Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop 500GB Wit Review

KimG 19 november 2007, 671 views

WD Elements Desktop 500GB Wit

Pluspunten

• Stevige behuizing

Minpunten

• Warmte productie

Mobiliteit Score: 5
Na de zelfbouw Icy-Box en een Western-Digital Mybook is dit mijn 3de externe harde schijf. In vergelijking met de Mybook is dit een heel verschil, vooral voor mensen die graag hun externe harddisk meenemen is dit een dubbele plaatsbesparing in vergelijking met de MyBook. Wat me wel onmiddellijk opviel was dat de schijf veel warmer wordt dan een MyBook, mogelijk een gevolg van de veel kleinere behuizing, positief is dan wel het feit dat de behuizing een stuk steviger aanvoelt. Wat betreft de geluidsproductie is dit ongeveer hetzelfde als een MyBook, toch wat betreft in "standby" modus. Wanneer bestanden gekopieerd is de Elements iets stiller dan de MyBook. Wat betreft snelheid is er geen klagen. Wel merk ik een snelheidswinst wanneer er met NTFS gewerkt dan met FAT32. Echter is dit afhankelijk van platform waarop je werkt. Conclusie, Voor mobiele gebruikers die bovendien ook altijd beschikken over stroomvoorziening is deze schijf ideaal.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 500GB Wit?