Toshiba AT200 Zilver Review
Afgelopen vrijdag heb ik de beslissing genomen om voor de Toshiba AT200 te kiezen. Oorspronkelijk stond op mijn wensenlijstje de Asus Prime (maakte mij niets uit of het de versie met of zonder toetsenbord zou zijn). Aangezien de Asus niet normaal leverbaar is en in aanschaf duurder is dan puur goud heb ik besloten naar een alternatief te kijken.
De iPad viel direct af, ik heb niets met gesloten systemen die mij zaken opdringen en dwingen.
De Samsung heeft het mooiste beeld, echter de kleuren zijn van mooiheid onnatuurlijk. De Samsung is redelijk gesloten, voor praktisch alles wat je wilt aansluiten moet je hele dure adapters kopen.
Bij de MediaMarkt lag de onopvallende Toshiba AT200. Eerst wat recensies opgezocht en deze zijn niet...
Pluspunten
Extreem dun en toch degelijk en minimale warmte ontwikkeling. Lichtste 10.1" tablet die ik heb kunnen vinden. Geen "vervuilde" Android versie. Hele mooie natuurlijke kleuren. Super open systeem, veel aansluitmogelijkheden: mini hdmi, micro SD, mini usb, standaard koptelefoonaansluiting.
Minpunten
Geen Android 4.x. Kwaliteit van het beeld kan beter. Niet goedkoop. 16GB geheugen is weinig gezien de prijs.
Eindoordeel
De iPad viel direct af, ik heb niets met gesloten systemen die mij zaken opdringen en dwingen.
De Samsung heeft het mooiste beeld, echter de kleuren zijn van mooiheid onnatuurlijk. De Samsung is redelijk gesloten, voor praktisch alles wat je wilt aansluiten moet je hele dure adapters kopen.
Bij de MediaMarkt lag de onopvallende Toshiba AT200. Eerst wat recensies opgezocht en deze zijn niet extreem positief, maar ook niet negatief. Ik zou zeggen: 13 in een dozijn. Dankzij het aan alles mogen komen en vergelijke bij de MM zijn mij twee extreem belangrijke zaken opgevallen (ten opzichte van andere tablets):
1. De AT200 is extreem dun (en toch degelijk en wordt niet echt warm);
2. De AT200 is extreem licht van gewicht.
Dit zijn mijn inziens de twee belangrijkste aspecten (ergonomie dus) voor een goede tablet. Snelheid is leuk maar, als dat heel belangrijk is dan maar een laptop nemen.
Bij het uitproberen in de winkel vond ik het scherm weinig licht geven, deze stond ook naast de Samsung welke extreem veel en helder licht geeft. De verbinding met internet was slecht, wifi viel constant uit. Ik ben er van uit gegaan dat dit aan de plaatselijke omstandigheden lag.
Positief is dat de Android-versie heel schoon is, weinig/geen toevoegingen van de hardware fabrikant. Jammer is dat Android 3.x wordt geleverd en niet 4.x.
Bij levering was de accu helemaal vol, dus direct mee aan de slag. Koppelen aan wifi, zowel thuis als op kantoor super eenvoudig en in één keer goed. De verbinding blijft heel stabiel en de snelheid is goed. Wat de algemene snelheid van de AT200 betreft, ik ben heel tevreden en collega's die al een tablet hebben vinden deze lekker snel. De kleuren zijn heel mooi en de lichtopbrengst is ook OK, veel en veel beter dan in de winkel.
Conclusie, ik vind het jammer dat in reviews hoofdzakelijk belangstelling is voor snelheid en de nieuwste processoren/sockets. Ik zou de AT200 zo opnieuw kopen een echte aanrader.
Reacties (7)
Met de bouwkwaliteit van dit apparaat is niets mis. Na enkele weken gebruik niets te merken over cirkelvorming bij druk op de achterkant. Buigen kan altijd, ook met de concurrerende producten, als je maar genoeg kracht op zet. Ook hier, bij normaal gebruik geen last van doorbuigen. Vergeet niet, een stalenplaat met een dikte van 1cm is heel makkelijk door te buigen, als je maar genoeg puntbelasting op uit oefent.
Ik ben er heel blij mee en VOOR MIJ blijft gelden: dikte en gewicht zijn de belangrijkste eigenschappen voor een goede tablet. Bovendien laten we eerlijk zijn, tablets zijn gewoon hele dure browsers. Niets meer en niets minder.
De tablet die ik wil aanschaffen krijgt als eerste functie, het besturen van een Sonos systeem. Daarnaast natuurlijk gebruik als browser, maar ook wil ik er E-pub boeken op kunnen lezen. Verder ben ik blij met de drie aansluitmogelijkheden die wel bij goedkopere tablets als medion en archos aanwezig zijn.
Denk je dat de AT 200 een goede aanschaf is of verder kijken naar iets anders?
Frits
Ik heb geen ervaring met het besturen van Sonos systemen en kan dus niets zinnigs over zeggen. Als de benodigde app op andere systemen goed werkt verwacht ik op de AT200 geen problemen. Het is immers de meest schone versie Adroid op een tablet. Standaard levert Toshiba toegang tot e-books en er zijn aardig wat gratis e-books te downloaden. In de market zijn er veel readers beschikbaar en is het een kwestie van dowloaden en uitproberen wat jezelf prettig vind. Ik heb zelf ca. 6 uitgeprobeerd, ze werken allemaal goed en ik heb één geselecteerd.
Ik heb bij aanschaf niet gekeken naar de goedkope merken, ze zijn mij te dik en te zwaar. Zelfs de iPad vind ik te zwaar, vooral de nieuwste.
Succes met de moeilijke maar leuke toch naar een geschikt apparaat.
Dank voor de tip.
na, vanavond bij de mediamarkt geweest om het toch nog maar even te bekijken - wil ik hem mee nemen is bij 479 in de winkel
Dus ik kan hem online bestellen en daar afhalen voor 299 maar kan hem niet daar betalen voor die prijs, dan toch maar online bestellen.
[Reactie gewijzigd door Mr_Light op 25 juli 2024 08:14]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn