HP Pavilion w2207h Zwart Review

Robjes 24 november 2007, laatste update op 29 november 2007, 6.191 views

HP Pavilion w2207h Zwart

Pluspunten

• Afwerking waaronder de praktische voet
  • Ruim bemeten
  • Kabels goed weg te werken

Minpunten

• Nog geen

Na wikken en wegen toch w2207 ipv w2408 gehaald. 22" blijkt voor mij ruijm voldoende en denk dat ik het zo red met een 8800GT ipv 2 in SLI. Mijn eerste TFT scherm voor de pc. Jaren met 19"IIyama Vision Master 452 gewerkt. Tot zo ver erg enthousiast. :)
Wat men schrijft over het spiegelen van het scherm: dat is gewoon waar. Bij pikzwart scherm en bij daglicht is dit goedzichtbaar. Bij spelgebruik zie je er niets meer van, althans mij hindert het niet. De "uplift" in kleuren is dat beetje spiegeling m.i. meer dan waard.

Net Crysis gespeeld op max./standaard schermresolutie (1680x1050) en is helemaal te gek, loopt glad.

Heb de w2207h, dat waren de enige op voorraad (...). Begrijp dat wanneer de kleine groter wordt en een PS"4" wil HDMI vast de standaard is, dan heb ik alvast een scherm voor 'm ;) Met verloopkabel HDMI en DVI (3m kabel van Oelhbach) helemaal perfect beeld voor PC.

Gelukkig vooralsnog geen dode pixels...dat is/was mijn grootste schikbeeld. Toch geen Pixelgarantie genomen: gevoelsmatig "overdone".

Heb jij ook een HP Pavilion w2207h Zwart?

SyncMaster is toch iets dat alleen van samsung is?
Hij bedoelt een Iiyama Vision Master Pro.
Pixelgarantie is ook niet nodig bij een HP: 30 doa garantie. Daarnaast moet een scherm gewoon goed werken.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 24 november 2007 18:30]

DOA is toch wel iets anders dan pixelgarantie.
Praktijk als ex helpdesker HP:
HP user heeft een lcd scherm gekocht in 2006, met 1 dode pixel. Doa garantie afgegeven.

Conclusie: pixelgarantie is bij HP hetzelfde als doa.
Mochten er mensen zij die twijfelen tussen dit scherm en een Samsung 226CW, het verschil is nipt. Maar in deze review, waarin een user beide schermen kocht en ze vergeleek, geven ze de HP toch de WOW factor:

Dit scherm heeft prachtige kleurweergave en contrast. Voor TN paneel is dit het beste van het beste. Als je de kamer voldoende donker kan maken is de spiegeling ook geen probleem.

Wat jammer is dat er geen 1:1 pixelmapping op zit. Voor mij was dit een grote issue omdat ik mn ps3 eraan heb gehangen.

Nu heb ik de Dell 2007WFP met S-IPS panel en die vind ik nog beter. Maar de w2207h is ook een zeer mooi en goed scherm!
Ik heb net even op internet gesurft want ik wil ook de HP W2207H. Ik kwam op een site en die man die had problemen dat hij zwart beeld kreeg met de max. resolutie 1680 x 1050. Dat vond ik niet zo leuk.. Aangezien ik heel erg antosiast over dit beeldscherm ben. Ik zou graag willen weten of jij dit ook heb....

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Pascal.
Nooit van dit probleem gehoord en ook zelf geen ervaring mee.