Specificaties 16,4" (1920x1080), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio VPCF23P1E Review

bbob1970 10 april 2012, 708 views

Sony Vaio VPCF23P1E

Pluspunten

• Full HD Scherm
  • Numeriek toetsenbord
  • Blue Ray Speler

Minpunten

• Geen SSD schijf
  • Geen ontspiegeld scherm

Gekocht voor 799 euro bij coolblue, een leuke aanbieding waarmee ze 200 euro goedkoper waren dan andere aanbieders.

Ik zocht een laptop met groot scherm 15.6 inch. 17.4 was me toch iets te groot en deze sony zit er mooi in het midden tussen in met 16.4 inch. Het is geen kleine laptop maar eerder richting desktop replacement.

Scherm is full hd scherm 1920x1080 pixels en dat werkt toch wel lekker. Nadeel van het scherm is dat het niet ontspiegeld is.

zocht eigenlijk een laptop met ssd schijf maar onder de 1000 euro heb je geen fatsoenlijke met een full hd scherm. Deze sony heeft een 640gb schijf 7200 toeren en voor normaal gebruik snel genoeg maar niet zo snel als een ssd.

Standaard met ingebouwde blue ray speler, leuk maar zal er niet echt gebruik van maken. Neemt niet weg dat vergelijkbare laptops een gewone dvd hebben.

Voor de rest usb 2 en 3, hdmi, gleufje voor memory kaarten en sd kaarten. wireless lan n, loopt hier nu op 150mbps.

De kast is helemaal van plastic. ziet er wel mooi afgewerkt uit maar het is geen metaal dat toch een meer soliede indruk zou geven.

De accu geeft men aan met 3-4 uur maar in de praktijk met beetje surfen, youtube lijkt me 2 uur realistischer. Accu is 500mah / 54 watt. Ga er in ieder geval een 10400mah accu in zetten zodat ik toch 4-6 uur moet kunnen werken zonder stroom.

Voor de prijs is het gewoon een hele mooie nette laptop

Heb jij ook een Sony Vaio VPCF23P1E?

Negatieve eigenschappen:
Geen SSD schijf
Geen ontspiegeld scher

Hoezo zijn dit negatieve eigenschappen, je kiest dit ding toch zelf uit?
Als ik zelf iets uitkies wil dat niet zeggen dat het ding voor mij negatieve eigenschappen kan hebben. Zelfs als je een laptop van 3000 euro koopt kan die nog steeds negatieve eigenschappen hebben. Als je de review goed leest zie je dat er andere positieve eigenschappen zijn.

Een full HDd scherm is positief, negatief dat het niet ontspiegeld is Een review als dit is er ook voor anderen die hierop een keuze kunnen maken. Bij de specs bij coolblue stond niets over ontspiegeling.

SSD is een persoonlijke keuze, vindt het jammer dat het er niet in zit maar ik schrijf duidelijk dat de hdd die er in zit voor normaal gebruik goed genoeg is.

De conclusie spreekt denk ik voor zich, voor de prijs een hele mooie nette laptop.
Ik denk dat bedoeld wordt dat je van te voren weet wat je koopt. Als ik een tablet koop, ga ik niet bij de negatieve eigenschappen zetten dat hij mijn desktop niet kan vervangen. Hetzelfde is met een HDD en SSD. Als je weet dat een laptop een HDD bevat, maar je liever een SSD hebt, moet je de laptop niet kopen.
Tablet of desktop zijn 2 verschillende dingen.

Een HDD of SSD zijn vergelijkbaar alleen is de ene wat sneller als de ander. Bij coolblue waar ik de laptop gekocht hebt stond bij eigenschappen ook als negatief vermeld geen SSD. Waarom zouden ze dat nu doen ?

Omdat je van tevoren weet wat je koopt zou je dus geen negatieve eigenschappen mogen noemen ? Dat noem ik dus gewoon grote onzin.

Zo een beetje ieder review wat je leest staat vol met positieve en negatieve eigenschappen. Volgens mij gaat een review er ook over om een product te beoordelen.

Dat de ene reviewer het zo ziet en de ander het anders dat is nu eenmaal de persoonlijke mening.

Dus wil iemand verder wil zeiken over een ssd, schrijf een eigen review en laat het weg.
Kan er ook een expresscard aan toegevoegd worden voor bijv. voor eSata?