HTC One X 32GB Wit Review

olandese 9 april 2012, laatste update op 9 april 2012, 398 views

HTC One X 32GB Wit

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Snelheid
  • Bouwkwaliteit
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Scherm net iets te groot om het toestel met een hand te kunnen bedienen.
  • Kwaliteit meegeleverde oordopjes niet voldoende in verhouding met het toestel en de mogelijkheden (BeatsAudio)
  • De camera van de One X steekt iets uit, het toestel ligt dan altijd op de camera

Hallo,

Ik ben ook één van de 25 gelukkige winnaars die werd uitgenodigd om bij de HTC One X Experience aanwezig te zijn, in het kort: Tweakers.net bedankt!

Ten eerste ga ik niet in op de specificaties van het toestel, deze zijn nu bekend en op de pricewatch goed gedocumenteerd ;)

Na ruim een week dit toestel te hebben gebuikt hierbij mijn eerste ervaringen:

In de hand
Mijn oude toestel was de HTC Desire, met een scherm van 3,7'', toen ik de X One voor het eerst in mijn handen had was even wennen over het veel grotere scherm formaat.
Het is niet makkelijk om het toestel met een hand volledig te bedienen, met mijn duim kan ik net niet op alle hoeken van de scherm komen waardoor ik vaak mijn andere hand moet gebruiken.

Scherm
In een woord: prachtig!
Het scherm qua kleuren een weergave is indrukwekkend, elke keer dat ik mijn toestel aan zet geniet ik van de kwaliteit van het beeld.
Ik lees veel nieuws via Google Reader en ik surf regelmatig en spel regelmatig spelletjes (o.a. ShadowGun) en ik moet zeggen dat hiervoor het formaat van het scherm wel perfect is.

Foto en Video
De camera is erg snel en de foto's worden binnen een seconde gemaakt en opgeslagen.
De kwaliteit is goed, de foto's zien er scherp uit en de video's ook.

Batterij
De batterij gaat ongeveer anderhalf dag mee, bij normale gebruikt (af en toe bellen, vaak Whatsappen, surfen, faceboek gebruiken en nieuws lezen)
De batterij verbruik is in ieder geval niet minder dan mijn oude HTC Desire en je merk dat als je het toestel niet gebruik dat de 5e processor kern wel toegevoegde waarde heeft.

Bouwkwaliteit
Ondanks de grootte van het toestel, is de telefoon erg licht. De behuizing is gemaakt van polycarbonaat en ik moet zeggen dat het lekker aan voelt.

Software
Persoonlijk vind ik de nieuwe Sense 4.0 interface erg mooi. Waarschijnlijk met dank aan de hardware heb ik geen vertragingen meegemaakt. Alles werkt soepel en vloeiend.
Wat ik jammer vind is het ontbreken van de quick settings in de status balk (wifi, bluetooth etc.. snel aan en uit kunnen zetten)

Heb jij ook een HTC One X 32GB Wit?

Reviews door de redactie

misschien moet hij toch enigzins uitgebreider wil je hem mogen houden. Er zal vast wel ergens een belachelijke review van 5000 woorden opduiken.

overigens biedt BeatsAudio vooral veel achteruitgang en verdraaiing van het geluid.
Bedankt voor je reactie :) wat wil je meer weten in het specifiek?
Ik ben van plan om mijn review steeds bij te werken, ik sta open voor aanbevelingen ;)
tweakers vinden het altijd leuk om plaatjes te kijken en benchmarks te zien :)
De review is wel erg mager en niet uitgebreid voor als je de telefoon wilt houden.
misschien is het handig om benchmark etc ook te plaatsen (zoals hierboven ook vermeldt is), en sowieso de review wat uitgebreider te maken.
Bijvoorbeeld wat verdere research te doen naar de telefoon, HTC en wat vertellen over de hele One serie bijvoorbeeld door te vergelijken met een one S.

[Reactie gewijzigd door hurkies92 op 11 april 2012 12:30]