Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology RackStation RS407 Review

Mad_Cookie 1 februari 2008, 1.561 views

Synology RackStation RS407

Pluspunten

• Makkelijke installatie en configuratie
  • slim design
  • 4 SATA sloten, ondersteuning voor alle bekende RAID variables en JBOD
  • Firmware upgradable OS
  • Backup van Settings en de Data zelf afzonderlijk geregeld

Minpunten

• De missende Rack Kit.... het heet toch echt Rack System... maar voelt zonder die kit toch echt als een erg platte CS-407 (de cube station uitvoering, die precies het zelfde doet)

Kwaliteit voeding Score: 3
We zochten een storage oplossing voor de installatie zooi, images en natuurlijk de centrale muziek library _/-\o_ . Op die manier misbruiken we de dure glass-fiber disk oplossing niet en beperken we de kosten. Een glass-fiber diskje kost 1,5x zoveel als de hele unit. Snel terugverdiend dus.
De RS is voorzien van (momenteel) 2*WD750GB's en heeft dus nog 2 vrije SATAsloten. Het betreft een Click en slide principe, dus boer Harms kan het ook. CD in je werkstatop (voor de duidelijkheid, dat is een laptop met een gewicht van ruim 5 kilo, ijzeren behuizing en wielen... beter bekend als de Compaq DeskPro 2000 :+ ) en lezen maar.. 20 seconden later is de tekst op en klikken we op een van de grote buttons in de on-screen applet.. zoekt device... found 1 device.. de rest van dit verhaal kennen we al.. vele hardware fabrikanten sturen zo een nieuw device aan en geef je gemakkelijk de settings mee voor in je omgeving. Click Click Klaar zeg maar.

De AD integration is subliem! Hier is Keep IT Simple zeker toegepast. Niets klik hier, klik daar, wijs toe zus en zoek uit zo.. nee gewoon aangegeven "domain = xxx" en hup! alle groepen uit de AD inzichtelijk voor rechten toekenning. OkOk het is geen hoogvlieg OS en de followup oplossing van Shares aanmaken, die automatisch gevolgd worden door users/groepen toekennen is traag te noemen, maar hij doet zijn werk accuraat.

Negatiefjes

De RS-407 wordt standaard geleverd met een rack mount oplossing die onder de infrastructuur technici wordt betiteld als "dachten ze dat het een unmanged switch was of zo?" Er zitten namelijk 2 mounting brackets bij die je op de zijkant moet vast schroeven, maar geen ondersteuning bieden voor de achterkant. De unit tordeert aanzienlijk wanneer zo in een 19" Rack gehangen. Bij contact met de hardware fabrikant blijkt deze wel suitable rack-kits te hebben voor deze unit.. WAAROM LEVEREN JULLIE DAN NIET STANDAARD MEE?... kortom, je moet dus wel even een Rack Kitje meebestellen. Gelukkig kon de levenancier hier snel en gemakkelijk aan komen en heeft deze meteen toegestuurd.

Hij hangt nu gezellig te zoemen tussen een aantal HP DL360 G5jes O-)

De response van het OS is af en toe wat traag, maar het host dan ook geen productie data

Heb jij ook een Synology RackStation RS407?

Ik mis nog wat features,
doet het ding nfs, iscsi, of alleen cifs?
ook nfs - en ftp, geen iscsi, afaik