Adesso 2.4GHz RF Wireless Mini USB keyboard w/ Optical trackball Review

emmem 16 april 2012, 386 views

Adesso 2.4GHz RF Wireless Mini USB keyboard w/ Optical trackball

Pluspunten

• Doet wat het moet doen

Minpunten

• Nauwkeurigheid net voldoende

Ik heb dit toetsenbord nu ruim 2 jaar in gebruik. Ik gebruik hem voor de aansturing van mijn HTPC. Het toetsenbord doet wat het moet doen, maar niet meer dan dat.

Het toetsenbord ligt goed op je schoot dankzij de vorm. Scrollen door pagina's gaat ook makkelijk met het scrolwieltje bij je linker wijsvinger. Klikken is weer handig met het knopje bij je rechter wijsvinger. De knoppen bij je linkerduim (links klik en rechts klik) gebruik ik weinig.

Bij het aanslaan van de toetsen mis ik nog wel eens een letter. Het lijkt erop dat dat niet goed wireless wordt doorgegeven. De trackball op het toetsenbord voelt niet zo prettig aan wat mij betreft. De cursor is soms wat lastig te positioneren. Oftewel de nauwkeurigheid is niet heel goed.

• asrock ion 330
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Adesso 2.4GHz RF Wireless Mini USB keyboard w/ Optical trackball?

Tips (ik heb 'm ook):

De snelheid van de muispijl wat aanpassen om nauwkeuriger te kunnen positioneren.

Letter en icon grootte op 150% ipv de standaard 125%.

Zorg dat de ontvanger op een goede plek ligt, max. 10 mtr, maar niet de hoek om.
Even met een USB verlengkabeltje eventueel.

De toetsen gaan wat zwaarder dan het gemiddelde toetsenbord. Het missen van een letter kan ook met de aanslag te maken hebben. Kwestie van wennen.

Hij is stevig, voelt stevig aan (lomp bijna). Maar ergonomisch is het dik in orde.
Mijn HTPC is weg, maar ik heb er veel plezier van gehad moet ik zeggen.
Knoppen links gebruikte ik ook weinig.