Freecom MusicPal Internet Radio v2 Review

donar 14 november 2007, 3.951 views

Freecom MusicPal Internet Radio v2

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken goed apparaat. Ik mis de USB en spdif aansluiting. Op de printplaat zie je voorbereiding voor IR en USB.

Minpunten

• Niet aan de muur te hangen. Geen spdif/ usb. Geluidskwaliteit van de ingebouwde speaker laat te wensen over

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de radio ook uit elkaar gehaald, hier de plaatjes: http://www.donar.com/musicpal

Het apparaat is snel en gebruikersvriendelijk in gebruik te nemen. Erg makkelijk veel radiostations luisteren. Ik zie het eind van de tradionele radio in zicht komen door dit apparaat. MP3's vanaf een uPNP Nas spelen gaat ook vlekkeloos. Ik mis de Spdif uit en een manier om het aan de wand op te hangen.

Wel jammer dat je er standaard niet naartoe kan telnetten om te tweaken. De interne speaker is echt te magertjes, zonder een fatsoenlijk 2.1 speakersetje er op aan te sluiten doet het bijna pijn aan je oren, maarja wat wil je met zo'n kleine radio.

Heb jij ook een Freecom MusicPal Internet Radio v2?

Waar ik persoonlijk dan wel benieuwd naar ben:

Hoe zit het met aansluiten op je stereo?
Wat zijn de mogelijkheden wat betreft het browsen door je muziek collectie?
Welke nas heb je gebruikt?
Werkt wpa2 naar behoren?

[Reactie gewijzigd door benedictuz op 14 november 2007 18:19]

Dit toestel heb ik ondertussen ook een paar dagen in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er razend enthousiast over ben. De luidspreker is niet het-van-het maar aangesloten op een externe versterker is de geluidskwaliteit om bij te likkebaarden. De keuze uit de ruim tienduizend voorgeprogrammeerde zenders geeft je de mogelijkheid om bij elke mood de juiste muziek te kiezen en uiteraard kan je je eigen zenders programmeren, dat spreekt voor zich.
Voorlopig ben ik nog beperkt door de 12gig-limiet van Telenet (reken op net iets minder dan 1MB/minuut wanneer je luistert) maar binnenkort schakel ik over naar Dommel en dan denk ik niet dat ik nog veel andere geluidsbronnen zal gebruiken.