TP-Link TL-WA830RE V2 Review

Exlaxl 5 april 2012, laatste update op 11 april 2012, 6.180 views

TP-Link TL-WA830RE V2

Pluspunten

• Zeer gemakkelijk te installeren.
  • Zeer goede Prijs / Kwaliteit verhouding.
  • Goede wireless dekking.
  • Solide antennes (Geen wiebel dingen).

Minpunten

• Geen.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Ik heb dit product aangeschaft vanwege het belabberde bereik in de woning van mijn vriendin van de Ubee modem. Men vriendin heeft geen snel internet, lekker basis en heeft dus geen trek in dure geavanceerde apparaten.

Na ontvangst van het pakketje de gesealde doos open gemaakt.
Alles netjes verpakt in ESD zakjes allen-te-zamen in een kartonnen bakje.
Ik trof aan, aantal handleidingen, zowel voor een leek als voor de ervaren gebruikers, Mini CD-Rom en een korte UTP cable.

Het apparaat zou gaan functioneren als een Range Extender op de eerste verdieping, de modem staat op de begane grond.

Ding uitgepakt, antennes erop geschroefd, adaptertje erin.
Je drukt op het (WPS) knopje aan de voorzijde a 5 seconden en tegelijkertijd op het (WPS) knopje op de modem.
Verbinding is gemaakt, niks meer aan doen!

Mocht je niet 2 mensen beschikbaar hebben, kun je het naast je modem aansluiten, de handeling uitvoeren en vervolgens verplaatsen naar een andere locatie, hij onthoud de instelling.

Nu het testen!
Daar heb ik de website speedtest.net voor gebruikt en het spel League of Legends.
Snelheid conform haar verbinding correct, ping van gemiddeld 20-30 wat zeer acceptabel is.
Zonder TL-WA830RE, variŽrende ping van 25 tot aan onspeelbaar hoog tot aan disconnects.
Met TL-WA830RE, variŽrende ping van 30-50 en in het begin van het spel (eerste 2 minuutjes) af en toe een piek naar de 100 a 1-2 seconden.

Heb jij ook een TP-Link TL-WA830RE V2?