Samsung E390 Zwart Review
Sinds een week de Samsung E390 in gebruik. Ik vond het een mooie telefoon die vooral compact (93 x 45 x 16 mm) en erg licht (80 gram) is.
Het sliding systeem werkt erg soepel, er zijn verschillende punten voor je duim om hem open te schuiven. Als je koude droge handen hebt is het wel wat lastiger, dan wil de telefoon nog wel eens in z'n geheel omhoog schuiven. De toetsen zijn klein maar toch niet onhandig in gebruik. Achterop zit een 1.3 MP camera, goed genoeg voor vlug even ergens een foto van te maken dus. Voor de ijdelen onder ons zit er zelfs een klein spiegeltje op, maar verwacht niet dat je elk puistje er in kan zien. De batterij is ook van uitstekende kwaliteit, ik heb de telefoon nu bijna een week en de batterij zit nog over de helft vol.
De interface ziet er ook goed uit, je kan kiezen tussen een zwarte en witte interface. Het menu kan je als lijst instellen of als 3x3 grid. Één nadeel van het menu is dat er automatisch een klein submenu geopend wordt als je in een lijstmenu ergens op staat, waardoor je de volgende menu items niet goed kan lezen. Deze functie is ook niet uit te schakelen.
Op de Samsung E390 is Bluetooth aanwezig, waardoor je toch bestanden over kan zetten, er zit namelijk geen USB kabeltje bij. Als...
Pluspunten
Lange batterijduur Mooi design Licht Luide speaker
Minpunten
Geen FM radio Geen custom MP3 SMS-tone (wel ringtone) Submenu overlapt halve scherm Display blijft 's nachts aan als je hem aan de lader hebt
Eindoordeel
Het sliding systeem werkt erg soepel, er zijn verschillende punten voor je duim om hem open te schuiven. Als je koude droge handen hebt is het wel wat lastiger, dan wil de telefoon nog wel eens in z'n geheel omhoog schuiven. De toetsen zijn klein maar toch niet onhandig in gebruik. Achterop zit een 1.3 MP camera, goed genoeg voor vlug even ergens een foto van te maken dus. Voor de ijdelen onder ons zit er zelfs een klein spiegeltje op, maar verwacht niet dat je elk puistje er in kan zien. De batterij is ook van uitstekende kwaliteit, ik heb de telefoon nu bijna een week en de batterij zit nog over de helft vol.
De interface ziet er ook goed uit, je kan kiezen tussen een zwarte en witte interface. Het menu kan je als lijst instellen of als 3x3 grid. Één nadeel van het menu is dat er automatisch een klein submenu geopend wordt als je in een lijstmenu ergens op staat, waardoor je de volgende menu items niet goed kan lezen. Deze functie is ook niet uit te schakelen.
Op de Samsung E390 is Bluetooth aanwezig, waardoor je toch bestanden over kan zetten, er zit namelijk geen USB kabeltje bij. Als je veel bestanden op je mobiel wil hebben, moet je nog wel even naar de winkel om een extra MicroSD kaartje te kopen, standaard zit er niet veel geheugen op (10 MB?).
Nadat je een handig geheugen kaartje hebt gekocht kan je er meteen wat mp3 ringtones of liedjes op zetten om onderweg in goede kwaliteit te beluisteren met de bijgeleverde headset. Een FM radio zit er jammer genoeg niet op.
Om je belangrijke afspraken te onthouden kan je deze in de kalender zetten, of via je surft via de ingebouwde browser even naar Google Calendar. 's Ochtends wil je natuurlijk niet te laat komen op je afspraak, daarom beschikt de telefoon over de mogelijkheid om tot 3 wekkers te zetten.
Voor de minder goed horigen is dit ook een prima telefoon want de speaker is gelukkig erg luid, iets wat ik bij mijn vorige telefoon mistte. In de auto kan je de handsfree functie gebruiken om wat telefoontjes te plegen, of je laat je bijrijder wat Java games spelen ter vermaak.
Conclusie:
Erg goede telefoon met een mooi en handig design. Batterij gaat heel lang mee en hij is goed te gebruiken in een luidsruchtige kamer. Als er nog een FM radio op zat en wat meer geheugen zou dit een perfecte telefoon zijn, zeker voor de prijs waar ik hem voor heb gehaald (141 eypo's).
Reacties (4)
Niet juist. Ik word elke ochtend gewekt
Er is een instelling, waarmee je de gsm laat aanschakelen bij een alarm.
(My Menu -> Alarm -> Auto Power-up[on/off])
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn