Specificaties 128GB 2.5" (SATA-600) @ 520/320MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB Review

_-SaVaGe-_ 27 april 2012, laatste update op 27 april 2012, 1.344 views

Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB

Pluspunten

• Snel
  • Compleet

Minpunten

• Norton Ghost versie niet 100% handig

De SSD heb ik gekocht op mijn werkplek, Polar Bytes in Tilburg voor 157. Eerst zat ik te twijfelen tussen een Crucial M4 en deze samsung 830, uiteindelijk toch voor de Samsung gegaan, nadat ik een mooie review hier op tweakers had gevonden. De oude 60GB vertex II vond ik gewoon te klein worden (2Gb beschikbaar) en kwam ten slotte slecht uit bijna alle tests (qua betrouwbaarheid). Ook is deze al een keer RMA geweest, voor mij een reden te meer om geen OCZ SSD meer te kopen.

Op de SSD parkeer ik mijn OS (windows 7) en een aantal games.

De verpakking
De SSD zit keurig netjes ingepakt in een mooie doos, bovenop de SSD, daaronder een hoesje met daarin Norton Ghost en een utilities / manual CD.
Daaronder zit een ijzeren brakcet om je 2,5" SSD in een 3,5" bay te monteren. deze heb ik niet gebruikt, aangezien deze bracket aluminiumkleurig is, en dit niet goed bij mijn Black/red thema past.
Onder deze bracket zat nog keurig netjes een SATA data kabel meegeleverd, en een molex naar sata verloop stukje, en de benodigde schroefjes. Complete upgrade kit dus!

De prestaties
Zeer nette prestaties tegenover mijn oude SSD :
Eerst was de upgrade vanaf mijn samsung spinpoint harde schijf naar de vertex 2 een hele verademing, vooral qua laad tijden. Voorbeeld: een Crysis Warhead map laden met spinpoint HDD duurde c.a. 3 minuten. Met de Vertex II was dat nog maar 42 seconden, met de nieuwe Samsung 830 SSD nog maar +/- 20 seconden.

Prestatie index van Windows 7:

Minpunten
Enige minpunt wat ik ben tegengekomen, is de versie van Norton Ghost die meegeleverd wordt. ik kreeg het maar niet voor elkaar om hiermee mijn oude SSD te klonen naar de nieuwe SSD. Ik kreeg er niet de juiste functie mee gevonden om een een op een kloon te maken. het kon wel in 2 keer (eerst image maken van oude SSD, dan terugzetten op nieuwe SSD) maar dat vond ik te omslachig. Een image die ik had gemaakt met norton ghost 11 accepteerde hij ook al niet. Toen gewoon mijn hirens boot cd gepakt met daarop norton ghost 11, en een een op een kopie gemaakt van de partitie van m'n SSD. zo is het dus wel gelukt :)

Eindconclusie
Naar mijn mening een zeer geslaagd product. Zeer goede prestaties, SSD ziet er netjes uit, en is zijn geld dubbel en dwars waard.

Heb jij ook een Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB?

Deze benchmark is gemaakt met kleine file, grotere file komt er aan (neemt meer tijd in, doe ik wrs als als ik een keertje voor de buis zit) nieuwe benchmark geplaatst

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 3 april 2012 22:12]

Na je beschrijving van de inhoud van de verpakking concludeer je: "Complete upgrade k*t dus! " De set leek me toch wel in orde :X
Oeps dat is een typfout, zal het meteen ff fixen :o goed dat je het ziet :P
Edit: en fixed, thnx :)

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 13 april 2012 13:01]