Ratscar Deskpad eSporter XXL Review

Exlaxl 18 april 2012, laatste update op 18 april 2012, 1.433 views

Ratscar Deskpad eSporter XXL

Pluspunten

• Goed oppervlak.
  • Mooi uiterlijk, geen kermis kleurtjes en overdreven logo's.
  • Anti-slip onderzijde.
  • Perfect formaat muismat (voor mij).

Minpunten

• Ietwat scherpe randjes, maar dit is relatief makkelijk te verhelpen.

Gisteren de Ratscar XXL muismat mogen ontvangen!
Heel enthousiast het ding uit de folie gehaald, neer geploft op tafel en voila klaar is kees!

Als zeer ervaren en toegewijde e-sportman heb ik mijn muis snelheid erg laag, hierbij de overige producten:
- Voorheen Steelseries muismat a 40x40cm uit men hoofd (thin).
- Nu dus de Ratscar XXL
- Zowie EC1 Muis
Instellingen muis snelheid (sensitivity):
- 450 dpi
- Default Windows sens (6 geloof ik)
- 0.012 Mouse Acceleration (softwarematig)
- 0.75 Sensitivity CoD4
- 1CM vanaf links in League of Legends (geen waardes, enkel balkje)

Waarom heb ik gekozen voor deze gigantische grote muismat?
Nou omdat je dus ziet aan de instellingen hierboven, het staat erg langzaam ingesteld, ik tik hem in een gemiddelde match 15x van de Steelseries muismat af en hierdoor meestal verlies.
Daarnaast ging de toplaag van de Steelseries mat omhoog staan, dus was aan vervanging toe.

Eerste indruk:
Het oppervlak voelt erg goed aan, heel vlak, het is een juiste combinatie tussen de 2 verschillende types van stoffen matten (precisie en smooth). Daarnaast ook een anti-slip onderlaag.
Het ziet er erg netjes uit, aanraak factor.

Kritische blik:
De randjes rondom zijn ietwat scherp, dit is gedaan zodat je dus niet het probleem krijgt zoals hierboven met mijn oude Steelseries mat.
Met een klein beetje pielen met je nagel is het meeste er af en kun je zonder schaafjes aan je polsen te spelen. Niet heel erg netjes afgewerkt dus, maar zeker geen goed argument om het product niet te nemen.

Tijdens het spelen geen op of aanmerkingen, ben er geen 1x van af geschoten aan de zeikant! _/-\o_

Conclusie:
Kwalitatief goede muismat, heel goed oppervlak, ietwat scherpe randjes.

Foto van mijn bureau toegevoegd

Heb jij ook een Ratscar Deskpad eSporter XXL?

Ik heb deze muismat al een jaar of 5 intensief in gebruik. Het is een geweldige muismat! En ik wil nooit meer iets anders. Van scherpe randjes heb ik nooit last gehad, wel rafelen ze een heel klein beetje maar dit is onvermijdelijke slijtage maar dit zet ook niet echt door. Ik gebruik de mat zelf met een Logitech g9 laser muis.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het logo met de merknaam in de rechterbovenhoek zitten. Deze zijn van een ander materiaal gemaakt en werkt niet goed in combinatie met de muis. Daarom ligt bij mij de mat met het logo op zn kop linksonderin.
Ik denk dat ik ook niet meer anders wil dan deze... Nog Nederlands fabrikaat ook! 8-)
Maar zoals ik zei, de randjes zijn relatief makkelijk en snel te verwijderen.