Specificaties 9,7" (1024x768), Android 4.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart Review

flee01 9 april 2012, laatste update op 9 april 2012, 3.436 views

Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart

Pluspunten

• Mooi en dun uiterlijk: goed scherm en mooie alu achterkant
  • Wordt niet warm
  • reageert goed qua bediening en snelheid

Minpunten

• karige uitrusting; geen Hdmi kabel en earphones aanwezig, kort laadsnoer.
  • de camera front 0,3Mp en back 2,0Mp (=foto?/0,3video?)valt tegen qua helderheid en werkt niet goed met skype.
  • je moet zelf Google Play installeren en tevens flashplayer en youtube ondersteuning
  • Anders heb je een karig apparaat
  • werking van de knoppen aan de zijkant niet echt intuitief ( vol+? )

Deze review is gemaakt om ook wat performance aspecten dmv. Benchmarks te laten zien. Daarnaast heb ik enkele zaken die mij persoonlijk opvielen hier genoemd. Dit is mijn eerste tablet en heb dus weinig referentiemateriaal.

Algemeen
Ik heb deze Yarvik gekocht ter vervanging van mijn 9 inch netbook asus 901, waarvan de accu niks meer deed. Wat moet ie voor mij kunnen/hebben:
- Internetten, mailen, skypen, en whatsapp.
- Dit alles via de WiFi (3G via theetering van mijn mobiel)
- Eventueel af en toe een spelletje.
- Een goede accuduur is wel handig.
- Goed scherm en robuste case, geen goedkoop plastic.
- Budget tablet, 200 - 300 euro.

Deze tablet biedt dit alles in potentie. Hij heeft dus geen bluetooth, geen Gps, geen ingebouwde 3G, lage resolutie camera's en slechts 8Gb opslag. Dat zijn voor mij minder belangrijke zaken.

BENCHMARKS

Ik vond via HARDWARE.INFO hun testptotocol met benchmarks. Ze hebben daar net de Toshiba AT200 getest. En eerder ook de Yarvik 200/250. De onderstaande benchmarks kun je met deze link vergelijken met de Asus en Galaxy.

CPU BENCHMARKS
BenchmarkPi. : 1327
Linpack 1.2.8. : 5,27s / 15.903 MFLOPS
CPUBenchmark. : 1127 ms

GPU BENCHMARKS
Nenamark1. : 45,9 fps
Nenamark2 v2.2: 22,0 fps
GlBenchmark. : 22 fps /2451 frames (2.1 Egypt standard test)

Internet/browsing BENCHMARKS
Standaard browser slechte/onvolledige resultaten.
Peacekeeper v2 : volgt nog
Sunspider 0.9.1. : idem

Accu Benchmarks
Wat is een goede en vaak toegepaste test? Welke helderheid?

Wifi Benchmarks
Verbinding met mijn thuisnetwerk is even snel als mijn laptop en netboek.
Hij ziet wel minder zwakke netwerken.

Overige zaken
- Ik krijg de videofunctie van skype niet goed aan de praat. De andere kant ziet allemaal vertikale roze strepen, terwijl het beeldje hier wel juist wordt voorvertoond.
- de Getjar market is slecht, installeer meteen Google Play, zoals eerder is beschreven.
-Hdmi en full hd weergave nog niet getest ivm geen hdmi kabel.
-Geluid zachter zetten met de knoppen gaat goed, maar harder niet.

Heb jij ook een Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart?

Prima review, alhoewel ik het niet eens ben dat je 'geen hdmi kabel meegeleverd' een minpunt vindt, want die zit er wel bij! (hoewel niet bij de Acer Iconia Tab a500) alleen de HDMI to HDMI kabel niet.

De camera kwaliteit is niet heel sterk inderdaad, maar foto's nemen met je tablet... dat moet je niet willen :+ Skype op Android is buitengewoon slecht geprogrammeerd overigens.

Dat de Google Play Store niet meegeleverd wordt is een van de redenen waarom dit appraat zo goedkoop is.

edit:

ik zou graag willen weten wat de video performance is (1080p) etc etc. en dat via de HDMI kabel (als je die hebt gekocht :P)

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 10 april 2012 14:41]

Ik wil deze best wel meten. Zeg maar hoe en wat ik het best kan doen.

Ik ga een Hdmi kabel kopen sowieso, want deze zit er echt niet bij!
Is de tablet ook op te laden via een micro-usb poort? dus ook met mijn standaard micro-usb autolader? of alleen met de bijgeleverde lader via de separate 5volts poort?