Chieftec Turbo CFT-750-14C Review

Mr.SiniSter 22 november 2007, 1.301 views

Chieftec Turbo CFT-750-14C

Pluspunten

• prijs
  • stabiel
  • energie efficient (80%+)
  • stil

Minpunten

• kleur (voor mij geen probleem)
  • 3.3v lijn in begin niet vlak

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Goede specs voor een prima prijs! En hij maakt het nog waar ook. Hij is zeer stabiel en efficient, alleen de 3,3 v wou in het begin nog wel eens licht schommelen maar niets ernstigs, het lijkt steeds minder te worden. Ik draai mijn e4300 zonder probleem op 3400 mhz.
Hij is daarnaast ook nog eens erg stil. De 14 cm fan (Yate Loon D14SH-12) hoor je bijna niet. Dit was erg belangrijk want ik heb mijn pc graag stil.
De afwerking is goed, alleen die kleur snap ik niet. Nu heb ik geen window maar een blauwe voeding staat anders toch wel raar in een mooie zwarte kast. Waarom ze hem niet gewoon zilver of zwart hebben gemaakt begrijp ik niet helemaal, maar goed smaken verschillen.
De aansluitmogelijkheden zijn prima. Er zit een flinke hoeveelheid modulaire kabels bij zodat je alleen de kabels die je nodig hebt gebruikt.
Al met al een prima product.

Heb jij ook een Chieftec Turbo CFT-750-14C?

Hmm heb je 750 Watt, en 2x s-ata aansluiting.. ook best weinig tegenwoordig.
Dit schijnt overigens precies de zelfde voeding te zijn als de Thermaltake Toughpower Cable Management 750W. Daar betaal je alleen best wat meer voor.

Met die kennis kun je ook een stuk makkelijker reviews vinden op internet :P

De voeding is trouwens gemaakt door channel well technology, ik gok op deze

[Reactie gewijzigd door Aapenootjes op 25 november 2007 21:10]