Logitech MX400 Performance Laser Mouse Review

Barres B. 3 maart 2008, laatste update op 3 maart 2008, 1.999 views

Logitech MX400 Performance Laser Mouse

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Mooie vormgeving
  • Lekker precies
  • Goede kwaliteit/duurzaamheid

Minpunten

• 1 onderdeeltje van het scrollwiel werkt niet zonder software

Reden voor een muis
Mjin oude sweex muis was hard aan vervanging toe, het draadloze werkte niet goed meer. Dus ik ging opzoek naar een goede, nadat ik bij bekenden wat merkte van de goede logitech muizen(ergonomie/kwaliteit/precisie), ben ik opzoek gegaan na een niet te dure maar goede muis. Daarbij niet met overdreven veel functies erbij en toch liever weer draad. Daarbij kwam ik uit bij de MX400.

Inhoud pakket
Het is een nette doos met daar in:
Een USB naar PS/2 connector
Een reclame boekje en een quick installatie gidsje
Nog een software-cd
En natuurlijk de USB-muis de 5-knops Logitech MX400
Meer is er ook niet nodig.

Mening over het bezitten
Ik heb de muis nu ongeveer 5 maand en moet zeggen dat ik het ook een geweldige muis vind. Hij is mooi precies en ligt heerlijk in de hand.
De muis doe het geweldig en heb nog geen ondergrond gevonden waar op hij niet werkte. Er zitten verder geen gewichtjes bij, maar ik heb er niet de behoefte aan. Ik heb ook geen ervaring met zulke muizen, het lijkt me een mooie optie. Maar voor deze prijscatogorie verwacht ik het ook niet.
Daarbij heb ik nog een Logitech UltraX en die combi ziet er ook mooi uit.
Ben nu ook van plan om zo'n muis er bij te kopen voor mijn laptop, dan rol ik wel een stukje van het snoer op en bind het vast. Anders is het wel wat aan de lange kant.

Nadeeltje
Ik baal er alleen van dat het scroll wieltje niet werkt bij het opzij drukken zonder software van logitech. Maar ik heb die functie ook nog niet eerder gebruikt dus mis het niet. Maar ik voel er weinig voor om software te gebruiken voor een simpel muisje als deze. Maar de normale functies die ik gewend was werken wel gewoon, dus het scrollen en het indrukken van het scrollwieltje.
Verdere nadelen heb ik nog niet gevonden voor deze muis.

**UPDATE** 3 maart
Ik heb ondertussen een extra MX400 gekocht en ook mensen in mijn omgeving hebben deze gekocht en zijn erg tevreden merk ik. De extra MX400 gebruik ik nu thuis voor me eigen pc en de oude MX400 gebruik ik nu voor mijn laptop. Beide werken nog uitstekend alleen de voetjes van de oude MX400 zijn een beetje versleten, maar niet erg. Ik heb de voetjes al gezien voor 4 euro op hun site wil ik ze vervangen, alleen komen daar wel verzendkosten bij. Maar zoals de voetjes het nu nog doen kunnen ze nog lange tijd mee.

Ik heb verder ook nog foto's voor de liefhebber toegevoegd, kwaliteit is niet opzienbarend. Maar genoeg voor een indruk van hoe de muis er uitziet en in combinatie met de rest van mijn apparatuur. Daarbij is ook de kleur te zien, en naar mijn weten is de MX400 ook alleen in deze kleur verkrijgbaar.

Heb jij ook een Logitech MX400 Performance Laser Mouse?

Ik heb deze muis ook al op een week na een jaar. Hij weigert nooit en ik vind hem super maar toch even twee nadelen voor mij:
1) Mijn linkerachtervoetje ligt 0.1mm denk ik hoger dan de andere 3 voetjes. Dat merkte ik ook pas na een paar weken, maar af en toe is het een klein beetje hinderlijk. Met je hele hand erop en dan duwen naar de hoeken zal je het niet merken over het algemeen, maar zou iemand met zo een muis het bij hem even na kunnen kijken? En neeh het heeft niet met vuil te maken
2) Ikzelf gebruik mijn muis 7 dagen per week en ongeveer 5-7u per dag en dat is te zien. Het zachte plastic dekkingslaagje over het harde plastic is al een flink stukje 'weggevreten' op de plaats waar mijn duim begint.
Ik heb ook last van de ongelijkheid van de muis (puntje 1)
Bij mij ligt het standaard goed, ook met je hand er op, maar als je rechts klikt voel je dat hij een beetje kantelt naar rechts toe. Andere ondergrond heb ik ook al geprobeerd.
Ik heb 'm net een week, en daarmee zijn versleten voetjes en vuil uitgesloten.
FOTO, FOTO ;) :P

zitten er gewichtjes bij?
wat voor kleur heb je em in (waar valt hij nog meer in te leveren, en waarom deze kleur)
hoe sluit je hem aan, USB of PS2?
Nee, geen gewichtjes. Is volgens mij maar in 1 kleur leverbaar - zie foto. Enne zoals in de review staat is ie USB, maar krijg je er een PS2 verloopstukje bij. Het "horizontaal" bewegen van het scrollwheel werkt in een aantal games volgens mij wel zonder driver.

Het enige kleine nadeel dat ik ervaren heb - na 14 maanden - is dat de 1 glidepad enkele maanden geleden kapot is gegaan (ondanks het gebruik van een gladde muismat. Gelukkig heeft Logitech gratis & zonder gezeur vervangende opgestuurd.
USB en PS2 mogelijk
Geen gewichtjes
Enkel die kleur (grijs-zwart-zilver)

Overigens, heb hem ook paar maand geleden gekocht en is zeer goede muis
beetje aan de kortere kant inderdaad.. misschien moet je eventjes wat rondkijken door de andere reviews enzo.. Succes!
het is niet slecht hoor, een korte review, als je duidelijk verwoord wat je van het gereviewde object vindt maakt het niet uit, de hoofdstukken zijn duidelijk en het is niet echt een object waar heel veel over valt te zeggen. Als je een muis hebt met mega veel opties en gewichtjes en instellingen, tjsa, dan wordt de review ook langer....
Hihi, heb deze muis net uitgepakt, wou wat beters om af en toe te gamen, had gewoon in de winkel om advies gevraagd.. ik wist niet eens dat het scrollwiel te kantelen was.. :X dank je voor de review!
Kan de scroll ook naar links en rechts, dit had ik bij een muis die ik pas zag en dit ging veel te makkelijk het irriteerde me echt dat als ik de scroll knop in wou drukken dat ding de hele tijd naar links of rechts ging ipv dat de scroll ingedrukt werd.
Ja side scroll is met deze muis mogelijk.