Razer BlackWidow Ultimate Review
Na dit toetsenbord een week in gebruik te hebben gehad, moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk er van ben. Je moet wel heel erg hiet aan wennnen als je een normaal toetsenbord gewent bent, aangezien de feedback van de toetsen heel erg anders is dan op gewone toetsenborden.
Ik heb voor dit toetsenbord gekozen ten eerste op aanrading van vrienden, en ten tweede omdat ik al eerder een aantal producten van Razer gebruikt heb en er zeer tevreden over was.
Een van de Nadelen van dit product vind ik nogsteeds de prijs, razer staat er om bekend goede producten te leveren, maar dan wel tegen een vrij hoge prijs. Je krijgt in ieder geval wel echt waar voor je geld!
Dit toetsenbord is gemaakt voor gamers en daarom heeft het ook een aantal...
Pluspunten
De algemene bouwkwaliteit van het toetsenbord De feedback van de toetsen De ondersteuning voor macro's en 'gaming mode'
Minpunten
Eingelijk geen
Eindoordeel
Ik heb voor dit toetsenbord gekozen ten eerste op aanrading van vrienden, en ten tweede omdat ik al eerder een aantal producten van Razer gebruikt heb en er zeer tevreden over was.
Een van de Nadelen van dit product vind ik nogsteeds de prijs, razer staat er om bekend goede producten te leveren, maar dan wel tegen een vrij hoge prijs. Je krijgt in ieder geval wel echt waar voor je geld!
Dit toetsenbord is gemaakt voor gamers en daarom heeft het ook een aantal features die je op andere toetsenborden niet zo snel tegen zal komen. Zo heeft het toetsenbord een 'gaming modus' waarbij de windows toets uitgeschakeld wordt, zodat hij niet per ongeluk ingedruikt kan worden. Ook ondersteunt het toetsenbord de mogelijkheid om zelf macro's te maken en aan toetsen te binden. Zelf gebruik ik deze functie niet echt, voornamelijk omdat ik geen games speel waarbij dat nodig is.
Ik kan dit toetsenbord aanraden aan mensen die veel moeten typen op een dag, en dit met groot comfort willen doen. Het product is welliswaar bedoelt voor de gamers onder ons, maar ik kan het toetsenbord ook aanraden aan mensen die geen gamer zijn, maar toch op zoek zijn naar een zeer degelijk toetsenbord.
Heb jij ook een Razer BlackWidow Ultimate?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (7)
Volgende keer graag ook foto's erbij zetten
Maar ja summiere review, desalniettemin wel nuttig om te lezen dat het tobo prettig typt.
Wel raar dat ie onzichtbaar is... (alleen in de tracker...) Hij is al verschenen, waarschijnlijk was ik te snel
[Reactie gewijzigd door Appel105 op 23 juli 2024 21:59]
Even snel doorgelezen en paar dingen die niet lijken te kloppen:
1.
op aanrading?ten eerste op aanrading van vrienden
2.
Die functies hebben wel meer mechanische keyboards afaik. Vind dit dan ook niet echt een goede reden, bovendien zijn macros voor veel games niet toegestaan in live tournaments...Dit toetsenbord is gemaakt voor gamers en daarom heeft het ook een aantal features die je op andere toetsenborden niet zo snel tegen zal komen. Zo heeft het toetsenbord een 'gaming modus' waarbij de windows toets uitgeschakeld wordt, zodat hij niet per ongeluk ingedruikt kan worden. Ook ondersteunt het toetsenbord de mogelijkheid om zelf macro's te maken en aan toetsen te binden. Zelf gebruik ik deze functie niet echt, voornamelijk omdat ik geen games speel waarbij dat nodig is.
3.
Volgens mij staat Razer bekend om overpriced items, waarbij de muizen vrij goed zijn maar de rest eigenlijk vrij middelmatig is...razer staat er om bekend goede producten te leveren, maar dan wel tegen een vrij hoge prijs.
4.
Leg even uit waarom je veel waar voor je geld krijgt, want dit is lastig terug te vinden in de bovenstaande tekstJe krijgt in ieder geval wel echt waar voor je geld!
Foto's vind ik zelf verder minder belangrijk, die kan ik op andere websites ook wel vinden
EDIT: Schijnt dat kritiek/tips voor een volgende review hier niet op prijs worden gesteld, succes drmee voor de volgende keer dan maar -_-
[Reactie gewijzigd door Snowdog op 23 juli 2024 21:59]
Zelf is het met mechanische keyboards altijd wel leuk om te vertellen wat voor switches er op zitten en waarom je deze gekozen hebt. Het valt ook op te zoeken natuurlijk, maar dat wil je niet als je een review leest, het moet er gewoon staan
De BlackWidow van Razor staat er (bij mij in ieder geval) om bekend dat het wel een mechanisch keyboard is, maar dat alle andere punten slordig zijn afgewerkt. Nog steeds veel beweging op de keycaps, goedkoop (glanzend ook?) plastic op de keycaps. De printing van de letters die snel vervaagd, etc. Veel gelezen over voornamelijk de rechtershift die nog wel veel wil wiebelen en dan ook af en toe beetje vast komt te zitten. Iets van gemerkt?
Daarbij valt de prijs nog wel mee vind ik. Mechanische keyboards met 'gamer-switches' (red / black) beginnen gewoon vanaf de 60,- of zo en dan heb je de instap modellen. Dit is niet voor niks de 'ultimate', dus een premium model, dan mag er ook best een beetje premium prijs bij. Probeer eens concurrenten van dit keyboard te vinden en kijk wat die kosten. Dat matched wel aardig namelijk heb ik het idee. Mechanische keyboards met backlit-keys zijn er gewoon weinig, en dan ook nog netjes macro-functies erbij, media keys, audio-jacks en USB-hub poorten... dan mag het best wat kosten. Je praat nou eenmaal over echte keyboards en niet over die rubber flut-dingetjes zoals een Logitech g15
Zelf heb ik een Filco Ninja ten-keyless thuis (en om mee te nemen) en een Filco Majestouch 2 (normaal fullsize) op het werk. Alle twee met tactile-maar-non-clicky-switches (wat waren dat, MX-Brown?). Had graag de clicky variant genomen (MX-Blue?) maar dan worden de collega's gek in mijn kantoor en mijn vriendin thuis als ze TV wil kijken
[Reactie gewijzigd door dipje2 op 23 juli 2024 21:59]
Het toetsenbord is wel een grote vooruitgang vergeleken met een gewoon toetsenbord, maar als ik nog een keer het geld zou uitgeven, zou ik verder kijken naar een nóg betere (en dus duurdere want op het moment is er weinig rond deze prijs).
Bord is redelijk makkelijk uit- en weer in elkaar te zetten. Ik heb al langer het idee om het glanzende deel er af te halen en een matte finish te geven met fijn schuurpapier.
Ik heb het welles vaker gedaan met andere onderwerpen en dat ging altijd erg goed en lost dit probleem zo goed als helemaal op.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/346196/crop55edf8b35689f_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/200296/arch-dsotm_small.jpg?f=community)