G.Skill Ares F3-2133C9D-8GAB Review

jantjabo 5 mei 2012, 1.631 views

G.Skill Ares F3-2133C9D-8GAB

Pluspunten

• low profile
  • blauw gespoten wat goed bij het interieur van mn kast past
  • werkt meteen "out of the box"

Minpunten

• 1.65 volt

Stabiliteit Score: 4
Dit geheugen wordt gebruikt in combinatie met een Asus p8p67(rev 3.0) en een intel 2600k.
Na wat gespeurd te hebben op het net las ik een aantal problemen bij mensen dat het geheugen niet meteen werkte na het xmp profiel ingeschakeld te hebben.Toch maar xmp profiel 2 gedaan (9-11-10-2t) op 1.65 volt.werkte meteen zonder problemen.WEI is van 7.8 naar 7.9 gegaan(oude geheugen was corsair vengeance 1600mhz.
Ik heb dit geheugen niet perse gekocht om veel sneller geheugen te hebben maar meer omdat ik op zoek was naar low prifile geheugen icm met mijn noctua nh-d14,daar mijn corsair geheugen met de hoge heatsinks tegen mijn ventilator aanzat,waardoor deze 2cm uitstak en dus de koeler niet geheel bedekte en ik irriteerde me hier nogal aan.
Na veel overwegen toch maar voor de ares set gegaan aangezien deze niet zo heel duur was.

Qua overklokken zal ik niet heel veel doen met dit geheugen.
Ik zal alleen de 2t naar 1t proberen te veranderen en kijken of dit "out of the box"stabiel blijft.
Zoniet zal ik de vccio en vcssa kleine beetjes verhogen.
Zodra dit wel of niet gelukt is zal ik dat updaten in deze review.
UPDATE
t heeft even geduurt voordat ik tijd had ,maar zonder een aanpassing van vccio of vcssa schijnt de 1t command rate goed te werken.
heb 1 pass gedaan met memtest 4.20+.
Echt uitvoerig is er niet getest maar vooralsnog lijkt t redelijk stabiel ,
ik denk dan ook dat mocht uiteindelijk instabiliteit optreden ,dit met een kleine voltageverhoging te verhelpen is zoals gelezen op enkele forums.
in de aida 64 benchmarks voor geheugen lijkt t een paar % geholpen te hebben.
de latency is van 40.1 naar 38.5 gegaan (cpu loopt 4.0 ghz)

Heb jij ook een G.Skill Ares F3-2133C9D-8GAB?

Leuke review.
En zekker een leuke setup.
Denk dat ik deze geheugen ook ga halen kort om is niet duur en overklokken doe ik toch niet.
waarom is 1,65volt een minpunt?
omdat ik liever 1.5 volt zou hebben gehad voor mn sandy bridge en kon voor de rest ook niks bedenken qua minpunten.
Bedankt voor je review!

Je schrijft dat je het voltage niet eens geprobeerd hebt op 1.5V dus is dat normaliter geen minpunt, ook niet als er op andere fora over word geschreven.
Tweakers proberen het eerst zelf _/-\o_
Op 1.5 volt doen ze het niet met 2133,lijkt me ook beetje logisch
Aangezien dit een 1.65 volt set is ook.persoonlijk vond ik dit het Enigste minpunt van de set ,voor de rest nog geen probleem gehad met dit geheugen na een dikke maand .
Ik heb dit geheugen vandaag ook binnen gekregen, maar zowel op XMP 1 &2 wil de pc niet booten..en dat op een Z77X-UD3H bord met de laatste bios...
heb je al een bios reset gedaan, dus ff batterij eruit en erin ?
of zonder xmp profiel gekeken of t werkt op standaard instellingen?
ik heb m nu ook zonder xmp ,handmatig de timings en snelheid ingesteld omdat ik vage hangs heb gehad ,maar werkt wel goed nu .
Ik heb dat inmiddels geprobeerd, maar zonder succses helaas...
Ik neem aan dat ze in dual channel gebruikt worden ?
Je hebt 2 of meerdere dual channel kanalen afhankelijk van het moederbord.
Probeer is in een ander kanaal
Bij mij is slot 1 en 3 kanaal 1 en 2 en 4 zijn kanaal 2.
Als dat niet werkt de modules allebei apart testen in het eerste slot
Ook geen succes probeer datzelfde met het 2 de slot .
Als 1 van de 2 wel werkt is er een module stuk.
Mocht na dit alles het nog steeds niet werken raad ik je aan het g skill forum te bezoeken of klantenservice te mailen.
Soms MoŽten er 1 of heel soms meerdere voltages van je mobo iets opgeschroefd worden .
Veel info vind je op dat forum.
Ook handig om te weten is of je iets hebt overgeklokt ,of voltages hebt veranderd op je mobo?

[Reactie gewijzigd door jantjabo op 27 oktober 2012 12:27]

Nee ik heb niets overgeklokt, alles is default. Ik heb het geheugen getest, en die zijn goed. Ik kan idd nog eens proberen met de andere sloten. Ik heb ze idd in dual channel staan. Modules zijn verder goed qua timings...heb ze nu op 7-8-7-18 1T staan, dat gaat goed.