Sennheiser HD 201 Zilver, Zwart Review
Ik heb deze headphone nu een paar jaar en kan ze vergelijken met andere headphones zoals de AKG K 240 Studio en de Sennheiser HD 25-II.
Geluidsweergave
De HD 201 heeft een redelijk goede geluidsweergave, zeer goed voor het geld zelfs. De middentonen zijn zeer goed, het laag en het hoog wat minder. Op hoge volumes wordt het hoog wat schel. De HD 201 gaat niet zover door in het laag, waardoor de bas die je hoort nogal zwak is. Muziekproduceren/mixen zou ik niet doen met dit type, daarvoor is de geluidsweergave gewoon niet representatief genoeg. Voor muziek luisteren, zeker genres die niet zoveel basweergave nodig hebben, is hij prima.
Bouwkwaliteit
De HD 201 is van plastic en niet super stevig. Bij thuisgebruik is het geen...
Pluspunten
Goede prijs-kwaliteitverhouding Redelijke geluidsweergave
Minpunten
Plastic bouwkwaliteit Dun, niet zo stevig kabeltje
Eindoordeel
Geluidsweergave
De HD 201 heeft een redelijk goede geluidsweergave, zeer goed voor het geld zelfs. De middentonen zijn zeer goed, het laag en het hoog wat minder. Op hoge volumes wordt het hoog wat schel. De HD 201 gaat niet zover door in het laag, waardoor de bas die je hoort nogal zwak is. Muziekproduceren/mixen zou ik niet doen met dit type, daarvoor is de geluidsweergave gewoon niet representatief genoeg. Voor muziek luisteren, zeker genres die niet zoveel basweergave nodig hebben, is hij prima.
Bouwkwaliteit
De HD 201 is van plastic en niet super stevig. Bij thuisgebruik is het geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat ie wel kapot gaat als je hem laat vallen/op gaat staan of iets dergelijks. Het snoertje is dun en zit niet zo stevig vast in de schelp. De kussentjes kunnen na een tijd gaan afbladderen.
Prijs-kwaliteitverhouding
Ik heb ze voor zo'n € 20 gekocht destijds, en voor dat geld is de kwaliteit goed. In verhouding tot andere headphones, voldoende.
Heb jij ook een Sennheiser HD 201 Zilver, Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Onverwoestbaar en als hij toch kapot gaat: geeft niet
het is armoede high-end die toch in veel studio's gebruikt wordt
[Reactie gewijzigd door stewie op 25 juli 2024 20:08]
spreek uit ervaring.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn