Acer Aspire 4755G-2436G50MN Review

bovw87 15 april 2012, laatste update op 15 april 2012, 1.461 views

Acer Aspire 4755G-2436G50MN

Pluspunten

• bouwkaliteit
  • prestaties
  • ergonomie

Minpunten

• geluid uit boxen kan niet zo hard
  • gewicht
  • kijkhoek beeldscherm

Ik heb deze laptop rond oktober 2011 gekocht.
De laptop bevalt mij zeer goed. Even per punt een toelichting:
Featureset:
De laptop ik compleet als je het aan mij vraagt. Een usb 3.0 aansluiting en HDMI zijn dingen die ik wel kan waarderen. Het enige waar ik de laatste tijd heel af en toe tegenaan loop is dat de hardschijf soms overbelast raakt. Dit is echter bij het draaien van meerdere (zware) en heeft geen verdere gevolgen behalve wat wachttijd. Ik weet niet zeker of dit op de power safe stand is.
Verder klein nadeeltje vind ik dat het geluid uit de boksen niet erg hard kan.

Prestaties:
Ook deze zijn goed. Ik heb nog een hele tijd battlefield 3 op lage specs erop kunnen spelen, waar ik best verrast van was. Nu trekt hij dat helaas niet meer zo goed door de vele progamma's die ik heb ge´ntalleerd. Ik heb wel gelezen dat de videokaart vrij gemakkelijk is te overclocken.
Zie vorige alinea ook voor de harde schijf.
Verder ben ik heel tevreden, hij hapert niet vaak en meerder progamma's kan hij met gemak aan.

Beeldkwaliteit:
Opzich is de beeldkwaliteit gewoon goed. Op 1 groot minpunt na: de kijkhoek is erg slecht. Als je in je eentje achter de laptop zit is dat geen probleem, maar als je met z'n tweeen een filmpje in bed wil kijken is het weleens lastig.

Bouwkwaliteit en ergonomie:
De bouwkwaliteit is erg goed, ook het toetsenbord en de muispad werken gewoon goed en voelen goed. Geen schuifjes oid die weleens klem kunnen komen te zitten. Ook geen kwetsbare hoekjes rondom het beeldscherm. Wat ik wel wat jammer vind zijn de grote randen rondom het scherm. Met wat minder rand was de laptop toch een stuk kleiner geweest.

Warmte- en geluidsproductie:
Gewoon goed, ik zit vaak nog even in bed series te kijken met de laptop dus tussen de dekens, en ik heb nooit last van de warmte. Ook het geluid is in de power safe stand erg laag.

Mobiliteit en accuduur:
De mobiliteit is wat minder aangezien hij best zwaar is. Zeker met lader, die relatief ook veel weegt. Maar de accuduur maakt veel goed. Ik heb nu en dan tot wel vijf uur gedaan met de accu. Iets waarvan ik wel verbaasd was. Daarbij blijft de accu ook aardig goed. Ik weet niet of dit laatste objectief of subjectief is, omdat ik niet weet hoe het is gesteld met de afschrijving van een accu duur in andere moderne laptops.

Prijs:
Toen ik hem kocht vond ik de laptop wat aan de dure kant, gezien je een 15,4 inch met meer kon krijgen voor de prijs. Maar ik wou graag een 14 inch. Toch heb ik echt geen spijt van deze laptop. De prestaties zijn na een half jaar nog heel goed. Het voelt voor het geld ook heel degelijk aan allemaal.

Heb jij ook een Acer Aspire 4755G-2436G50MN?

Heb jij met deze laptop ook het probleem dat je geen driver updates van nvidia kan maken?
Ik heb namelijk dezelfde laptop en ik heb grote problemen als ik update artifacts etc
Nee, ik heb het zojuis even geprobeert maar kreeg het zonder problem voor elkaar. Even de link
Wel goede specs voor zo'n lage prijs trouwens, helemaal met zo'n GeForce GT540M videochip.
Zag via youtube al filmpjes waarbij ze zonder moeite Max Payne 3 konden spelen. (ook met een i5 processor)
Mijn i7 Quad Core Asus laptop was in Februari 2012 700 euro en die heeft een niet al te sterke videokaart Geforge 610M, terwijl de GeForce GT540M al sterker is dan de 630M.
Je kunt trouwens achtergrond programma's sluiten met boost programma's zoals gamebooster 3.5 beta en JetBoost. (niet tegelijk gebruiken, gewoon 1 van de twee doen)