Specificaties Small form factor, 1 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec New Solution NSK3480-EC Review

OfNoAvail 29 november 2007, 3.637 views

Antec New Solution NSK3480-EC

Pluspunten

• Klein
  • Degelijke constructie van de kast zelf incl dempingsrubbers voor HD
  • Redelijk veel werkruimte
  • 120mm fan bijgeleverd

Minpunten

• kabels van de voeding te kort (specifiek, de mobo voedingskabels)
  • Te weinig ruimte bij de DVD bay in combinatie met de voedingskabels.
  • Geen sliders voor DVD drive

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb de Antec NSK3480 gekocht om zelf een barebone in elkaar te zetten waarbij ik dan keuze in het soort MB etc. Het moest een simpel maar doeltreffend systeem worden voor weinig geld. De prijs incl een goede voeding deed me beslissen de NSK3480 te nemen.

Het uitpakken:
Keurig verpakt zoals ik Antec gewend ben. Een beperkte handleing (die je toch niet nodig hebt).

Het openen van de kast:
Door 2 thumbscrews achterop los te draaien kun je de bovenkap er af schuiven. Daarna kun je het linker en rechter paneel verwijderen. Logisch en gemakkelijk.
Er zit een soort van air-duct die uitkomt boven je CPU. Aardig idee, maar weinig nuttig denk ik. Bovendien is het een groot/lastig object in een relatief kleine kast.

Binnen in:
In de kast vindt je een zakje met schroefjes grut. Dat zit er dus ook bij...

Nu zag ik al aankomen dat het wat klooien zou worden met de beperkte ruimte, maar er hoefde ook niet veel in, dus het zal wel lukken.
Naast een 120mm antec-fan met 3 standen (waarvan je alleen Low gebruikt, maar goed). Je kan kiezen om je HD onderin de kast te plaatsen of bovenin in in een 5.25"bay. Beide plekken zijn voorzien van rubbers om de HD op te schroeven. Netjes!
Er is geen slider systeem voor de HD of DVD drive. Gewoon in de kast schroeven dus.

Het installeren van de componenten:
Eerste het Mobo. Geen probleem. Er is nog genoeg ruimte om te werken.
Dan de HD, die wilde ik onderin de kast hebben, bovenin leek me erg krap, ook ivm de warmte. Ook geen probleem en nog altijd ruimte genoeg :)

Nu wat kabels inpluggen... helaas helaas, de 24pins mobo-voedingskabel is veel te kort. Hij komt tot zeker 10cm niet bij de stekker op het mobo.
Daarnaast is ook de 4pins mobo stekker te kort!
De oplossing was het omdraaien van de voeding zodat de stekkers ipv rechts, links in de systeembehuizing kwamen te zitten, daarmee had ik NET genoeg lengte om de boel aan te sluiten.
Dus de kabels van de voeding zijn gewoon te kort!!

Nu de DVD drive er in. Aangezien er een fullsize voeding in de kast zit heb je al meer dan een derde aan de ruimte vol. Dan nog een DVD drive en je houdt wel ERG weinig ruimte over voor de rest kabels. Het past, maar ook nog maar net!

Verder geen noemens waardige opmerkingen bij het installeren van de rest. De kast is toch ruim genoeg, valt me weer mee :)

Het sluiten van de kast:
Hmmm, dat air-duct in het zijpaneel is eigenlijk een on-ding. Doordat deze zo groot is lukt het niet om de bijna strak gespannen voedingskabels (die weer zo kort waren) langs het plastic gevaarte te leggen. Kortom, past niet...
Ik heb de air-duct verwijderd, deze zat gelukkig met maar 4 simpele schroefjes vast.

In werking:
Ik heb nog weinig tijd gehad om de pc te testen qua temperatuur e.d. maar mijn eerste bevindingen zijn:
- redelijk stil, kan stiller, maar niet slecht
- degelijke aan/uit knop
- voldoende airflow

Het omkeren van de voeding beinvloed te warmte afvoer niet volgens mij. De voeding bevat geen koeling boven of onderop (zoals bijv. wanneer er in de voeding een 120mm fan gebruikt is) dus daarmee geen probleem.
Door het omkeren ontstaat er meer ruimte (niet veel, maar wel meer) tussen de voeding en DVDbrander doordat de snoeren makkelijker weggewerkt kunnen worden. Het is dus misschien zelfs beter voor de wamte afvoer.

Heb jij ook een Antec New Solution NSK3480-EC?

Goede review, misschien foto's van de kast zelf, maatvoering en een foto van de te korte kabels en evt het airduct zou een heleboel verhelderen.
Hoe beinvloed het omdraaien van de voeding de warmteontwikkeling in de kast? (als je plaatjes van ATX warteafvoe bekijkt lijkt mij de positie van de voeding nogal belangrijk)
Tekst over warmte afvoer ATX toegevoegd.

Foto's kan ik helaas niet meer maken aangezien de PC al naar iemand anders is gegaan. Ik ga volgende week een zelfde kast weer vullen, dan zal ik kijken of ik foto's kan maken.
Welk moederbord heb je gebruikt? Wellicht dat andere moederborden waar de voedingsconnector op een andere plek zit het probleem van de te korte kabels niet hebben.
Lijkt me raar dat Antec zo'n fout zou maken, nietwaar?
Inderdaad. Ik heb deze kast een tijdje geleden met een MSI K8NGM2 moederboard in elkaar gezet en de kabels waren lang genoeg. Net als met een NSK1300.
Ligt dus nit primair aan de kast maar aan het moederboard welke je met de kast gebruikt.
Je moet voor de grap es een pc in elkaar zetten met een NSK1300 :P Dan weet je pas wat krap is. Ook ik had last van een vrij korte SATA power connector, het is dus blijkbaar iets Antec eigen.
Is het ook mogelijk de airduct in de zijkant te vervangen door een fan? Zo ja, welke afmeting?