Scythe Mugen 2 Rev. B Review

IIsnickerII 29 maart 2012, laatste update op 22 november 2012, 1.186 views

Scythe Mugen 2 Rev. B

Pluspunten

• Stil
  • Goede prestaties
  • Ziet er gaaf uit

Minpunten

• Groot
  • Een hel om te installeren
  • Chinese handleiding

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Unboxing

In de doos vond ik het koelblok, een fan, een zakje met monteerstukjes en een boekje met handleiding. Het zal over het algemeen allemaal netjes in de doos. Ik had er alleen even moeite mee met het er uit halen van het koelblok, omdat het doosje er net omheen paste.

Verder viel het me op dat de tekst op de handleiding in het chinees was. De plaatjes waren duidelijk genoeg, maar het is toch apart dat het niet vertaald is.

Installatie

Ik installeerde deze koeler op een Asus Maximus IV Extreme met een Intel Core i7 2600k processor. Het installeren van de mounting bracket ging vrij gemakkelijk. Gewoon een aantal schroefjes en boutjes vast draaien en het zat muur vast. Het blok zelf daarintegen was een ramp. Ik heb zeker het blok 3 tot 4 keer moeten hermonteren (2 keer zelfs nadat ik mijn gehele pc al weer in elkaar had gezet), omdat eerst bleek dat ik de schroeven en de bouten er verkeerd om in had gedaan waardoor hij niet vast zat, en de tweede keer omdat ik teveel koelpasta gebruikt had. Ik ben er ongeveer 2 tot 3 uur mee bezig geweest.

Prestaties

Het harde zwoegen voor de installatie was het driedubbeldik waard. Met een on-overclockte (ASUS turbo) i7 2600k op 3.8Ghz en de stock fan die er bijgeleverd word komt de temperatuur bij stress niet veel hoger dan 40 graden. Een overklokte i7 2600k naar 4.5Ghz zou ongeveer 60 graden warm moeten worden met dit monster.

EDIT:

Kortgeleden mijn CPU op 4.7Ghz gezet en hij draait stabiel tussen de 50 en 60 graden load. En hij overleeft het met 90 graden met een Prime64 torture test. Dit is zeer uitzonderlijk voor een Koeler. Ik zal nooit meer anders willen dan de nieuwste Mugen CPU koeler.

Heb jij ook een Scythe Mugen 2 Rev. B?

Chinese handleiding omdraaien of uitvouwen... staan 15 talen op...
nee, de mijne was echt volledig in het chinees! :)
Apart voor een Japans merk
Ik weet gelukkig het verschil. Het was echt chinees. De plaatjes waren gelukkig vrij duidelijk.
Ik heb em ook, doet 62 graden tijdens BF3 op 1,42V, ter referentie zonder de 120mm fan doet het koelblok dan 97 graden!!!!!!

[Reactie gewijzigd door A87 op 2 juli 2012 10:19]

Zonder fan? dat lijkt mij ook niet zo'n goed idee. Maar ik zal je wel verkeerd begrijpen :P
Ding is inderdaad fantastisch de fan op mijn blok draait zelden of heel langzaam :).