Specificaties 26" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 26PFL3606H Review

TheUninvited 11 april 2012, 514 views

Philips 26PFL3606H

Pluspunten

• Goede Prijs
  • Kwaliteit is uitstekend
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Aansluitingen kunnen soms wat missen, maar dat ligt aan je situatie

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Heb deze TV eind 2011 in gebruik genomen, en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over de kwaliteit. Heb deze vooral gekozen vanwege de prijs, maar uiteraard heb ik wel vergelijkingen gedaan met andere producten. Aangezien Philips voor mij als een betrouwbare producent overkomt toch uiteindelijk het besluit genomen om deze TV te nemen.

Kwaliteit

De kwaliteit van de TV in het algemeen is gewoon goed, het scherm is voor mij duidelijk genoeg. De helderheid staat voor mij goed, alleen kan het bij gebruik in de avond wel fel overkomen als je geen licht hebt op de achtergrond. Het frame en de standaard waarop die staat is ook stevig, maar voor een formaat TV als deze is dat al snel zo, hij wiebelt niet als je er tegenaan duwt.

Gebruik

Het gebruiken van de TV is voor mij tot nu toe goed gegaan, de menu's en dergelijke zijn voor mij goed te volgen al moet je eerst wel even zoeken voordat je sommige functies vindt. Het dagelijks gebruik van de TV is om TV te kijken uiteraard, maar ook is mijn PS3 er op aangesloten. Het is een HD ready TV, dus geen Full HD alleen merk ik dat niet door het kleine formaat. Het beeld is altijd heel scherp met het gebruik van de PS3, bij het televisie kijken iets minder maar dat komt door de analoge aansluiting. Het komt ook voor dat ik wat DVD's kijk en dat gaat ook gewoon heel netjes. Er zit ook een handige adjust-knop op zo dat je makkelijk je scherm instellingen kunt veranderen en de settings zijn voor mij uitgebreid genoeg.

Aansluitingen

Enige nadeel voor mij is de aansluiting geweest voor de andere apparaten erop, het heeft niet al te veel uitgangen alleen maar 1 HDMI, wat volstaat voor mij. Maar de audio uitgangen zijn ook erg mager, de mogelijkheid om je home cinema set aan te sluiten is er wel, maar dat moet via de headphone uitgang via een RCA splitter in mijn geval. Dit heb ik wel kunnen oplossen, maar was toch jammer.

Mijn algemene conclusie is dat deze TV voor zijn prijsklasse goed presteert, heb er veel plezier van gehad tot nu toe en hoop er nog jaren gebruik van kunnen te maken. Er zijn wat minpunten, maar voor mij wegen die niet op tegen de pluspunten.

Heb jij ook een Philips 26PFL3606H?