Silentmaxx Semi-fanless 600W Review

labee 24 november 2007, 903 views

Silentmaxx Semi-fanless 600W

Pluspunten

• Stil..Stil..Stil.
  • Dat de voeding geen geluid maakt is de reden dat ik de voeding heb gekocht en hij maakt de belofte helemaal waar. Dat er nog een ventilator in zit die voor wat extra verkoeling zorgt mocht het nodig zijn is een veilig gevoel.
  • Verder heeft de voeding voldoende aansluitpunten.

Minpunten

• De prijs is wat aan de hoge kant.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Omdat ik mijn PC een heel stuk stiller wilde maken heb ik o.a. de SilentMaxx semi-Fannless 600 W aangeschaft.

De voeding wordt geleverd in een mooie doos en een beschrijving in het Engels en Duits. De voeding voelt degelijk aan heeft 2 kabels met elk 3 normale aansluitingen, 2 kabels met elk een s-ata aansluiting, een 20+4 pins main power connector, 2x floppy de 2x PCI -Express.

De semi-Fannless voeding heeft koelvinnen voor de koeling en een extra instelbare ventilator die pas gaat draaien (geluid gaat produceren) als de voeding warmer dan 50, 60, 70 of 80 graden wordt. Tot op heden is de ventilator nog niet aangesprongen en zijn de koelvinnen voldoende om de voeding te koelen. Volgens de verpakking maakt de voeding 0 tot 12 dB geluid.

Een muisstille passief gekoelde voeding die voor de zekerheid nog een ventilator heeft maar deze niet nodig heeft.

Ik kan deze voeding iedereen aanbevelen.

Heb jij ook een Silentmaxx Semi-fanless 600W?

Het is we leuk om te horen dat hij het mooi doet, maar als je je systeem niet veel belast word die ook niet warm.
Zou je systeem gegevens er ook bij kunnen zetten en eventuele extra fans die je nog in de kast hebt zitten dan krijgen we een betere indruk
Inderdaad, ben benieuwt wat voor systeem je er aan hebt hangen..
En hoe zijn je Voltage lijnen?
hoef niet, als je op zoek bent naar een goede stille voeding is dit een duidelijke review!!
Het enige wat ik mis is hoe je hem in de kast monteert, schroefjes/kliksysteem, en een foto van de voeding los, en 1 inbouw, dan is hij volgens mij af, misschien nog een hoofdstuk indeling;)

[EDIT] Het systeem waar hij mee getest is is misschien ook wel handig om te weten

[Reactie gewijzigd door Wiethoofd op 24 november 2007 19:40]

Deze hebben we ook op het werk.

Werkt prima, de fan heb ik nooit horen of zien draaien.

Core 2 Duo E6600, 2GB, 8600GTS, P5W DH Deluxe, 2 casefans, 1 HD, 1 optical.