HTC One X 32GB Wit Review

gustafson 16 april 2012, laatste update op 18 april 2012, 609 views

HTC One X 32GB Wit

Pluspunten

• Design
  • Snel
  • Sense 4.0
  • Snelle Camera
  • Mooi en helder scherm
  • Accu in standby gaat lang mee
  • Video opname
  • Autostitch pano functie

Minpunten

• Kleine bugs
  • Camera beeld stabilisatie
  • Beats audio
  • Accu bij veel gebruik snel lee

Ook ik ben een van de 24 gelukkigen die bij Tweakers.net de HTC One X mocht komen ophalen voor een review. Ik was zeer blij te horen dat we telefoon ook mochten houden!

Ik ben meteen aan de slag gegaan met de telefoon, voor mij zijn de camera eigenschappen het belangrijkste. Het maken van opnames is mij altijd erg tegengevallen bij andere telefoons. Mijn laatste telefoon was de HTC HD2. Deze telefoon heeft 3 jaar lang dienst gedaan met de laatste 2 jaar android op de telefoon.

Aangezien er al meer reviews zijn en ik wil voorkomen dubbele info te posten ga ik mij vooral richten op de camera verderop in de review

Performance
De telefoon is snel, heel snel. Ik heb nog geen momenten gehad met veel vertraging, al zijn er wel wat bugs die ook al bevestigd zijn, zoals het hakkelen van een live achtergrond. Ik neem aan dat dit met de volgende update van de software wel opgelost zal zijn.

Accuduur
De accuduur is gelijk aan die van de HTC HD2 bij intensief gebruik, dan doe je er max een dag mee. Maar als de telefoon niet of weinig gebruikt word merk ik een groot verschil. De One X is dan echt veel zuiniger. Als de telefoon niet gebruikt word met wifi en 3g aan, dan doe je er 2 tot 3 dagen mee gok ik.

Bellen
Bellen is belangrijk, de Sense interface is wat dit betreft intuitiever dan de standaard ICS interface als het gaat om het bellen en smsen, al heb ik buiten dit liever een kale Android ROM.
Het geluid tijdens het bellen is kraak helder.

Sms
Hier kan ik kort over zijn, groot toestel dus dit gaat heel goed, het touchscreen werkt ook beter als bij de hd2, de hd2 had bijvoorbeeld problemen met regen druppels die knoppen in drukken. De One X heeft dat niet.

Geluid
Ik hoorde een paar dagen na het krijgen van deze telefoon dat de Beats audio die bijgeleverd is bij deze telefoon, niet meer zal worden verkocht bij nieuwe modellen. Een goede keuze wat mij betreft, Spotify hapert bij gebruik van de beats techniek. En ik zie de voordelen van het pimpen van geluid niet, als je beter geluid wil moet je een goede kop-telefoon kopen.

Microfoon
De microfoon werkt iets beter als mijn HTC HD2 maar is niet geschikt voor concert opnames, alle hoge tonen worden weggedrukt door de lage tonen. Het word dan dof, bij de HD2 kraakte het vooral.

Apps
De camera word nog niet door elke app ondersteund, na de 3e update van Instagram werkt Instragram wel :)
Met de 25 GB Dropbox is het syncen van je camera foto en video beelden heel erg simpel. Dropbox heeft een optie tegenwoordig om de beelden meteen na opname te uploaden naar je dropbox account.

Camera
Het nemen van foto's is prima te doen met de One X. De F2.0 lensopening en 28 mm lens geven de smartphone een goed beeld, ook in wat donkere ruimtes. De snelheid waarmee opnames gemaakt kunnen worden is snel! 2 a 3 per seoconden.

Wat wel tegenvalt is de beeld stabilisatie, ik heb wat opnames gemaakt tijdens een concert, ik moest 4 keer proberen om een scherpe foto te maken terwijl de Iphone 4S in de zelfde situatie meteen een goede opname maakt.
De ingebouwde panorama functie werkt goed, en daar ben ik blij mee aangezien ik die vaak gebruik.
M.b.v. de gyro-sensor geeft de camera aanwijzingen of je de camera goed recht houdt en maakt automatisch de opnames. Een nadeel is dat hij maar 5 of 6 foto's aanelkaar plakt automatisch, dit maakt het minder geschikt voor 360 graden panorama's

Heb jij ook een HTC One X 32GB Wit?

Reviews door de redactie

Voor een review die zich richt op de camera geef je wel erg weinig informatie over die camera. Hoe is het met de ruis, scherpte en kleur-echtheid? Volgens mij heeft de One-X geen beeldstabilisatie aan boord. Dat zou verklaren waaron de iPhone 4S het beter deed.
Je hebt gelijk, door een hardnekkige griep nog niet aan meer toegekomen, er volgt meer