Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Media Keyboard Elite Review

Jerrycan 29 november 2007, 678 views

Logitech Media Keyboard Elite

Pluspunten

• Veel functies
  • handige zoom
  • goedkoop
  • fijne pijl toetsen

Minpunten

• Gammel ontwerp
  • verkeerde hoek plaatsing toetsenbord
  • onlogische extra functietoets keuze
  • vreemde delete toets die je bijna niet kunt missen

Ook ik heb het Logitech Media Keyboard Elite gekocht, en moet helaas zeggen dat ik t.o.v. van de andere reviewers hier, totaal niet zo onder de indruk ben van dit toetsenbord.
Ik had hiervoor al jaren een ongeveer even duur Microsoft internet keyboard, wat door stof happen enzo wel aan vervanging toe was. Toch mis ik het keyboard!
Alhoewel dit keyboard leuke functionaliteit heeft, zit ik altijd te zoeken op dit keyboard. Omdat ik blind kan typen met 10 vingers (270 aanslagen per minuut) hou ik van flink doortypen. Wat me hierbij opvalt is dat de polssteun trilt bij iedere toetsaanslag, tenzij je je polsen hard op de steun drukt.
Bovendien zijn de locaties van bepaalde toetsen iets verplaatst. Zo kon ik altijd blindelings de insert vinden, maar druk nu op de gigantische delete toets.
Ook is de hoek waaronder het toetsenbord op zijn pootjes staat minimaal. Ik kijk telkens of de poten uberhaupt nog wel uitstaan.

Opvallend is zo ook dat sommige knoppen als de email mega groot zijn, terwijl ik telkens moet zoeken naar de calculator knop, die ik vaker gebruik.
Zo zijn de extra functietoetsen ook wel leuk, om zelf te programmeren, maar als je die activeert, ben je de gewone werking kwijt. Voorbeeld? Ik gebruik regelmatig alt-f4 voor een window te sluiten. Heb je de "verbeterde" toetsen aan doet die alt-f4 opeens powerpoint opstarten.

Tenslotte de installatie: zo gauw je net alles geínstalleerd en geconfigureerd hebt, en e.e.a. test blijkt de boel niet te werken met Internet Explorer 7. Gevolg: meteen een update downen en installeren.

Heb jij ook een Logitech Media Keyboard Elite?