Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M Review

thealfapage 23 november 2007, 3.699 views

Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M

Pluspunten

• Geruisloos
  • Prijs/prestatie
  • Overklokbaarheid

Minpunten

• Nog niet ondervonden. Bij langer gebruik zal ik deze aanpassen.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Gisteren de kaart geinstalleerd en daarna gelijk met Call of Duty 4 getest.
resolutie 900x660 alles op normaal, geeft dan gemiddeld 45 fps.
Bij optimalisering van Call of Duty voor graphics, komt deze op ruim 65 fps.
Dit alles bij DirectX 9.0c. Dit zal dan natuurlijk bij DirectX 10 lager uitvallen.
Had hiervoor een Gigabyte 7300Se, maar deze had maar 22 FPS.

Overklokbaarheid heb ik momenteel nog niet getest.

Temperatuur moet ik ook nog nazien, hier nog helemaal niet naar gekeken.
Misschien dat bij deze de temperatuur ook wel hoger ligt dan 45”.

Maar voor deze prijs kun je natuurlijk geen topprestaties verwachten.

Kaart is geruisloos, logisch bij fanless.

Heb jij ook een Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M?

Nou geloof ik dat dit een prima kaartje is, maar om nou cod4 te gaan spelen op 900*660..... daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik vind de fps erg mager, kheb precies! dezelfde kaart. en haal op 1280x1024 (instellingen weet ik ook niet, toch redelijk goed) zeker 40/50 fps aangezien ik pas nog met fraps heb zitten filmen op 30 fps per seconde en dat hield hij contineu aan. Dus zonder filmen meer frames :)

Welke onderdelen zitten er in de rest van je pc ?

[Reactie gewijzigd door Cardo op 23 november 2007 10:10]

50,- erbij en je hebt veel meer bang4bucks met de 3850.
Maar ja, als 100,- je max budget is dat geen optie. Persoonlijk zou ik dan voor een snellere 2de-hansje gaan.
Dat is wel 50% duurder. Als je geen die hard gamer bent is dit echt een prima ding met heel wat "bang4bucks". Ben je een die hard gamer met een klein budget dan zou ik inderdaad toch nog even door sparen voor de 3850.
Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat er een vrij karige pc om de videokaart heen zit. Ik heb zelf een 8600GT van Gigabyte (overclock van 600/1400 naar 670/1580), en daarop kan ik Bioshock op 1024x768 makkelijk spelen met medium/high settings. En 2x AA geforceerd aan.

Post wat 3Dmark-scores..

Op een AMD 5600+@2970mhz met 2GB PC6400 (4-4-4-12) scoor ikzelf nu (oc'ed) 10.700 in 3Dmark05.

[Reactie gewijzigd door PeeFizz op 23 november 2007 14:11]

wat zijn de verdere specs van je computer waar je em mee getest hebt? als je een 8600GT er in hebt en een crapy CPU dan snap ik dat hij pas op 900*660 soepel draait. Misschien een paar benchmarks draaien, meegeleverde kabels/drivers/spellen vermeld dat aub even, en waar heb je em besteld?
en de temperaturen idle/stressed graag vermelden
en met een 88600GT geen topprestaties verwachten?!?! Het is een GeForce 8-serie, gemaakt voor topprestaties tov de 7- en 6-series, en ondersteuning voor DX10!
Revieuw zou iets uitgebreider mogen.
Nu de 3850 beschikbaar is tja is de 8600gt gwoon een stuk minder aantrekkelijk geworden
de 3850 is 2x zo snel ofzo.

:P @ Peefizz met een 6800GS kan ik het op medium/high spelen op 1280/1024 dus dan moet jij het cker kunnen met een 8600gt jah.

CoD4 is wel een heel ander verhaal though :P

[Reactie gewijzigd door Powrskin op 23 november 2007 14:19]

Met mijn 6800GT zonder overklokt speel ik COD4 heel vlot met een resolutie van 1280*1024 en met de meeste settings op high. Eigenlijk... ik heb alles op high gezet voor zover ik het weet. Dus, alles gaat vlot, maar hoe zie je hoeveel FPS dat je behaalt?
met bijv een programma: fraps
of met een ingebouw fps functie:
console enablen en openen en
seta cg_drawfps 1
typen
seta cg_drawfps 0 = off
een 6800GT zonder clock waarmee jij COD4 op high draait met een resolutie van 1280*1024?!?! volgens mij een typo en bedoel je een 8600GT :P
Ik ben ook in het bezit van de asus En8600gt, bij het spelen van Test drive unlimited stottert het beeld vreselijk irritant, weet iemand of dit aan mijn systeem ligt of aan de kaart zelf? mijn systeems bestaat uit:

Dell Dimension 5100
intel p4 2,8 ghz
1gb werkgeheugen
305 watt voeding
Asus En8600 Gt 512 mb
Ik heb er een Antec Spotcool fannetje op gezet (ca. 12 euro). Dit fannetje is zeer modeleerbaar en kent 3 snelheden. Hij staat bij mij op snelheid 2. Mijn Video kaart ging van 60 graden C. in Windows naar 47 graden C.