HTC One X 32GB Wit Review
Algemene beoordeling Ik hoorde bij de 25 gelukkigen die op 2 april bij tweakers.net de nieuwe HTC One X mochten komen uitproberen. Na bijna twee weken met het toestel gewerkt en gespeeld te hebben is het nu tijd de review in te leveren Om deze review van de nodige structuur te geven zal ik per categorie mijn overwegingen opsommen. Over het geheel vind ik het een mooi toestel dat vlot reageert en prettig in de hand ligt. Featureset De belangrijjkste features van de One X zijn het grote scherm, zowel in afmeting (4.7") als in pixels (HD Ready) en de quad-core NVidia Tegra 3. Alles bij elkaar kan het toestel zich meten met de laptop van m'n werk Bereik Over het bereik heb ik eigenlijk geen klachten, ik bel niet heel...
Pluspunten
Groot, helder scherm snel lichtgewicht
Minpunten
moeilijk met een hand een sms/email te versturen. emailclient geeft niet alle mails makkelijk leesbaar weer, vaak is de tekst te groot, waardoor je moet scrollen accuduur bij veel 3G-gebruik valt tegen.
Eindoordeel
Ik hoorde bij de 25 gelukkigen die op 2 april bij tweakers.net de nieuwe HTC One X mochten komen uitproberen. Na bijna twee weken met het toestel gewerkt en gespeeld te hebben is het nu tijd de review in te leveren
Om deze review van de nodige structuur te geven zal ik per categorie mijn overwegingen opsommen.
Over het geheel vind ik het een mooi toestel dat vlot reageert en prettig in de hand ligt.
Featureset
De belangrijjkste features van de One X zijn het grote scherm, zowel in afmeting (4.7") als in pixels (HD Ready) en de quad-core NVidia Tegra 3. Alles bij elkaar kan het toestel zich meten met de laptop van m'n werk
Bereik
Over het bereik heb ik eigenlijk geen klachten, ik bel niet heel veel en de problemen die ik ondervond werden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid veroorzaakt door de storing bij Vodafone
Accuduur
De accuduur is voor een highend smartphone zeer redelijk, als je 3G uitzet als je het niet gebruikt, of zorgt dat je een wifi verbinding hebt gaat de accu anderhalve tot twee dagen mee.
Gebruiksgemak
Ik moest even wennen aan Sense, maar je merkt aan (bijna) alles dat daar goed over is nagedacht. Het enige minpuntje is dat zoomen in de mail-app vaak niet kan, en dat volledig uitgezoomd de mails erg groot worden weergegeven. Nieuwsbrieven en gelijksoortige mails kun je dus niet in één oogopslag bekijken, ondanks het grote scherm.
Design
Het is een mooi plat toestel, hoewel het niet in iedere broekzak zal passen.
Bouwkwaliteit en afwerking
Het toestel voelt solide aan en het gorilla-glas zal niet snel krassen. Ook de polycarbonaat body heeft, ondanks dat het toestel regelmatig een jaszak deelt met mijn sleutelbos, nog geen schade opgelopen.
Stabiliteit & betrouwbaarheid
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de stabiliteit of betrouwbaarheid.
Opnamekwaliteit
De foto's zien er helder en kleurrijk uit, al lijken de kleuren mij soms wat te verzadigd. Maar voor een telefoon zeker van zeer acceptabele kwaliteit. Ook de videofunctie stelt zeker niet teleur
Prijs
Het toestel is prijzig, maar de prijs/kwaliteit verhouding lijkt mij dik in orde. Bij de abonnement met voldoende datacapaciteit is het toestel meestal zonder bijbetalen beschikbaar, zoals gebruikelijk
Reacties (8)
ik mis zo even willekeurig genoemd:
- benchmarks
- foto's (van toetsel (in je handen))
- foto's (door toestel)
- foto's (whats in the box)
- Screencaptures (iets met te grote tekst had je het over?)
Laat staan als je een gratis toestel krijgt!
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 03:04]
Echter was het WEL de vraag / verzoek of je een mooie review wou maken als de HTC won. Want ja ... dat is wel het minste als je een telefoon krijgt. Weet je van jezelf dat je geen uitgebreide reviewer bent maar gaat het meer om de hippe foon ... misschien dat iemand je een handje wil helpen?
Nu hoef ik niet perse een mount everest aan benchmarks te zien (alhoewel leuk) maar meer dan 2 zinnen per kopje is toch ook wel fijn, al breid je een opmerking maar uit met uitleg. Een paar foto's zijn ook nooit weg.
Ik weet dat ik slecht ben in schrijven
Ten eerste is nergens vastgelegd waar een review aan moet voldoen, en ik ben hier wel nog beperktere reviews gezien, waarbij ik nog nooit een oproep heb gezien deze te verwijderen.
en dmvdberg vraagt in eerste reactie om vier categorieen foto's, terwijl je maar vier foto's van max 1024x768 kunt toevoegen....
Ik heb wat foto's toegevoegd, maar aangezien ik die heb moeten verkleinen weet ik niet hoeveel ze toevoegen. Op de foto met tweakesmail is wel te zien wat ik bedoel, qua grote tekst
Verder is het schrijven van reviews niet mijn hobby, anders hadden er wel al veel meer gestaan.
En mocht je vragen hebben, stel ze gerust, dan zal ik proberen ze te beantwoorden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn