Philips Fidelio AS351 Review

Practics 12 april 2012, laatste update op 12 april 2012, 3.015 views

Philips Fidelio AS351

Pluspunten

• Design
  • Geluidskwaliteit
  • gebruikers gemak

Minpunten

• Software is wat karig

Omdat ik een dock zocht voor mijn HTC One X en ik geen maand wou wachten op het officiŽle dock's van htc heb ik deze gekocht.

In de doos zat 2paar boekjes een auxs kabel en een stroomadapter. Wat mij als eerst opviel was toch wel het design, dat zelfde wow effect als toen ik mijn HTC ONE X uit de doos toverde. Dat beloofd dus veel goeds.
Installeren gaat bijzonder gemakkelijk, je voorziet het dock van stroom, zet hem aan je zet bluethoot aan op je gsm, opent de Philips app Dockstudio en je hij gaat auto zoeken naar een dock, je hoeft hem enkel aan te klikken en hij zet een verbinding op met je dock systeem. De software werkt doet wat het moet doen, verwacht er geen wonderen van, maar er zijn zat andere apps die meer zullen bieden. Ten slotte veel van de software mee geleverd door htc voor de One X werkt gewoon via het dock. Behalve home screen werkt niet in landscape modus. En daar is de Dockstudio app van Philips nou net wel goed in. De mp3 muziek speler vind ik matig, de radio speler lijkt wel oke.

De telefoon in het dock plaatsen gaat soepel, wel iets moeilijker dan de normale lader.
Echter de ondersteunende pinnetjes aan de onderkant moeten wel precies goed zitten met je telefoon anders komt de telefoon scheef te staan en laad die niet op. Voor de rest is het geniaal bedachte oplossing en echt elke telefoon met micro aansluiting kan er op. Want als de Galaxy Note er op past, past elke telefoon er op. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik blij ben dat mijn One X in landscape modus er op moet vind dit er mooier uit zien als een telefoon die er rechtop op staat.
Zoals je ziet kwa knoppen hebben ze het vrij simpel gehouden aan en uit knop en volume up en down. Knoppen werken fijn zijn netjes verzonken in het dock en zijn middel matig sterk verlicht. Echter als je denkt dat dit je stoort, als je op de uitknop drukt gaat alle verlichting uit (boxen ook) Maar hij laad je telefoon nog wel gewoon op.
Aan de achterkant vind je dan de aansluiting om nog een 2de telefoon/tabblad op te laden via de usb poort. Hier vind je ook eventueel de aux in poort. Deze ga ik denk ik zelf niet gebruiken en vind het ook niet heel interessant dat het er opzit.
Conclusie een mooi dock wat zeker waar voor zijn geld is. Er zit uitstekend geluid in voor het formaat en prijs klasse, ik vind het geluid mooier dan van mijn Samsung HT-C350. Elke beschikbare phone die ik voor handen heb gehad paste netjes. Alleen de software blijft wat karig, maar daar kan ik mee leven aangezien het dock gewoon werkt met andere software. Het dock krijgt ook netjes firmware updates via je android telefoon, prima en goed uit bedacht systeem.

Heb jij ook een Philips Fidelio AS351?

Ziet er bijzonder goed uit moet ik zeggen, al denk ik dat de witte One X beduidend minder zal staan. Wat ik in de review mis is de functionaliteit van de software: wat kun je er allemaal mee? (Wekkerfuncties bijvoorbeeld? Nog meer?)
Download de app voor je zelf je zult zien dat ik het meeste heb genoemd.
Niet voor niets dat ik zeg dat de software karig is :P
En voor de witte one X zou ik hem inderdaad niet kopen.
en zou eerlijk gezegd daar ook geen alternatief voor weten.
Hoe heet de app die bij deze dock behoord? Philips Fidelio? Deze krijgt inderdaad niet bijzonder goede reviews.

Heb je ook andere docking software geprobeerd? "inDock: Desk Dock simplified" krijgt bijvoorbeeld hogere waarderingen, maar is nog in beta en ziet er nog niet heel bijzonder uit.
Ja die heet inderdaad Philips Fidelio/Philips dock

Je word bedankt voor het linkje Indock, had hem even gedownload maar deze bevat spyware. |:( :X
Ik heb een vraagje over deze dock.
Ik gebruik Google Play om muziek te luisteren.
Als ik dockstudio app installeer en connect met de dock gaat dan al het geluid van me telefoon via de boxen. Kan ik dus via google play muziek afspelen op de dockingstation? Of moet je perse een andere app gebruiken om muziek af te spelen via het dockingstation?

Alvast bedankt.

Tim

*EDIT*

Net gebruikshandleiding op de philips site gelezen waaruit. Zo te zien kan dat gewoon via Google Play. Citeer uit handleiding: Speel audio af met de media speler van u draagbare apparaat.

[Reactie gewijzigd door Tzameti op 3 februari 2013 00:40]

hoeveel watt heeft de philips as351