Specificaties 10,1" (1280x800), Android 3.0 , WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver Review

TheNymf 5 april 2012, laatste update op 5 april 2012, 333 views

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver

Pluspunten

• Goede kwaliteit / prijs verhouding
  • Redelijke behuizing.
  • Recentelijk 11 uur achtereenvolgens video afgespeeld en spelletjes gespeeld (hardware decoding uiteraard) en heeft het volgehouden.
  • USB storage snel: kopieren van bestanden kinderlijk eenvoudig zonder 3rd party software.
  • UPNP/DLNA afspelen werkt goed

Minpunten

• Ik gebruik tTorrent als torrent downloader via EZTV RSS op het apparaat. Wanneer er een veelvoud van connecties wordt opgezet wordt het appraat een stuk trager.
  • Kan een beetje warm worden maar niet hinderlijk.
  • Apparaat is aan de zware kant, maar vond ik geen issue.
  • Mounten van USB storage was omslachtig (wordt opgelost in Android 4.0)
  • Geen microUSB oplader, maar een homemade kabel, welk te kort is IMO

Ik heb deze tablet gekocht voor mijn vriendin om de volgende reden: de Tegra 2 chipset kan goed video's afspelen en het apparaat kan (minimaal?) 64GB aan data opslaan. De micro HDMI poort maakt het mogelijk om dit direct 720p (want nog geen Android 4.0 ICS op moment van schrijven) output te geven naar een TV. Een micro HDMI naar HDMI kabel is overigens niet meegeleverd, wat ik erg jammer vond.

Het apparaat voelt wel erg af en is een 'high end' tablet in de budgetklasse. Hiermee bedoel ik dat de behuizing een stuk beter is dan de huidige concurrentie (zoals Archos) in de budgetprijsklasse.

Het apparaat functioneert dus als multimediacomputer voor onderweg en thuis en dit gaat super.

Ik weet niet of het komt door de aparte oplaadkabel, maar het apparaat laadt redelijk snel op.

• Synology DS111
  • Android

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver?

ik ben het zeer eens met deze (korte) review , zit ook met smart te wachten op ICS.
zal niet lang meer duren. De gelekte ROM gebruik ik maar niet