Specificaties 360W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM360B-APS Review

nielsbuik 3 december 2007, 2.023 views

Zalman ZM360B-APS

Pluspunten

• Zeer stil, stabiel, en perfecte afwerking zoals van Zalman gewend.

Minpunten

• Geen modulaire stekkers.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Doos:
Laten we bij het begin beginnen.. De doos ziet er netjes uit en met al die mooie termen als Noiseless Switching power supply kreeg ik er meteen zin in!

Specs:
Het is een 150Watt&312Watt, combined 360Watt voeding met een efficientie van minimaal 96% bij volle belasting. Daaronder altijd minimaal 80%.
De volgende veiligheids features zijn aanwezig :
- Over Voltage en Current Protection (OVP&OCP)
- Under Voltage Protection (UVP)
- Short Circuit Protection (SCP)
- Over Temperature Protection (OTP)
Aansluitingen: 4x SATA, 4x Molex, 2x floppy, 1x ATX20+4pin, 2x 12v CPU, 2x PCI-E.

Geluidsniveau:
De voeding is voorzien van een heatpipe constructie en maakt niet meer dan 18dBi geluidsproductie als de omgevingstemperatuur onder de 30 graden is. Bij 40 graden zit hij op 23dBi. Al met al keurige waarden dus.

Cooling:
In combinatie met mijn Cooler Master CM 690 beheuzing is het echt een top keuze qua voeding als het om de cooling gaat. De voeding wordt namelijk onder in de kast geplaatst. Hierdoor komt er totaal geen warmte van de voeding in de behuizing. Let Op! Er is dus ook geen sprake van air out take via de voeding. Gezien het feit dat ik 5x 120mm fans in mijn beheuizing heb is dat geen enkel probleem.

Stabiliteit:
Perfect! Alle spanningen zijn binnen een tolerantiegrens van 2% als ik ze meet met Asus PC Probe2

Prestatie:
Ik heb een AMD 64 X2 4400+ 2,3Ghz @ 2,93Ghz brisbane core
4Gb RAM 667Mhz 5-5-5-15 @ 840Mhz 4-4-4-12
3x S-ATA HDD
1x Geforce 7600GT 560/1400 @ 645/1600
Dit alles op een Asus M2N-SLI Deluxe en nog een extra PCI kaartje van Linksys erin. Dit systeem verbruikt onder Full Load 196Watt.

Conclusie:
Ik ben er super tevreden mee. Ik hoor hem letterlijk niet omdat hij altijd in de 18dBi stand draait. En 360Watt is vaak voldoende, daar is nog al eens wat misverstand over. Ik zou zonder problemen mij 7600GT voor een 8800GT of 3850/3870 kunnen vervangen. Een 8800GTX zou ik niet aandurven maar wie weet. Het enige nadeel is dat hij niet modulair is. Ik gebruik b.v. 1 kabel met Molex stekkers niet en de kabel met twee PCI-E connectors ook niet.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn review hebben, het is pas mijn tweede dus tips zijn altijd welkom!

Heb jij ook een Zalman ZM360B-APS?

Nice review.

Maar...
"Dit systeem verbruikt onder Full Load 196Watt."

Waar lees je dat uit? Ik wil het graag weten :)
Ik heb bij Conrad een Wattmeter gekocht die je tussen je stopcontact en je elektrische apparaat kan aansluiten. Je kan hem dus niet alleen voor je computer gebruiken maar voor alle elektrische apparaten. Een echte aanrader dus! Je kan ze ook bij de lokale eletronicazaak wel kopen of bij de Handy Man shops.
Handig hoor! Dat ga ik ook maar eens even checken! * misschien een review hierover plaatsen ;) :P *

De review is vrij duidelijk en leuk om te lezen, misschien nog even de kopjes dikgedrukt maken dat maakt het nog iets aantrekkelijker ;)

En natuurlijk... FOTO'S!! Dat houdt ook aandacht vast en dan kan ik een beeld vormen van jouw kast (ben namelijk wel vrij nieuwschierig geworden naar de indeling)