Alcatel OT-995 Zwart Review

boyhenNewbie 19 april 2012, laatste update op 19 april 2012, 1.493 views

Alcatel OT-995 Zwart

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Voelt degelijk.
  • Lekker licht.
  • Android 2.3

Minpunten

• Batterijduur.
  • Crappy adapter.
  • Geluid bij bellen beetje dof.

Via Belsimpel p 17 april de Alcatel OT-995 ontvangen. Toestel heeft groot scherm wat gemakkelijk werkt. Het beschermfolie zit er bij mij nog op. Apparaat doet alles wat die moet doen. Bellen klinkt iets minder helder dan mijn HD2. Camera is aardig, maar nog lang geen Canon IXUS. Geluid via speaker is erg goed. Toestel zelf voelt prima aan. Mooie kunststof achterkant die lekker aanvoelt. Toestel heeft een duidelijk led die aangeeft dat er een bericht is. Natuurlijk veel toontjes voor WhatsApp, Mail, sms enz. Mijn hond vind dat maar niks!
Runkeeper draait prima. GPS fix in twee minuten. Toestel heeft laag gewicht en degelijk. Een keer vallen moet kunnen.

Batterij doet het wel een dag bij normaal gebruik. Echter met RunKeeper gebruik je veel stroom. En al dat spelen helpt ook niet.

Blij met deze aankoop. Scheelt veel in prijs met een HTC of Samsung.

Heb jij ook een Alcatel OT-995 Zwart?

Dank voor deze eerste indruk.

Ik ben heel benieuwd naar de helderheid van het scherm. In sommige filmpjes op YouTube lijkt het nogal te reflecteren en slecht afleesbaar in fel licht of buiten. Wat is jouw ervaring?
Ten tweede, kan je de launcher (carrousel) ook uitzetten of een andere launcher gebruiken?
We hebben hier niet te maken met een postzegel formaat. Het scherm is groot en daardoor altijd leesbaar. Het regelt de helderheid. Reflecties is me niet opgevallen. Wordt ook weer anders als ik er een screenprotector op ga plakken.
De lancher is leuk voor demo's. Vooral de animaties van komende afspraken en contacten. Of de launcher er ook af kan, kan ik niet vinden.
Deze review voel meer aan als iets van 4 sterren. 3 sterren lijkt mij van maar net voldoende, toch ?