Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance M90 Review

Vesper64 4 april 2012, laatste update op 19 april 2012, 5.995 views

Corsair Vengeance M90

Pluspunten

• Degelijkheid
  • ‘Feel’ van de materialen
  • Plaats en aantal knoppen
  • Macro’s
  • Lage weerstand
  • Sensor instelbaar
  • Uiterlijk
  • Hardware playback

Minpunten

• Driver soms onduidelijk
  • Drukhoek van een knop
  • Reanimatie

Opbouw
De Corsair Vengeance® M90 Performance MMO and RTS Laser Gaming Mouse is inmiddels al een maandje in mijn bezit, hoog tijd om mijn ervaringen te delen. Deze review is als volgt opgebouwd.
  • Reden van aanschaf
  • Precisie
  • Problemen
  • Conclusie
Reden aanschaf
Toen ik ooit de Roccat Kova kocht om als (game) muis erbij te hebben had ik nooit verwacht dat zo’n goedkope (25 euro destijds) muis mijn Logitech G5 zou gaan vervangen. Na ruim een twee jaar werd het echter tijd voor een vervanger. De Kova werkt nog steeds alleen kraakt hij meer en de goedkope ‘feel’ begon mij te irriteren.

Als er een nieuw product moet komen ga ik altijd eerst oriënteren. Dit leverde destijds helaas niet veel op. Ik zette de aanschaf van een nieuwe muis toen ook op een laag pitje, af en toe kijkend of er wat leuks bij gekomen was.

Op 3 februari 2012 was het dan eindelijk zo ver! Na de Hardware.info TV aflevering van die dag had ik had mijn nieuwe muis voor ogen. Corsair had een nieuwe reeks toetsenborden en muizen gelanceerd en hoewel de toetsenborden in mijn optiek gewoon lelijk waren zijn de muizen echt vet. Vooral de hoeveelheid knoppen op de M90 en de aluminium body maakte het interessant.

Uiteraard ging ik direct op zoek naar reviews en deze waren afhankelijk van de versie van de driver positief. Ik werd alleen bang van het gewicht. Volgens HWI was dat 150 gram. Ik ben muizen zo licht als een veertje gewend en de Microsoft Touch Mouse die ik eerder uit had geprobeerd vond ik met zijn 131 gram te zwaar. Dus wachtte ik totdat een winkel in de buurt hem had zodat ik hem kon ‘voelen.’

Dat ging helaas niet gebeuren, winkels konden de muis wel voor mij bestellen maar aangezien het een niche product is zouden ze niet op voorraad in de winkel gaan liggen. Na twee weken werden de koopkriebels mij teveel en heb ik besloten maar een gokje te wagen bij Mycom.nl. Deze was toevallig het goedkoopst en heeft bij mij een goede reputatie.

Verpakking
De Corsair M90 zit in een duidelijke maar saaie blisterverpakking. Op de achterkant staan de specs en op de voorkant is de muis gepresenteerd. De blister is zo gevormd dat je de muis kan ‘vastpakken.’ Dit geeft echter alleen maar een gevoel van het formaat. Onder de muis steekt de verpakking wat uit, hierin zit de kabel. De blister is zoals bij meer producten tegenwoordig aan de achterkant voor geperforeerd zodat het ‘makkelijker’ te openen is. Al met al kon de presentatie beter.

In de verpakking zit:
  • Corsair M90 muis
  • Warranty Guide
  • Quick start Guide
Drivers en software moeten van de website gehaald worden.

Tech Specs
2 jaar garantie:
100-5700 DPI verstelbaar in stappen van 100 en programmeerbaar in 3 pre-sets en 1 sniper macro
Report rate van 125/250/500/1000 Hz
15 programmeerbare knoppen, waarvan 9 aan de linker zijkant
165 inches per seconde ‘tracking speed'
5 variabele ‘lift’ hoogtes
6 onboard profielen (6leds) of 99 software profielen (geen leds)
Kwaliteit meting van je ondergrond
Omron drukknoppen links en rechts voor acht miljoen klikjes
Aluminium basis frame
Massief metalen scrolwiel met rubber.
Ultra Low Friction PTFE pads
USB Connector met gouden contacten
1.8m lichtgewicht geweven snoer

Vormgeving
De muis is ergonomisch ontworpen voor rechtshandig gebruikt. De muis ligt goed in de hand voor de gemiddelde tot grote handen. Voor de mensen met de wat kleinere handen kàn het lastig zijn om bepaalde knoppen, zoals DPI wisselen, te bereiken. Ikzelf heb handen die iets groter zijn dan gemiddeld en vind het heerlijk in de hand liggen. Daarnaast is de muis mooi vormgegeven. Het is niet ‘over the top’ zoals de R.A.T.’s die ook best vet zijn, maar een mooie muis zonder rare patronen.

De M90 heeft een aluminium basis die bestaat uit twee delen. De binnenkant waar sensor zich bevind en een ring daar omheen. In deze ring die aan de achterkant licht omhoog loopt zitten de schroefgaten. De onderkant is zeer netjes afgewerkt en geeft je de indruk van kwaliteit. Op beide ringen zitten PFTE voetjes in tegenstelling wat op sommige online product foto’s te zien is.

De rest van de muis bestaat uit een stevig hoogwaardig plastic waar ik (tot nu toe) nog geen zweethanden van heb gekregen. De knoppen links zijn van een ruwer plastic gemaakt wat er voor zorgt dat je bij het indrukken de grip behoud. Aan de rechterkant gaat het plastic mooi over naar een ander soort ruw plastic. Bepaalde reviewers vergelijken dit met schuurpapier. Deze mening deel ik totaal niet. Het is te vergelijken met mijn oude G5v2 en hoewel je pink en ringvinger er niet vanaf zullen glijden, mag het persoonlijk nog wel wat ruwer.

Bouwkwaliteit
Zoals hierboven al beschreven is de muis gemaakt van hoogwaardig plastic op een stevige aluminium basis. Dit zorgt er voor dat de muis wat zwaarder en daardoor ook degelijk en stevig aanvoelt. Kraken is iets wat deze muis niet kent. Daarnaast zijn de hoeken en overgangen netjes afgewerkt. Het heeft een zoals bij meer high end muizen een geweven snoer. Aan het uiteinde is een USB connector met gouden contactpunten (waar het hoort). Dit alles geeft het gevoel van een kwalitatief goed product.

Gewicht
Zoals eerder beschreven maakte ik mij ernstig zorgen over het gewicht van de muis. Deze zorgen gingen direct weg toen de muis voor het eerst door mij gebruikt werd. Dankzij de PTFE voetjes vliegt de muis over het oppervlak en heb je totaal niet door dat de muis ‘zwaar’ is. Pas als de muis opgetild wordt kan je merken dat de M90 zwaarder is dan de gemiddelde muis. Hier wende ik echter snel aan ondanks dat ik een high sensetivity muizer ben.

Verlichting
De M90 heeft verlichting; het logo; de DPI pijltjes; het scrolwiel; de knop daarboven en de profiel indicatoren. Deze hebben, op de laatste na, gezamenlijk de instellingen aan of uit. Deze setting geldt voor de hele muis en individueel schakelen kan (nog) niet. De profiel indicatie LEDjes staan alleen aan afhankelijk van het geselecteerde hardware profiel en tellen op. Dat wil zeggen profiel 1 is één LED profiel 6 zijn er zes. Maak je gebruik van software profielen dan staan ze helemaal uit. Daarover straks meer. Als alle verlichting aan staat is er geen sprake van een grote lichtshow maar van bescheiden verlichting.

Linker en rechter knop
De linker en rechter knoppen werken zoals het hoort. Het enige noemenswaardige om te vertellen is dat ze niet met extreem volume klikken. In vergelijking met mijn andere muizen, de Roccat Kova; Logitech G5; Logitech M705; en de Microsoft Touch Mouse is de M90 zelfs aan de stille kant.

Scrolwiel
Het scrolwiel kan naar boven en naar beneden scrollen en heeft een stevige maar geen zware klik. Doordat het niet zijwaarts kan scrollen wordt een klik altijd opgemerkt. Het wiel is gemaakt van massief metaal met rondom een rubberen ring. Dit zorgt er voor dat het degelijk en tegelijk niet koud aanvoelt. Scrollen gaat soepel en stil. In andere reviews wordt opgemerkt dat het scrollen te gemakkelijk gaat iets wat ik niet kan beamen. Ik vind de muis zelfs heerlijk scrollen.

9 Macro knoppen
Aan de linker zijkant zitten 9 knoppen welke elk naar eigen gelang een functie toegewezen kan worden. De knoppen zijn zo ingedeeld dat ze goed te bereiken zijn en in rust geen knop in drukt. Bij normaal gebruik zit de duim op de meest ideale plek. De knoppen rondom de rustplek van de duim zijn goed te bereiken. De twee knoppen achterin kosten iets meer moeite, deze zijn standaard de wisselknoppen voor profielen. De weerstand van de knoppen is goed. Mijn exemplaar heeft één knop die meer aandacht wil. In tegenstelling door over de knop heen te ‘rollen’ zoals bij de andere knoppen wel mogelijk is moet deze recht ingedrukt worden.

De knop in de vorm van een pijl registreert af en toe niet zoals het hoort. Dit is voornamelijk afhankelijk van de manier van indrukken. Wordt dit met de top van de duim gedaan dan wil het nog wel eens voorkomen dat er niet helemaal op de goede plek drukt en dus niet geregistreerd wordt. Wordt er gedrukt met het midden van de duim dan gaat het vrijwel altijd goed. Dit komt waarschijnlijk door de plaatsing van de sensor.

Overige knoppen
Dan blijven er nog drie knoppen over. Twee daarvan zitten links voorin naast de linker muisknop en wisselen de DPI in het standaard profiel. Als je wat kleinere handen hebt kan het wat lastiger zijn om deze te bereiken zonder je hand te verplaatsen. Op beide knoppen staat een pijl in tegengestelde richting afgebeeld. De laatste knop zit bovenop de muis, deze knop steekt amper tot niet boven de rest van de behuizing uit om per ongeluk indrukken te voorkomen. Om het te gebruiken moet je echter de hele hand verwijderen van de muis. Deze knop zal je hierdoor ook niet vaak gebruiken.

Drivers
De driversoftware lijkt gemakkelijk in het gebruik maar is een gevalletje RTFM. Het werkt anders dan ik had verwacht en biedt de mogelijkheid om door middel van trial en error je muis om het leven te brengen. Een tip die ik daarom geef is lees de handleiding en wissel in ieder geval niet een aantal keer achter elkaar de ‘hardware playback’ functie. Tenzij je je een ‘reanimatie’ flash uit wilt voeren. De driver is niet idiot proof en op dit gebied kan veel verbeterd worden. Na het globaal lezen van de handleiding kom je al een heel eind, alleen jammer dat dat noodzakelijk is.

Firmware
Dat er firmware op een muis staat is logisch. Alleen was de mogelijk om een muis te flashen voor mij een first. Helaas voor mij was het ook noodzakelijk door mijn hardware playback avontuurtje. Ik had een dode muis die langzaam en gedeeltelijk herstelde. Uiteindelijk konden er geen profielen meer opgeslagen worden en deed de rechter muisknop het niet meer. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik niet de enige was en wist ik hoe je het moet herstellen.

Profielen en Macro’s
In de driversoftware kunnen profielen aangemaakt worden. Hierbij kan elke knop een functie krijgen. Er is een beperkte lijst met functies waar je standaard uit kan kiezen. Verlichting aan en uit is er helaas nog geen. Voor de overige acties moeten er macro’s gebruikt worden, de mogelijkheden hierbij zijn uitgebreid. Heel logisch is dit niet dus de handleiding is aangeraden. In de software is het mogelijk om een onbeperkt aantal profielen op te slaan.

Er zijn twee opties voor profielen, hardware playback en software playback. Bij hardware playback worden de profielen in het geheugen van de muis opgeslagen. Totaal zijn er zes ‘sloten’ waar een profiel opgeslagen kan worden, elk met een bijbehorend identificatie LED. Tussen deze zes profielen kan on-the-fly gewisseld worden zonder gebruik van software. Macro’s worden verstuurd vanaf de muis en de software hoeft niet in de achtergrond te draaien. Doormiddel van deze methode worden zullen macro’s niet als een bot/cheat worden beschouwd.

Bij software playback zijn méér dan zes profielen mogelijk die allemaal gewisseld kunnen worden. De profiel identificatie LEDs op de muis zijn uitgeschakeld en macro’s worden verstuurd via de software. Deze methode geeft de mogelijkheid snel te wisselen tussen méér dan zes profielen. Een nadeel is de mogelijkheid dat games deze methode als cheat/bot/etc. kunnen beschouwen. Tevens is het noodzakelijk om de software te laten draaien.

De software kan met beide methoden door middel van audio en video het profiel; de DPI waarde; etc aangeven.

Precisie
De muis is door mij als eerste getest met de Roccat Taito en met de Razer eXactMat (beide kanten). Beide muismatten zijn altijd gebruikt zonder te klagen en de muizen presenteren gewoon goed. Toevallig kreeg ik afgelopen weekend wat overgebleven sponsor materiaal waarbij onder andere de Nova Killer muismat bij zat. Over het uiterlijk van de mat valt te twisten maar van de prestaties die deze mat mogelijk maakt sla je echt stijl achterover. Als je alles uit je M90 wilt halen dan is een echt goede mat een big plus!

Als de muis opgetild wordt om te verplaatsen komt het vaak voor dat de sensor beweging registreert ondanks dat je al een aantal centimeter boven de ondergrond bent. Corsair heeft met de M90 deze hoogte variabel gemaakt. Er zijn totaal 5 instellingen low, mid-low, middle, mid-high en high. Deze instellingen zijn afhankelijk van de ondergrond. Als er van ondergrond gewisseld wordt bestaat de kans dat de muis niet meer reageert doordat de instelling voor die ondergrond te laag staat. Het verschil in deze instellingen en verschillende ondergronden kunnen groot zijn. Ik heb er niet op getest maar ik ben nog geen ondergrond tegen gekomen waarbij de muis niet functioneert.

Problemen
Geheel probleemloos is de muis niet. Zoals boven aangegeven moest de muis al een keer gereanimeerd worden. Een ander probleem waar ik tegen aangelopen ben is dat de sensor stof gevoelig is. De sensor ligt relatief diep in de behuizing en het is al twee keer voorgekomen dat er een stofje op de sensor zit. Dit zorgt er voor dat de cursor soms gaat dansen. De diepte van de sensor maakt het verwijderen van stofjes soms lastig.

De M90 heeft zondermeer een aantal verbeterpunten. Deze liggen voornamelijk bij de drivers, ondanks het feit dat ze op zich goed functioneren mag deze duidelijker. Het is slecht dat je de muis om het leven kan brengen door een paar keer te schakelen en ook de drukhoek van een van de knoppen maken mij niet blij. Anderzijds geeft de M90 het idee dat je kwaliteit vast houdt. De gebruikte materialen maken de muis relatief zwaar maar door de voetjes merk je hier helemaal niets van. Door het standaard ‘hoge’ gewicht acht ik het ook niet nodig om gewichtjes mee te leveren. De vele knoppen en koppeling met (hardware) macro’s zijn ideaal voor RPG-gamers en programmeurs. Daarnaast ‘handelt’ de muis goed en is de instelbare hoogt van de sensor een welkome feature. Al met al ben ik heel blij met de M90, het is zeker de beste muis die ik ooit in mijn leven aangeschaft heb. De prijs is niet hoog voor de kwaliteit die je krijgt en het is zeker een aanrader voor programmeurs en RPG-gamers die macro’s (willen) gebruiken.

Edit: Foto's bijgewerkt en precisie uitgebreid, gebruikt met Nova Killer I ipv II (zelfde materiaal, andere kleur en iets andere vorm)

Heb jij ook een Corsair Vengeance M90?

Goede review! Vooral de problemen die je bent tegengekomen zijn erg informatief (ook door het toevoegen van de link naar de handleiding en die van het "herstellen"). De foto's tussendoor zijn over het algemeen ook goed, alleen vind ik het een beetje jammer dat sommige wat klein zijn (320x114 pixels).
Al met al een goed verhaal, van mij krijg je 5 sterren. ;)
En trouwens, ik heb 'm bij de Mycom om de hoek laten bestellen om 'm te voelen, ze zeiden dat dat geen enkel probleem was. Morgen kan ik 'm even proberen. Ik denk wel dat dit mijn volgende muis gaat worden, ik heb er alleen niet zo'n haast bij en kan nog wel een aantal maanden wachten tot ik 'm daadwerkelijk koop.

edit: net langs de Mycom geweest, m'n muis was inderdaad aangekomen en ik mocht 'm even proberen. Helaas voelt ie niet zo lekker aan in m'n wat grotere hand. Ik wilde een palmgreep proberen, maar voelde me gedwongen tot een klauwgreep (die ik normaal trouwens ook iedere dag gebruik). De knoppen aan de zijkant waren over het algemeen wel te bereiken, maar niet allemaal even goed (vooral de voorste vereisen een rare houding). De knoppen waren met de driver wel enigszins in te stellen, maar dat ging ook niet allemaal even makkelijk (dat gaat vast wel beter als je er rustig voor kunt zitten met de handleiding erbij, iets wat nu dus niet ging).
Uiteindelijk ben ik best wel teleurgesteld door deze test. M'n pols doet, nu ik thuis ben, zelfs nog een beetje pijn. Voor mij lijkt ie niet zo goed gebouwd. :( Ik ga even verder kijken naar andere modellen.

[Reactie gewijzigd door Nonstop decay op 4 april 2012 15:03]

Dankjewel, ik zie inderdaad dat ik een vinkje verkeerd heb gezet wat betreft de foto's. Ik voeg vanavond nog wat informatie toe en zal dan gelijk de foto's vervangen door de originelen.
Ik heb m ook bij MyCom besteld met de voorwaarde dat, als ie ergonomisch tegenvalt, ik mijn geld terug krijg bij inlevering. Ze zouden mijn exemplaar dan gewoon als tester in de locale winkel gebruiken. Goede service vind ik want je koopt gewoon geen muis zonder eerst vast en geprobeerd te hebben.
Vervelend dat jij een slechte ervaring mee hebt. De drivers zijn inderdaad niet heel logisch, overduidelijk gemaakt door techneuten en niet gebruiksvriendelijk.
Ik vind het bijzonder vervelend dat je last van je hand hebt gekregen. Ik ervaar dit namelijk (uiteraard) niet zo, maar moet ook eerlijk zeggen geen van jou grepen gebruik. Ik gebruik de luie greep:
Ik plaats mijn hand achter de muis steunend op de mat en vanuit daar plaats ik mijn vingers over de knoppen. Afhankelijk van het formaat van de muis ligt mijn handpalm op ook gedeeltelijk op de muis.
Een soort klauwgreep alleen dan zonder klauw. Mijn arm verplaatst zich ook minimaal en vrijwel alle beweging komt uit sturing van mijn hand en vingers en niet vanuit mijn arm. Dit zorgt er voor dat muizen niet inspannend is en je je vingers variabel neer kan zetten en zo kan verplaatsen.
Misschien dat het hierdoor komt dat ik hem prettig in de hand vind liggen en jij niet. Ik neem wel aan dat je het getest hebt in een houding die je normaal ook gebruikt zodat je niet een vertekend beeld hebt gekregen door hem bijvoorbeeld staand te testen.

Edit: ff globaal ingelezen, maar doordat mijn schouders en arm in rust zijn is de kans op een muisarm ook minder.

[Reactie gewijzigd door Vesper64 op 5 april 2012 11:19]

Dat heb ik dus wel, een vertekend beeld door een andere houding. In de Mycom kon ik namelijk alleen staan (ze hebben geen zithoek ingericht speciaal voor dit soort tests ofzo). Maar normaal gebruik ik ook niet een optimale houding, omdat m'n bureau dat niet toelaat. (Het is wat smal, waardoor m'n muis voor m'n toetsenbord ligt en dan hangt mijn elleboog over de rand.)
En die greep gebruik ik meestal ook, hand rustend achter de muis en dan vingers op de knoppen/om de muis heen. Ik heb gelezen dat dat wordt beschouwd als een ondersoort van de klauwgreep, maar is inderdaad wel even anders, ja.
Misschien moet ik nog een keer ergens anders vragen of ik een paar muizen kan proberen. In ieder geval weer bedankt voor de inspirerende woorden en nuttige informatie. ;)
Hi, ben het volledig met je eens betreft jouw ondervindingen van deze muis. Tis een uitgebreide muis, reageert (als je m eindelijk goed in hebt gesteld) zeer goed, scroll-wheel is super en de ergonomie is voor mij het beste dat ik met een muis heb ervaren, bijvoorbeeld als ik het vergelijk met mijn vorige muis de Logitech MX Revolution. Maar de software, drivers en macro instellingen moeten echt beter voor een product in deze prijscategorie.

K wilde ook een review plaatsen hier (va. eind december in gebruik), aangezien er niet veel over deze muis te vinden is eigenlijk qua gebruikers ervaringen en de mankementen wel aan de orde moeten komen imo. Maar wil nog ff de stabile version van de software afwachten.

Kudos voor een mooie, objectieve, duidelijke en uitgebreide review. Goede foto's ook. 5* van mij.
Dankjewel, ik was ook van plan een update te doen zodra de drivers eindelijk eens een keer uit de 'beta' zijn.
waar je rekening mee moet houden is dat dit hun eerste stap is op de markt wat betreft muizen en toetsenborden, waardoor ze nog weinig ervaring hebben met het maken van drivers, was het eerste product van razer/logitech/steelseries etc ook net zo goed als dat ze nu zijn wat betreft drivers ed. nee dat denk ik niet :Y)

iedereen denkt logischerwijs dat corsair door zijn goede bekende naam ook goed is met een hele andere tak als wat ze normaal doen niet binnen je kast maar buiten je kast
Allereerst; Uitstekende review! Het is een hele plak tekst maar doordat je de foto's er tussen hebt gezet is het een stuk prettiger lezen. Verder ben ik zelf ook op zoek naar een nieuwe muis maar doordat ik best wel grote handen heb vind ik het moeilijk om mij te oriënteren op internet. Mede door jouw review ben ik er uit welke muis het zal worden voor mij;)

Goede review, 4 sterren van mij!
Ik heb nog een vraag over deze muis. Ik zie dat je 'm hebt getest onder Windows 7 en daar werkt alles waarschijnlijk zoals bedoeld, maar is er iemand die deze muis in Linux heeft getest?
Zou je dat kunnen testen, bijvoorbeeld in VirtualBox met de Live iso van Linux Mint 12? Of kan ik deze vraag misschien beter op het forum stellen?
Ik zal als ik tijd heb naast mijn stage en werk het uitproberen (donderdag of vrijdag) en toevoegen aan de review. Is er een reden voor mint 12 of zou Ubuntu ook voldoende zijn. Die is snel dedicated dmv wubi te installeren.

Ben zelf benieuwd of de software werkend te krijgen is en of al opgeslagen macro's werken of niet.
De reden is vooral dat ik zelf waarschijnlijk Linux Mint op m'n volgende computer ga installeren, maar als je 'm met Ubuntu makkelijker kunt proberen, ben ik daar ook blij mee. (Mint is immers op Ubuntu gebaseerd, dus daar zouden niet al te grote verschillen tussen moeten zijn.)
In ieder geval tof dat je het wilt proberen! Ik hoop dat ie daar net zo goed werkt. :)
Dankjewel, leuk te horen dat ik je heb kunnen inspireren. Hopelijk heb je er net zo veel plezier van als ik.
Ik heb hem ook , vind het een top ding!!!
Vind het een van de beste muizen die ik ooit heb gehad :)
Bedankt voor de uitgebreide review, mede daardoor zit ik nu ook met een M90 in mijn rechterhand.

Heb jij echter ook dat je statische elektriciteit door je muis heen gaat? Ik gebruik hem nu een uurtje of 2 en heb al een paar keer gehad (steeds nadat ik opgestaan ben en wat anders ben gaan doen) dat wanneer ik terugkom en mijn muis vastpak, ik een schok krijg en de muis zichzelf uitzet en na 3-4 seconden weer aanzet. Hij doet het dan weer gewoon prima, dus no harm done. Op het Corsair forum hebben 2 andere gebruikers er in ieder geval ook last van.
Lijkt mij dat je dan een probleem hebt met je pc. Aarding wel goed? Ik heb hier totaal geen last van maar kan me goed voorstellen dat dit een probleem kan zijn. Vervelend is het zeker. Heb je hier ook last van met andere metalen USB apparaten?
Nee, dit is de enige waarbij ik dat heb. En qua aarding zit het met mijn PC wel goed. Echter ben ik erachter gekomen dat dat niet mijn grootste probleem is. :P

Daarnaast heb ik echter ook het probleem dat de muis op random momenten stopt met tracken en de muis in en uit moet pluggen. Op aanraden van Corsair gaat deze RMA. Jammer, aangezien ik het ergonomisch en functioneel (software niet meegerekend :P) een fantastisch apparaat vind. Dan maar weer even terug naar mijn kwakkelende Imperator.

[Reactie gewijzigd door Sagaris op 21 april 2012 12:16]

Mooie review ! :)
Alleen ergens een klein foutje (denk ik) bij de knoppen.. er staat namelijk de 9 knoppen aan de rechter zijkant van muis, denk dat je daar links bedoelt :+ .
Ben zelf nog niet echt op zoek naar een andere muis, m'n Razer Deathadder doet het al een aantal jaartjes prima :)
Ik heb de muis weer terug gebracht.
Hij hapert als ik hem beweeg. Het is net of er een vertraging in de beweging zit.
De knoppen moet je veel te hard in drukken.
En sommige knoppen zijn lastig te programmeren.
Bedankt voor deze review. ik had mijn muis binnen een uur al DOOD en doordat ik iets van flashen had gelezen in jou review heb ik hem weer snel kunnen reanimeren _/-\o_ _/-\o_