ASRock N68-GS3 UCC Review

Weapon S 17 april 2012, laatste update op 30 november 2012, 319 views

ASRock N68-GS3 UCC

Pluspunten

• Ondersteunt 800MHz dual channel geheugen.
  • Wat makkelijke overclock functies.
  • Prima geluid.
  • Lekker goedkoop.

Minpunten

• Matige GFX.
  • Dual channel is niet uit te zetten (zou moeten i.v.m. geintegreerde GFX).
  • Bordje kan in de war raken van overclock.
  • Leest SPD's van geheugen niet (goed?) af.

Ik heb niet de RAID , of de interessante programma's van Asrock uitgetest. Ik wou een goedkoop bordje waar ook nog een PATA poort op zat. Ook wou ik dual channel 1600 geheugen. Ik had dit bordje niet gekocht voor zijn grafische capaciteiten, en die zijn dan ook belabberd, ofwel ruim voldoende voor licht kantoor gebruik. Toch had ik verwacht dat een kaartje met PS 3.0 het iets beter zou doen. Simpel gezegd, kun je spellen die pixelshaders gebruiken wel vergeten. Ik had hem wel gekocht voor zijn geluidschipset, en die lijkt voldoende. BIOS heeft ook wat supermakkelijke opties zoals UCC (probeert cores te unlocken van je CPU), stepless overclock, en boot-guard (zet automatisch BIOS settings terug). BIOS update maakt BIOS sneller.
De UCC gaf voor mij wat inconsistente resultaten (wat niet raar is, meen ik), en heb ik zonder problemen later uitgezet. Over het algemeen zijn de BIOS instellingen een beetje inconsistent voor mij. Zou kunnen liggen aan gefaalde UCC.

Heb jij ook een ASRock N68-GS3 UCC?