Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC TyTN Zilver Review

Froos 2 mei 2009, 1.212 views

HTC TyTN Zilver

Pluspunten

• upgradable naar nieuwe versies van Windows Mobile
  • heel veel connectivity mogelijkheden (infradood, bleuteut, wlan, GPRS, 3G, HSDPA)
  • Uitgebreid functiepakket
  • Goede service

Minpunten

• accuduur
  • standaard geen autohouder

Ik had eerst een P3300 gekocht maar die bleek bij aankomst thuis defect te zijn. Met de dealer kon ik een dealtje sluiten en de Tytn voor een klein prijsje krijgen. Ik heb altijd een ontzettende hekel gehad aan SMSsen omdat ik het interface op een standaard GSM gewoon te knullig voor woorden vind. De Tytn heeft een keyboardje en hoewel je in het begin denkt "wat een klein ding" wen je er snel aan en neem je steeds vaker de toevlucht tot het keyboard ipv met het stiftje op het scherm te knoeien. De snelheid van de CPU is voldoende, het kan sneller MAAR sneller betekent meestal ook meer stroom vreten en dat wil je dan ook weer niet. Je moet er dus maar aan wennen, en dat gaat best snel.

Ik heb in het verleden PDA's gehad met Windows Mobile 2003 en 2003SE. Dan is Windows Mobile 5 al een verademing. Na een tijdje ontdekte ik echter een website waar mensen zelf ROM's maakten voor QTek/HTC apparaten en daar waren ze al met Windows Mobile 6 bezig.Ik heb een aantal WM6 images geprobeerd maar nu het officiele WM6 van HTC uit is, heb ik toch de "echte" weer genomen. Ik moet zeggen dat WM6 nog beter is dan WM5.

Wat je wel moet weten is dat de accuduur en de signaalontvangst van HTC apparaten zwaar afhankelijk is van de versie van de software in de ROMs. Ik zeg met opzet ROMs in meervoud want een HTC heeft er in principe 3. 1 met de bootloader, 1 met het GSM deel (radio rom genoemd) en 1 met het daadwerkelijke OS. De combi van de laatste 2 bepaalt of je accu na een uur, een dag of een week leeg is. Momenteel gebruik ik een van de laatste Radio ROMs en het officiele WM6 image en daarmee kan ik gemiddeld 3 dagen op 1 accuload doen. Dat wil zeggen, bij normaal gebruik. Zet ik bijvoorbeeld het MSN equivalent voor WM6 aan, dan gaat mn accu nog maar een dag mee. Met TomTom en GPS via bluetooth kan ik zonder stroom +/- 4 uur navigeren voor de accu leeg is en zet ik WLAN aan en laat het "scan"-programmaatje draaien dan is het einde van de batterij na een uur of 2 bereikt. Veel hangt dus af van wat je ermee doet.

Ik ben erg tevreden met dit apparaat. Hij zou alleen wat goedkoper mogen (ik heb em retail gekocht)

================
Update 29-04-2008

Na toch tamelijk intensief gebruik viel telkens mn display weg en het GSM modem uit. Apparaat aangemeld bij HTC, netjes een formuliertje gekregen, 2 dagen later stond een courier voor de deur om het toestel op te pikken. Na 7 werkdagen kreeg ik em terug, Het complete binnenleven was vervangen, de casing niet (jammer, ik mag mn krassen houden :)) Hij doet het weer prima dus een plusje voor HTC voor de service.

================
Update 01-05-2009

Helaas viel het modem gedeelte weer uit. Wel weer netjes kunnen laten repareren en hij werkt nu weer prima. Toch heb ik een nieuwe gekocht. Na 2 jaar trouwe dienst mocht dat ook wel, vond ik :) De Tytn is nu het werkpaardje van de dame des huizes en doet het nog altijd goed. Recent heb ik er van xda-developers.com een nieuwe firmware in geflasht en hij werkt nu weer met alle moderne toeters en bellen zoals touchflow en co. Zelf heb ik nu een HTC Touch HD. Het gemis van het keyboardje was even wennen maar wel overkomelijk.

Heb jij ook een HTC TyTN Zilver?

Een beetje kort review, ik weet nu alleen dat je HTC TyTN een toetsenbordje heeft, dat je WM6 gebruikt en gebruik van je accu duur.
Een review moet volgens mij zijn:
- beschreven zijn vanuit persoonlijke ervaring
- objectief beoordelend zijn
- voldoende informatie bevatten !
- duidelijk en gestructureerd beschreven zijn
- in correct Nederlands geschreven zijn
- de review moet nuttig zijn voor de gebruiker
Ik heb zelf ook een HTC TyTN. Waar kan ik die officiŽle WM6 van HTC vinden? En is dit zonder risico? Werkte alles nog en wat zijn de voordelen?