Samsung Syncmaster 245B Zwart Review

nesQuick 20 november 2007, 3.072 views

Samsung Syncmaster 245B Zwart

Pluspunten

• Mooie vormgeving, goede afwerking
  • In hoogte verstelbaar
  • Gemakkelijk kiepen en draaien
  • Zeer gunstige prijs/kwaliteit verhouding
  • Redelijk goed beeld, snelle responstijd

Minpunten

• Zwart is niet zwart genoeg
  • Kijkhoek is beperkt
  • Kleuren zijn een beetje flets
  • Beeld knippert soms iets

Ik wist natuurlijk dat ik een grote monitor kon verwachten, maar toch viel mijn mond open toen ik hem eindelijk op mijn bureau had staan in mijn kantoor. Wat een gigantisch schip. Prachtige strakke vormgeving, maar ik had hem iets minder lomp/dik verwacht. Toch is de monitor absoluut niet zwaar en ook heel gemakkelijk te draaien en in hoogte in te stellen. De afwerking, knopjes en randen zien er perfect uit. Er zit geen glimmende laag over de monitor, dus je hebt geen last van weerkaatsingen.

Ik ben gematigd tevreden over de beeldkwaliteit. De kleuren en scherpte zijn goed, maar ik vind het beeld een beetje flets. Mijn vorige monitor, de Samsung 710T, gaf naar mijn mening beter beeld wat dat betreft. Ik had iets meer verwacht van een monitor die twee jaar nieuwer is. Het verminderen van de brightness zorgt voor mooier zwart, maar gaat ook ten koste van de kleuren. Na lang prutsen heb ik een redelijk goede middenweg gevonden. De helderheid is naar mijn mening zeer goed.

Alles bij elkaar, voor de prijs die ik ervoor heb betaald, ben ik zeer tevreden over deze monitor. Helaas een kapotte subpixel die continu groen blijft branden, maar er zitten zoveel pixels op deze monitor dat het absoluut niet opvalt.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 245B Zwart?

IK heb hetzelfde scherm misschien een tip voor je:

Als je de volledige poot eraf schroeft dus die 4 schroeven (of 2 weet even niet meer) achterop het scherm dan kun je die volledige arm eraf halen. vervolgens zit er daarachter een schroef die je eruit kunt schroeven daarna kun je je scherm pivoteren ;). dus A4 opstelling...

Naja op dat formaat A3 ;)

Groetjes enne geniet ervan doe ik ook ;).
Hey bedankt :)

Zoiets zei mijn broer ook al, die heeft dezelfde monitor. Ik zal het een keer uitproberen :)
Wel een korte review :>
Toch kan ik er wel voldoende info uithalen.

Misschien kan je er als minpunt bij zetten: geen HDMI aansluiting.
Anders dah je full HD (1080P) gehad, maar dan was ie ook een stuk duurder.
DVI to HDMi kan toch wel...

Heeft dit scherm trouwens ondersteuning voor de HDCP beveiliging, anders lijkt me dit een ideaal scherm om de ps3 aan te sluiten
Dat heeft hij, maar dit shcerm heeft geen pixel mapping 1:1 , wat betekent dat als je er een PS3 op aansluit hijj het beeld uirekt van 1080p naar 1200p
Offtopic: welke mini-pc is dat?
Dat is een harde schijf ;)