Logitech G15 Gaming Keyboard Review

n03L 19 november 2007, laatste update op 29 oktober 2008, 1.998 views

Logitech G15 Gaming Keyboard

Pluspunten

• Toetsverlichting
  • Display
  • USB-Poorten
  • Polssteun
  • G-Toetsen
  • Gaming-Switch (schakelt Windows toets uit)

Minpunten

• Energiebehoefte van de HUB snel overschreden

Een erg fijn toetsenbord, ik heb inmiddels ervaring met 2 exemplaren, uiteraard allebei van mezelf, mijn eerste G15 ging na 8 maanden kapot, een paar toetsen werkte niet meer, dit lag echter niet aan de kwaliteit van het product, maar aan een schoonmaker die het toetsenbord te nat schoonmaakte (en dat gaat een paar keer goed maar de laatste keer niet meer) toen kon ik niet meer terug naar de winkel omdat ik hem aan de andere kant van nederland had gekocht, dus toen heb ik contact met Logitech opgenomen en gratis een nieuwe gekregen (met de garantie zit het dus wel goed)

Het is een erg fijn product, je kan de Windows-Toets uitzetten met de schakelaar bovenin, erg handig, want het gebeurt nog wel eens tijdens games dat je die toets indrukt en dat je pc weer bezig is met switchen naar Windows, het display is ook erg mooi, er zijn veel plugins voor te krijgen. De polssteun is zeker een pluspunt, want het is een vrij hoog toetsenbord, en uiteraard is de toetsverlichting geweldig! Persoonlijk vind ik het fijn om in het donker te gamen, en dan is dat echt heel handig, de 2 USB poorten zijn ook makkelijk, het enige probleem dat ik daar nog wel eens mee heb, dat als ik 2 usb apparaten er tegelijk aan hang, dat de energiebehoefte van de HUB overschreden wordt, dus dat is wat minder. De proggrameerbare G-Toetsen zijn ook erg handig, alleen het programmeren zelf neemt veel tijd in.

Heb jij ook een Logitech G15 Gaming Keyboard?

Die 2 usb poorten zijn volledig onbruikbaar. Vaak krijg ik een bericht dat bijv de usb stick het niet doet omdat ie niet voldoende energie krijgt. Andere keren zegt ie alleen maar dat ie sneller zou kunnen werken op een usb 2.0 poort. Het stomme is dat ie het dan nog steeds niet doet }:O

En toch is dit het beste toetsenbord dat ik ooit heb gehad. Er zijn allerlei programma's voor het LCD schermpje, games ondersteuning zoals FEAR perseus Mandate en America's Army. De G-toetsen zijn ook ontzettend handig om mappen mee te openen. Dat is nu maar 1 druk op de knop in plaats van het openen van explorer en dan door alle folders heen te werken. Dan is er nog de knop waarmee je troep als de windows toets uit kunt zetten zodat je niet per ongeluk uit een game vliegt.
Bij mij werken ze anders prima, hou er dan wel rekening mee dat veel energiegebruikende apparaten er waarschijnlijk niet op werken, omdat de toetsenbord zelf bijna geen stroom levert maar hooguit een paar signaal stroompjes voor data. Externe harde schijven (2,5" bijv.) zullen vaak dus ook niet werken op dit toetsenbord.
Ik wil niet zeggen dat ze onbruikbaar zijn, ik plug er altijd mijn bluetooth dongle in, en anders wel mijn usb stick of usb kabel naar telefoon, werkt perfect en krijg nooit zon melding, externe hardeschijven is natuurlijk een ander verhaal.
Ik probeerde gisteren er een usb stick in te doen en de PC crashte :P
ik werk nu zelf sinds 1,5 maand met deze ramplank, en heb ondervonden dat sommige toetsen niet helemaal goed verlicht worden zoals de cabslock, maar die gebruik ik toch zelden ;)
ander min puntje dat ik heb gevonden is de USB dit had wat mij betreft best USB 2.0 mogen zijn, maargoed who cares ?

verder ben ik er zeer te vrede over, beste TB die ik ooit heb gehad.

quote Moe_Szyslak: De wire-management gootjes aan de onderkant zijn ook veel te breed. Snoeren vallen er letterlijk direct weer uit.

misschien dat je er een stukje ducktape onder kan doen dan blijven ze wel zitten :P
usb werken niet ??? ik gebruik er 1 voor mijn razer diamondback muis die vragen genoeg stroom en werkt perfect ...

aleen usbmemoriestick van boven de 1 gig worden niet gepakt ..