Alcatel OT-918 Zwart Review

gradtje 5 april 2012, 1.757 views

Alcatel OT-918 Zwart

Pluspunten

• Alle "normale" features, dualsim, 3.2" scherm en natuurlijk de prijs.

Minpunten

• Er is werkelijk niets wat ik meer zou durven wensen voor deze prijs.

Omdat ik wat Android apps aan het maken ben, was het voor mij wenselijk om een "test"-telefoontje te hebben om eea te debuggen en uit te proberen. Ik zocht daarom een zo goedkoop mogelijk toestel met zoveel mogelijk features. Ik heb geselecteerd op minimaal 320x480 scherm, bij voorkeur wat groter (fysiek), bluetooth, wifi, gps, capacitief scherm en bar-type. Wat mij eigenlijk meteen verraste was dat er best wel een aantal toestellen rond de 100 euro aan mijn criteria voldeden. Omdat de Alcatel toch het grootste scherm (3.2") had, heb ik voor deze gekozen. De Alcatel heeft bovendien als vette extra een dual-sim mogelijkheid !

De telefoon besteld bij belsimpel voor slechts 95 euro. Snel geleverd en in bedrijf genomen.
Ik heb de telefoon nu een aantal dagen en begin me af te vragen waarom ik toch die sensation een paar maanden geleden heb aangeschaft. De sensation is natuurlijk veel sneller en heeft een beter scherm, maar zoals ik hem gebruik, beperkt de Alcatel in zn geheel niet en wat nog veel "erger" is, ik kan gewoon mijn eigen sim en die van de baas tegelijk in het toestel stoppen ! Tot nog toe loop ik met twee gsm`s rond. Verder spreekt ook het compacte design me wel aan.

Kortom, erg veel waar voor een zeer, zeer redelijke prijs, een compact toestel met een gewoon scherm en wat bescheiden processorcapaciteit maar verder alle denkbare features die een telefoon kan bieden, plus de erg handige dualsim. Deze telefoon heeft mijn (doorgaans kritische) verwachtingen ver overtroffen, aanrader !

Heb jij ook een Alcatel OT-918 Zwart?