Sharkoon Flexi-Drive Sprint 16GB Zwart Review

jm20101 15 februari 2013, 285 views

Sharkoon Flexi-Drive Sprint 16GB Zwart

Pluspunten

• Prima usb stick voor de prijs
  • Klein van formaat
  • Licht van gewicht
  • USB 3.0

Minpunten

• Prestaties zijn redelijk
  • Heeft een dopje wat makkelijk kwijt kan raken
  • Het duurt even voor de usb stick wordt herkend bij een usb 3.0 poort

Vorig jaar kocht ik een moederbord met USB 3.0. Deze USB stick heb ik bij een bestelling 'er bij' besteld om de prestaties van een USB 3.0 te bekijken. In die tijd was dit een van de goedkoopste USB sticks met USB 3.0

Algemene beoordeling
De USB stick is gemaakt van (hoe kan het ook anders) plastic. De behuizing voelt stevig aan en als ik eerlijk ben heb ik deze USB stick ook al eens laten vallen. Het formaat is lekker klein, en er zit een gaatje in zodat je de USB aan een koortje kan hangen. Dan is de kans op het kwijtraken van de USB stick wat kleiner :)
Helaas zit er wel een dopje op, voor sommige kan dit heel onhandig zijn omdat het nogal makkelijk kwijt raakt.

De specificaties
Lees snelheid: max. 60 MB/s
Schrijf snelheid: max 20 MB/s
Afmetingen: 56 x 19 x 9 mm (L x W x H)
Gewicht: ~12 g
Voor meer informatie kunt u naar de website van Sharkoon http://www.sharkoon.com/?q=en/node/2048

De prestaties
Volgens de specificaties zal deze USB stick maximaal 60mb/s lezen en 20mb/s schrijven. Aan de benchmarks te zien wordt de leessnelheid met gemak gehaald. De schrijfsnelheid is redelijk.

Voor het geld is het een prima USB stick. De behuizing is stevig, licht van gewicht en klein van formaat. De leessnelheid is zeer goed, het schrijven is ook voldoende. USB 3.0 is zeker sneller ten opzichte van USB 2.0.

Heb jij ook een Sharkoon Flexi-Drive Sprint 16GB Zwart?