ICIDU Wireless PCI-Card 300N Review

Nick_193 30 maart 2012, laatste update op 30 maart 2012, 1.998 views

ICIDU Wireless PCI-Card 300N

Pluspunten

• goedkoop
  • stabiel met de juiste drivers

Minpunten

• compatibiliteit

Het installeren van de kaart is straightforward, in een vrije pci-slot prikken en de pc opstarten. Voor de systeemspecificaties waarin de kaart wordt gebruikt, zie mijn systeem onder mijn inventaris.

Voor mij begon er toen een vervelend compatibiliteits-probleem. In eerste instantie de automatische drivers van Windows 7 x64 gebruikt, verbinden met mijn WPA2 wifi netwerk en leek direct te werken.

Echter was de verbinding verre van stabiel, verbinding viel weg, netwerk werd niet meer gevonden en vaak kon de pc geheel geen wifi-netwerk meer vinden. Na een reboot kon ik weer verbinding maken, voor hoelang dat duurde.

Het installeren van de Windows 7 x64 drivers van de ICIDU cd, die versie 8.0.0.258 van de Atheros 922x driver gebruikt, bleven de problemen aan.

Uiteindelijk alle opvolgende driver versies gedownload van http://www.atheros.cz . Na de installatie van driver versie 8.0.0.259 werkte de kaart stabiel.

Conclusie: het is een snelle pci kaart voor weinig geld, maar het werkend krijgen van deze kaart op Windows 7 x64 kan veel voeten in de aarde hebben. De snelheid heb ik niet getest, maar is voldoende om alle 16mbit te gebruiken van mijn isp-verbinding (op circa 7mtr van de router met 1 tussenwand).

Heb jij ook een ICIDU Wireless PCI-Card 300N?

Bedankt voor de review, maar hoe kun je de snelheid als een positieve eigenschap zien als je zegt dat je de snelheid niet getest hebt? Zelfde geldt wat mij betreft ook voor de 4 sterren voor prestatie :)

[Reactie gewijzigd door thof1 op 30 maart 2012 14:14]

Je hebt gelijk, het echt testen van de 300N verbinding heb ik niet gedaan/ ga ik niet doen :) bij deze aangepast.