HTC One X 32GB Grijs Review

MK91 9 april 2012, laatste update op 9 april 2012, 1.180 views

HTC One X 32GB Grijs

Pluspunten

• Mooi en groot scherm
  • Strak design

Minpunten

• Accuduur kan beter
  • Camera valt tegen

Sinds 31 maart heb ik een One X in gebruik. Mijn oude HTC Desire was aan vervanging toe en mede door het mooie design en het sprankelende scherm ben ik overgegaan op de aanschaf van de HTC One X. Eerst overwoog ik te wachten op de opvolger van de Samsung SII maar de previews en de hands-on maakte mij daverend enthousiast over dit toestel.

Het toestel is bedoeld voor dagelijks gebruik. Ik studeer en gebruik het dan ook, naast mijn Samsung Galaxy Tab 10.1, voor onderwijsdoeleinden. Daarnaast ben ik actief voor meerdere verenigingen waarvoor ik veel moet bellen, e-mailen en Whatsapp'en.

De One X verhoudt zich goed tot zijn concurrenten op dit moment. Het is vooral op het gebied van het scherm erg superieur. Ik heb het nog niet zo scherp gezien. De camera en accu verdienden nog wat verbeteringen. Maar al met al: een goede allrounder zoals de redactie Tweakers.net al mooie schreef. Het toestel heeft een prachtig design en voelt degelijk aan. Het scherm is groot, maar zeker niet te groot.

Om dieper in te gaan op de accu. De accu houdt het bij normaal gebruik niet een volledige dag vol. Met normaal gebruik bedoel ik niet fulltime browsen of foto's maken o.i.d. maar af en toe een tweet, facebook bericht en wat opzoeken op internet. Het is lastig om het te relateren aan een andere toestel wat wl goed of beter presteert. Immers, ik heb niet allerlei testtoestellen hier liggen om het aan af te meten. De accu is relatief aan mijn gebruik niet afdoende. Mijn kabel gaat dus mee naar de universiteit.

De camera. De opties en hoeveelheid filters zijn grandioos. Maar de kwaliteit, zeker bij schemering, bewolking of complete duisternis schiet tekort. Ook al bij een klein beetje zoom daalt de kwaliteit exponentieel. Ik zal een dezer dagen wat sample-foto's toevoegen van hetzelfde object op verschillende tijdstippen / weersomstandigheden om te laten zien wat ik bedoel.

Heb jij ook een HTC One X 32GB Grijs?

Reviews door de redactie

Dit kun je al bijna geen review meer noemen. Ga eens iets dieper op het toestel in als je graag een goede review wilt schrijven. :Y)
  • Accuduur valt tegen
Weet je toevallig een ander toestel dat veel beter presteert qua accu? En niet de nokia 3310 }:O
  • Camera valt tegen
Misschien een paar foto's toevoegen, of aangeven wat er mis is met de camera. Hij heeft namelijk een behoorlijk grote wide-angle lens, voor een mobiel.

Ook is het zo dat veel mensen de kwaliteit van de camera van de htc sensation al beter vonden dan de GS2 en het schijnt zo te zijn dat de one X nog wel mooiere video's kan schieten.
Camera ben ik toch wel tevreden over, maar dan vooral door de vele opties, voor een professionele fotograaf zal het natuurlijk niet voldoen. Om de accu te sparen kun je de helderheid een stuk omlaag schroeven, het is is toch een 720p scherm met bijbehorend verbruik. Standaard staat hij op de helft, wat bij mij na een poos gebruik toch enige last aan mijn ogen opleverde.
Let erop dat er al onafhankelijke bevestiging is dat de nieuwe 1.27 update battery life sterk doet verbeteren. Je hebt niet vermeld welke versie je gebruikt.
Ik vond juist de camera erg goed voor een smartphone ! Ik heb het toestel namelijk even in mijn handen gehad en vond ik dat ik heel erg mooie foto's kon maken. De mogelijkheid om een reeks foto's ineens te kunnen maken vond ik ook erg goed! Bij daglicht is het wellicht een stuk makkelijker om mooie foto's te maken maar zelfs (met de kitlens) op mijn Canon 450D SLR camera zijn er grenzen tot hoever je kan gaan.
Mis je trouwens niet de zoek en menu knop? Die knoppen zitten wel op de HTC Desire maar niet meer op de One X. Wat vind je van de grootte van het scherm? Went het wel na een tijdje? Wat vind je van de behuizing? Wat merk je van beats audio?