Specificaties 3,7" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 800 Zwart Review

mrmdv 14 juni 2012, 4.810 views

Nokia Lumia 800 Zwart

Pluspunten

• Snel en stabiel OS
  • Mooi en helder beeldscherm
  • Mooi design
  • Goede camera

Minpunten

• Batterij
  • Mogelijkheden om te tweaken

Update na ruim 4 maanden gebruik: nog steeds even snel en stabiel ! Geen enkele spijt van deze aanschaf.

Een minder punt blijft de accuduur, maar dit levert bij gebruik in de bewoonde wereld of een auto als oplaadpunt geen probleem op. De automatische accu spaarstand rekt de accuduur voor gebruik van de essentiŽle functie (bellen) bovendien effectief. Voor een survival wel een oplader met een ingebouwde accu of zonnecellen meenemen (of een eenvoudig "alleen bellen en sms-en toestel" meenemen).

Een ander minder punt is dat de mogelijkheid om het toestel aan persoonlijke voorkeuren aan te passen naar mijn mening wel wat beperkt is. Hierin verschilt de Lumia 800 overigens niet van (de meeste van zijn concurrenten met een ander OS.

Hieronder mijn eerste beoordeling.

Ik ben gebruiker van het eerste uur (en zelfs daarvoor in de bŤte fase als legal counsel in NL van Sendo International Limited, de eerste r&d partner van MS) van het Windows Mobile OS. Enkele jaren geleden ben ik op andere OS overgestapt i.v.m. het ontelbare aantal bugs en andere ergernissen. In die jaren heb ik (o.a.) een Motorola met Linux OS (uitstekend en stabiel OS maar helaas geen succes) en een SE (P1i) met Symbian OS (ook niet slecht) gebruikt.
Na goede verhalen over MS WM 6.5 heb ik ruim twee jaar geleden de gok weer gewaagd en achtereenvolgens een Samsung Omnia Qwerty en (6 maanden later) een HTC TD2 met hetzelfde OS aangeschaft. De conclusie: wat een trage krengen.
Ik stond op het punt MS voor mobile af te schrijven en op een iPhone over te stappen toen de Lumia werd aangekondigd en heb me op grond van de specs en het prachtige uiterlijk nog 1 keer laten overhalen en een Lumia 800 genomen.
Wat blijkt: het kan dus wel! Een prachtig apparaat en een stabiel en snel OS, fijn beeldscherm, wordt niet met de dag trager, reageert goed, fijne en snelle camera, etc., etc.
Wel even door de wat ondoorzichtige Zune software heenbijten, maar dat went.
Wellicht (nu in ieder geval nog) minder geschikt voor wie heel veel apps wil (het aanbod is beperkter dan voor IOS en Android), maar zeker voor zakelijk gebruik een aanrader.
Bovendien een stuk exclusiever dan een iPhone ;)

Heb jij ook een Nokia Lumia 800 Zwart?

Ik kan ook zeggen dat voor zakelijk gebruik het een top toestel is. Ik kan mij ook nog steeds verbazen over het zwart van het display. dat is ZWART. Erg mooi, erg snel en probleemloos.

Oh en belangrijk, scherm krast niet. Heb hem van af uitkomen zonder hoes of wat dan ook. Alleen stukje bij camera gekrast verder niks.
Ooit in donkere ruimtes mee gespeeld? Dan zie je namelijk dat de zwarte pixels nog steeds backlight hebben.
Helaas dat een wit scherm daarentegen weer heel lelijk is. Dat is juist totaal niet wit, erg zonde. Voor de rest een erg mooi toestel.
Even een opmerking m.b.t. de accu.
Heb je de Nokia al eens geupdate?
Ik weet zo niet welke versie maar een van de updates zorgt er voor dat de accu tot wel 6 uur langer mee kan gaan.
Ik heb het voor elkaar kunnen krijgen om met mijn Lumia 800 (blouw) om het 36 uur te gebruiken zonder op te laden, dat ging eigenlijk best wel prima.
Moet er wel bij zeggen, weinig sms/mail/telefoontjes/berichten binnen gekregen die 36 uren.

Al met al een super toestel gebruik hem nu ook al bijna 4 maanden!

Zeker een aanrader!
Over welke update heb je het precies? En is het een officiele die je via Zune automatisch kan updaten? Alle verbeteringen qua batterijduur is mooi meegenomen.
Jazeker, volledig up to date. Maar bij normaal gebruik (voor mij: push mail aan, bellen/sms-en/mailen varieert) 1x 24 uur gehaald waarbij ik 1 dag niet heb geld.
Nokia daar ben ik mijn studententijd mee doorheen gekomen , van de 3310, 8210 tot aan de 8810 hebben me nooit in de steek gelaten. Toen was het nog hoe kleiner het toestel hoe beter. Nu is de wereld omgedraaid, hoe groter het toestel hoe beter maar ook hier maakt Nokia een goede comeback. Ik heb iphone 3GS, 4, Galaxy S1, S2 gehad. en m.i. doet Nokia het heel goed. Ik steun ze dan ook volledig!
Vreemd, ik haal 3-4 dagen :?

-dat is 9 uur WIFI op de zaak de rest 3G
-1+- uur bellen per dag
-Mail van Outlook

Ik heb een basis configuratie van 5 vensters.

Bellen, SMS, Outlook, Agenda, IE9