Specificaties Socket 775 met Intel P35 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P5K Review

asus01 20 november 2007, 1.252 views

Asus P5K

Pluspunten

• Koeling

Minpunten

• RAID configuratie lastig via externe SATA 2 aansluiting.

Layout Score: 3
Asus advieeert de nieuwset BIOS versie te flashen om goed gebruik te maken van 64-bit technologie. Dat heb ik dus gedaan na het downloaden van deze versie van de Asus website.
Na het flashen start de PC niet meer op en blijkt de BIOS ROM gewist te zijn. Ook het ingebouwde hulprogramma Crash recovery werkt niet (meer).
Goede raad is blijkbaar duur en komt NIET van Asus. Hun advies: downgarden naar eerdere BIOS versie !!!! Hoe is het mogelijk.
Conclusie: BIOS ROM versie 704 is volstrekt onbetrouwbaar, evenals het flashprogramma Asus update. Kortom; ik heb ongeveer 1 dag plezier gehad van mijn bord en ben nu overgestapt op MSI. De kosten zijn niet te verhalen, omdat Asus een waarschuwing geeft bij het flashen. Het lijkt me handiger om geen updates meer beschikbaar te stellen die niet absoluut betrouwbaar zijn.

Heb jij ook een Asus P5K?

Wat is dit? Een BIOS-review? :? Het is de bedoeling dat je iets over het moederbord zegt, niet over alleen de bios. Weer een niets toevoegende review erbij, het lijkt een trend te worden...
Nee, dit gaat ook helemaal nergens over.

Ik draai nu al een paar maanden naar tevredenheid de p5k. Bij mij werken de bios updates en flash programma's wel.

Misschien heb je een kapotte of een fout gemaakt bij het flashen. Ik vind het een beetje stijl om dit bord dan zo af te kraken.
je noemt ook nog eens negatieve eigenschappen die niet worden uitgelegd in je "review" Onderbouw goed en laat gewoon feiten weten, dat de Flash bij jou mislukt en dat je die woede nou maar hier moet uiten is totaal nutteloos, zijn forums voor zulke problemen. en anders handelt de RMA afdeling het wel af ;) en zolang t werkt? waarom dan flashen..
Hij heeft wel een klein beetje gelijk, buiten dat het een extreem slechte review is. Het moederbord is niet of slecht te flashen met de bijgeleverde applicatie en wordt ook afgeraden door asus zelf.. :/ . Het beste is om het te flashen in een dos modus, dan gaat het wel goed (bij mij anthans). Echter gaf de nieuwe firmware bij mij ook problemen en terug flashen naar oude bios wil niet. Ik heb echter de problemen gemaild naar mijn leverancier (azerty.nl) en deze hebben de klacht voor mij afgehandeld, uitkomst gloednieuw moederbord met software revisie en geen problemen. (behoudens kapotte geheugenbank). Ik heb overigen de P5KC
wat een onzin!! ik gebruik dit bord nu ook ruim 2 maanden en ben er meer dan tevreden over :) (Y)
Deze 'review' gaat inderdaad helemaal nergens over, het is alleen 'venting' maar kan wel nog als waarschuwing fungeren: flash nooit je BIOS van je Asus-mobo onder Vista x64 met de Asus Update Tool!
Ik heb een paar dagen geleden precies hetzelfde gedaan met mijn P5W DH Deluxe en ook die flash mislukte. Het ligt niet zozeer aan een slechte ROM-file, maar gewoon aan het feit dat de tool niet compatible is met Vista x64. Onder XP heb ik al tientallen malen een BIOS geflashed en altijd ging het goed.

De oplossing voor mij: op The Flash BIOS Site kun je je ROM opnieuw laten flashen voor slechts een tientje! :)
Of een vervangende chip voor 20 euro. Ik heb vandaag mijn nieuwe ROM binnen gekregen en ga vanavond proberen of mijn dode P5W weer tot leven gewekt kan worden.

[Reactie gewijzigd door Tachyon op 20 november 2007 12:52]

Deze review slaat wel ergens op, namelijk op de onkunde van deze reviewer.
zoals:
hij kan niet goed flashen.

maar wie gaat er een raid maken met een externe hd ? Dat gaat zeker moeilijk
Ik heb dit moederbord nu 4 jaar maar het is mij nog nooit gelukt om een windows 7 64 bit versie te laten draaien zonder dat de p.c. vast loopt.
Het scherm blijft stil staat en niks doet het meer dus ook taakbeheer werk niet.
Dus alleen windows 7 32 bit werkt goed.