Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

HP Portable HDD USB 3.0 500GB Zwart Review

HallonRubus 13 april 2012, laatste update op 17 november 2015, 1.376 views

HP Portable HDD USB 3.0 500GB Zwart

Pluspunten

• USB 3.0 ondersteuning
  • Degelijke kabel bijgeleverd

Minpunten

• Materiaal behuizing lijkt krasgevoelig
  • Bijgeleverde kabel is erg kort

Mobiliteit Score: 4
Voor 79 bij de Scheer en Foppen gekocht (http://www.scheerenfoppen...b-externe-harddisk/p42875).

Hiervoor heb ik deze portable harddisk van LG in gebruik gehad. Deze is echter kapot gegaan, zodoende ben ik op zoek gegaan naar een vervanging. De reden dat ik voor dit model heb gekozen is voornamelijk vanwege de prijs.

Een degelijke portable harddisk. de behuizing is helaas grotendeels van glanzend zwart plastic (de kopse kanten zijn van mat plastic. Ik voorzie hier nogal wat krassen op bij veel transport. Het plastic voelt wel stevig en buigt niet door bij kracht uitoefenen.

Opvallend is de ondersteuning voor USB 3.0. Helaas heb ik dit niet kunnen testen, maar op de verpakking wordt er geadverteerd met 'future ready', en zo zie ik het eerst ook maar ;) .

De bijgeleverde kabel heeft een aparte aansluiting (edit:Micro usb 3 female) aan de harde schijf zijde en is heel erg kort (ca 20 cm.). Dit is een voordeel onderweg, maar als je de harde schijf voor een desktop weggestopt on je bureau wilt gebruiken kan dat nog wel eens lastig worden. Wel lijkt de kabel erg degelijk en voelt solide aan.

Verder is het gewoon een vrij saaie, maar goede portable harddisk, waar ik tevreden over ben.

USB 2.0

Heb jij ook een HP Portable HDD USB 3.0 500GB Zwart?

wat er op zit is micro usb3, en dat is compatibel met micro usb2.
vandaar ook de deuk.

Zie even deze hele verhelderende afbeelding: http://www.thg.ru/storage...3/images/usb2-vs-usb3.jpg

verder even geen * voor de review. Ik mis een benchmark ^^
Bedankt, ik zal het er in zetten.

Ik ga denk ik geen benchmark doen, aangezien ik toch geen beschikking heb over een systeem met USB 3.0 poort en ik meer een casual gebruiker ben. Misschien dat ik even een screenshot van windows verkenner erbij doe.

Je plaatje werkt trouwens niet, ik krijg een standaard thumbnail te zien.

[Reactie gewijzigd door HallonRubus op 11 april 2012 07:52]

die thumbnail / plaatje is toch genoeg? Je ziet USB2 en de USB 3 variant. Er is duidelijk te zien hoe USB 3 nog steeds compatible is gemaakt zodat je oudere usb2 kabels kunt gebruiken wbt vorm
Nee, ik krijg een logo van de website te zien, 'do not hotlink' beveiliging zeg maar.