Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition Review

Atreus 10 april 2012, laatste update op 21 augustus 2013, 938 views

Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition

Pluspunten

• Fijn materiaal
  • Anti-Slip
  • Lekker groot
  • Oprolbaar
  • Verschillende prints beschikbaar

Minpunten

• Relatief misschien duur door branding?
  • Diablo 3 Logo

Intro

Afgelopen weekend vierde ik mijn verjaardag. Mijn liefde voor Diablo 3 is bij vrijwel al mijn naasten bekend, ik ben natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe spelers die mij kunnen vergezellen. Zodoende kreeg ik deze mousepad cadeau, waarvan ik zelf nog niet eens het bestaan van afwist. De mooie Steelseries Diablo 3 headset heb ik natuurlijk wel gezien, maar ik heb al een Steelseries headset en ik ben er niet geheel tevreden over. Bij het uitpakken was ik blij verrast.

Feel

Laat ik gelijk beginnen met het feit dat ik nog nooit een dure muismat heb gehad. Bij de IKEA heb je al een muismat voor 1 euro, en ik heb er verder nooit aan gedacht. Het verschil van geen muismat naar een muismat is al derhalve groot dat ik niet dacht dat een dure muismat daar nog veel aan toe zou kunnen voegen. Gelukkig heb ik deze cadeau gekregen :-)Gelijk bij het uitpakken voelde ik al een aangename textuur. De muismat is zijdezacht, in combinatie met mijn Logitech G5 is het muizen nu echt een genot :-D! De onderkant heeft een rubber-achtige anti-slip structuur zodat hij goed op z'n plek blijft liggen. Daarnaast is hij lekker groot, er is veel ruimte om heen en weer te rollen. Omdat het een stoffen muismat is, is hij ook makkeljik mee te nemen in je tas, ja kan hem gewoon oprollen.

Use

Ik heb het eerst geprobeerd met een goedkope Gigabyte GM-M5100, maar die raakte in de war van de witte strepen van het Diablo logo. Dit is de enige muis waar ik dit probleem met heb gehad, ik heb ook een goedkope oude hp muis liggen en die doet het er prima op. Ik denk dat die gigabyte muis gewoon een beetje gaar is, daar blijf ik wel mijn IKEA mouspads voor gebruiken. Qua gaming, tja, wat moet ik er over zeggen :P. Mijn muis deed het al heel goed, hij glijd nu gewoon heel fijn over de pad heen. Het heeft in mijn ogen meer met comfort dan een hogere k/d ratio te maken.

Look

Het design is natuurlijk voor iedereen anders, ik vind het Diablo 3 logo zelf erg mooi. De kleuren zijn in elk geval helder en het plaatje is haarscherp. Beetje jammer van de logo's van Steelseries en Blizzard, die hadden er van mijn niet op gehoeven, maar ik neem eigenlijk aan dat er geen muismat te koop is zonder zulke logo's.

Al met al ben ik er super tevreden mee! Hij kostte 15 euro, dat is niet belachelijk duur maar ook niet echt goedkoop voor een muismat. Daar komt nog wel bij dat het Diablo 3 branded is en als je dat leuk vind dan vind ik de prijs premium over een gewone qck pad van Steelseries niet schrikbarend.

Kleine update - Anderhalf Jaar in gebruik

Nu ik deze muismat ongeveer anderhalf jaar in gebruik heb kan ik een aantal dingen toevoegen aan deze review. Hoewel de tijd sporen heeft achtergelaten vind ik dat dit product er na lang gebruik nog goed uitziet. De rand van de mousepad heeft op veel plekken rafeltjes van een halve mm groot en de vlekken die beschreven staan in de comments zijn zeker aanwezig. Het gebruik is echter nog even comfortabel. Helaas ben ik na een korte eerste periode wel uitgekeken op het Diablo 3 logo, en zou ik nu liever een Dota 2/Vanilla versie van deze muismat hebben. Mocht deze muismat toch een keer de geest geven (koffie er over zou hem zeker geen goed doen), dan zou ik weer hetzelfde type halen. Steelseries blijft verschillende versies uitbrengen met prints van allerlei spellen. Aangezien ik zo tevreden ben over de mat heb ik dat als pluspunt toegevoegd. Je bent bij sommige matten immers overgelaten aan het enkele design wat de producent meegeeft, wat je natuurlijk niet altijd mooi hoeft te vinden.

Heb jij ook een Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition?

heb volgens mij dezelfde maar dan zonder logo (geheel zwart). Na 4 maanden stevig gebruik is het materiaal nog wel strak alleen zitten er snel vlekken op.
Bij de mediamarkt krijg je hem gratis bij diablo 3 (44 euro totaal)
Heb jij ook last van het feit de voorkant opkrult?
Dit begon bij mij al na een paar maanden, en je kunt duidelijk zien dat het materiaal daar alle flexibiliteit kwijt is.
Hier heb ik helemaal geen last nee. Het materiaal zelf is nog helemaal zoals het was op dag één. Wel heb ik wat last van de vlekken die matty__ beschrijft,maar de functionaliteit is nog in orde.
heb ook de muis mat en heb hem sinds release Diablo 3 ( ja ook gratis gekregen)
en bij mij is de rand ook aan het raffelen maar alleen de kant die het dichtst bij me is ( als je mat omhoog zou houden de onderkant)

misschien tijd om iets anders te proberen zoals bijv.. pricewatch: Steelseries Qck+
weet niet of iemand ervaring er mee heeft
verder moet ik zeggen dat dit wel de "beste" muismat is die ik tot nu toe heb gehad
van de hard plastic/kunststof tot el cheapo ICIDU muismat