Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE32D550 Review

kywr 31 mei 2012, laatste update op 11 oktober 2016, 2.233 views

Samsung LE32D550

Televisie met een erg goede prijs-kwaliteit verhouding en goed voorzien van verschillende connectors.

Pluspunten

• ontzettend goede prijs/kwaliteit verhouding
  • ingebakken mediaspeler
  • DVB-T
  • DNLA
  • aan/uit timer

Minpunten

• mediaspeler speelt niet alles af
  • knoppen op de tv zelf zijn touch en niet verlicht, waardoor ze onduidelijk te zien zijn
  • subtitles laden niet altijd uit .mkv's

Dit wordt een korte review -tevens mijn eerste- over de Samsung LE32D550. De review zal niet in gaan op diepe materie en moet voor het "leek" te begrijpen zijn. Ik schijf vanuit persoonlijke ervaringen en behandel alleen de functies die ik zelf gebruikt heb. Ben je van plan dit model aan te schaffen en heb je nog vragen: reageer gerust. Maargoed, hier mijn gebruikerservaringen:

Aanschafdatum: 1 april 2012
Ik zocht een "kleine" TV voor op mijn studentenkamer, die voor mijn bed kwam te staan. De eisen die ik had: Full HD, HDMI maar als allerbelangrijkste punt de prijs. De TV zou alleen voor het afspelen van media zijn en niet voor televisie doeleinden. (we hebben geen aansluiting)

prijs
Hier heb ik zo te zien erg mee geboft. Ik kocht hem bij de Foto Klein na afdingen voor 285 euro, omdat op dat moment dat de laagste prijs was in de Pricewatch. Op het moment van schrijven (31 mei 2012) is de TV gestegen naar 350 euro.

DVB-T
Een geweldige toevoeging! Met een DVB-T module in je TV kan je na het aansluiten van een DVB-T (coax) antenne TV en radio uit de lucht plukken. Ik ontvang nu: NL123 en wat radio stations, het zogeheten Bouquet 1, de niet gecodeerde kanalen die gratis te ontvangen zijn in Nederland. Tevens ontvang ik de regionale zender TV West en een thema kanaal.

mediaspeler
De TV beschikt over 2 USB2 poorten aan de rechterkant van de televisie. Hier kan je een harde schijf aan hangen waarmee je vervolgens media direct vanaf de harde schijf kan afspelen. De interface is niet verkeerd, maar kan vele malen beter. Ook wordt niet elke codec ondersteund (wel .mkv!). Toch een fijne bijkomstigheid, omdat ik nog geen extra kastje (en dus ook extra afstandsbediening) nodig heb gehad.

DNLA
Er is ook een ethernetpoort aanwezig die DNLA ondersteund, en waarmee de firmware mee kan worden upgedate. Even getest met een vriend: Met zijn Sony Xperia U kon hij feilloos YouTube content van zijn mobiel naar de TV streamen, en dit ook nog eens in HD. Een prachtig spektakel zonder enige hapering. Ook nog een mooi voordeel: tijdens het afspelen van media kan je vervolgens met de afstandsbedingen pauzeren en doorspoelen.
Mij viel wel op dat de kwaliteit van de audio erg laag ligt, een wat scherp geluid wat niet lekker klinkt als je muziek wil afspelen, dit is echter alleen met de youtube content + Sony Xperia U. Sinds kort in het bezit van een Nokia 808 Pureview en daar geen problemen mee!

de slaapkamer
's Avonds wil ik nog wel eens de TV aan knallen en daarbij in slaap soezen. Een uitkomst daarop is de eco stand en de sleep timer. Makkelijk te bereiken met de "TOOLS" knop. De eco stand laat je kiezen of je de backlight op high, medium, low of helemaal uit wil, erg prettig voor je ogen als de rest van de kamer al donker is. Ook prettig: de aan-timer (wek functie). Ik wil nog wel eens door een wekker heen slapen en het is erg prettig om er een extra wekker bij te hebben. Ook voor het rustig wakker worden met het ochtendjournaal is het uitstekend geschikt. Je hebt in totaal 3 timers die je kan instellen, waarbij je ook per timer kan instellen of je de TV op een specifieke tijd weer wilt uitschakelen.

tot slot
De LE32D550 is een prachtige koop geweest, zeker door alle extra bijkomstigheden die je niet verwacht voor een televisie met deze prijs. Ik kan dan ook iedereen deze TV aanprijzen, ook voor de huidige prijs van 350 euro.

Heb jij ook een Samsung LE32D550?

Krullerbruller, de TV heeft wl een wekfunctie. Deze vind je als het goed is via hetzelfde menu als waar je de Sleepfunctie gevonden hebt. Ik gebruik deze functie regelmatig om RTL Z Voorbeurs om 8:30 voor mij aan te zetten.
Ha Omni,
je hebt gelijk! verstopt onder het kopje time in system, het tandwieltje. Ik had het toevallig deze week ontdekt maar nog geen tijd gehad de review aan te passen, EDIT: aangepast!
Dank voor het melden in ieder geval! Ook zo tevreden met het product?

[Reactie gewijzigd door kywr op 25 juni 2012 01:11]