Specificaties All-in-one met Ci5-2500S en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 27" 2011 2.7GHz Review

NetwerkFreak 10 april 2012, 1.435 views

Apple iMac 27" 2011 2.7GHz

Pluspunten

• Snel
  • OSX > Windows (IMHO)

Minpunten

• Extra opties op de standaard iMac buitensporig duur, maar gelukkig zelf in te bouwen

Features Score: 4
Ik heb deze Mac inmiddels al enige tijd en kan zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Hiervoor had ik een 24"model waar ik ook erg tevreden over was. Ik heb na de aankoop wel zelf een 128 GB SSD schijf ingebouwd. Dit is werkelijk een wereld van verschil en voor iedereen aan te raden. De standaard muis heb ik vervangen door een Logitech MX muis. Werkt toch prettiger vind ik. Het toetsenbord (draadloos) is wel erg prettig. Het beeldscherm is echt zeer indrukwekkend! Mooie kleuren, goed contrast en hoge resolutie!

Heb jij ook een Apple iMac 27" 2011 2.7GHz?

Reviews door de redactie

review tip:
  • whats in the box
  • even specs noemen?
  • eerste indruk
  • reden tot aanschaf
  • generieke foto's van I/O enzo
  • een benchmark of twee is ook leuk
Heb je zelf *ergens* een SSD gekocht en die *zelf* ingebouwd? Kan dat zomaar? Ik ben een *macnoob* en looking to buy! :)
Hi! Ja, ik heb zelf (met wat info van een topic hier op tweakers) de schijf ingebouwd. Het viel opzicht mee. Als je een beetje handig ben lukt het wel. Het gevoel is wel raar omdat je een super mooi en strak ding gaat openmaken :)

In het kort moet je het volgende kopen en uitvoeren:
- Koop deze bijvoorbeeld (heb ik gekocht) :http://www.alternate.nl/html/product/Crucial/CT128M4SSD2/860676/ Volgens mij moest je deze ook hebben: http://www.alternate.nl/h..._3.5/696678/?tk=7&lk=4972
- Neem een zuignap (ik heb de Tomtom zuignap genomen :p)
- Zet de zuignap op de glasplaat en trek deze heel voorzichtig los vanaf een hoek (zit met magneten vast)
- Met een torx (5 hoek) schroevendraaier al de schroefjes los maken (stuk of 8)
- Kantel het LCD scherm nu voorzichtig naar voren en haal de connectors aan de bovenkant los. Tip: Laat iemand helpen met het tegenhouden/vasthouden van het scherm) Je hoeft het scherm niet helemaal los te maken, al kan het wel.
- Haal nu de Sata schijf eruit en vervang met de SSD (beetje pielen, maar moet lukken)
- Sluit de kabeltjes weer aan en zet het scherm weer vast met de schroeven.
- Maak nu de glasplaat HEEL GOED schoon. Elk stofje zal je zien! Zet het glasplaatje terug
- Mac aanzetten en OSX opnieuw opstarten. Je zal nu merken dat je heeeel veel ventilator geluid uit de Mac hoort komen. Dit komt omdat er geen sensor op de HD zit in tegenstelling tot de standaard Sata schijf. Gebruik dit tooltje om dit op te lossen: http://exirion.net/ssdfanctrl/
- Je zal merken dat je Mac nu VEEEEL sneller is. Osx start bij mij op in 10 seconden! (zie http://youtu.be/exRaBXS9c9U) Werk er nu een half jaar foutloos mee.
- Klaar is Kees!

Suc6!
Hulde! Bedankt voor de how-to! :) Dikke +2!