kopen tenzij je die kabels niet erg vindt. Maar dat terzijde.
Dit is echt een aanrader als je van sobere kasten houdt.

Zizo dat was het dan,
blij als ik je kan helpen bij de aankoop van een neiuwe kast !
Tips zijn altijd welkom !

(nu zit er een Ati x1300pro in tot mijn HD3870 binnen is)

Heb jij ook een Antec Sonata Sonata III 500?

Anted Sanata
In de inleiding ;)
Voila, aangepast :)
Ik ben niet zo een goede typer :p

[Reactie gewijzigd door guidovw op 4 december 2007 20:40]

Ik denk dat het komt omdat je zo beeft... hehe
Antek spelt men met een c op den ende ;) O-) :+
Ohja, er zitten wel snel vingerafdrukken op. Heeft hij ook fingerprint herkenning? :P
Haha ja opnieuw aangepast, mijn hersenen willen niet echt tijdens de examens :p
Ja vingerafdrukken, zoals je kan zien op de 1e foto btw 8-)
zozo een q6600 met de stock cooler, jij durft :P.
Je hebt toch gelezen (als het goed is) dat het nu op zijn kamer niet warmer dan 10 graden wordt? :+
EDIT: En ik ken nog iemand met een q6600 met stock cooler (Aldi PC :P )

[Reactie gewijzigd door Krentenbol op 4 december 2007 20:53]

35C en het is dan nog de B3 stepping
Maar ja mijn handen zijn dan ook blauw van de kou ;)
Lach me niet uit :p
Ik had een Tuniq Tower 120 besteld maar hij was na een maand nog steeds niet binnen, dus heb ik dat idee laten vallen, maar k ga me als ik weer wat centjes heb een Scyte Infinity kopen :+
revieuw - review
buget - budget
nadeelen - nadelen
neiuwe -nieuwe
zizo - ziezo

;)

die HD3870 zal wel passen, ik heb er ook n, en zo verschrikkelijk lang issie niet !
"issie" staat ook niet in mijn woordenboek ;)
Ik heb dezelfde kast. Je kan er wl 1x extra FAN voorin monteren h.

Het frontpanel vind ik kut. De audiopluggen zijn te klein. Mijn headset kan ik er niet op aansluiten :(

Voor de rest wel een prima kast btw.

[Reactie gewijzigd door GandalfTheGrey op 5 december 2007 10:52]